Gå til innhold

Audi A4 Allroad


Ricky

Recommended Posts

4 timer siden, TobiasW skrev:

Fin bil :) 143hk eller 170hk?

Hvor lenge har du hatt den? Er du fornøyd? Noe du ikke liker med den?

Tusen takk. Det er 170hk TDI.

Har hatt den i 2,5år nå uten noe problemer og er superfornøyd. Før dette hadde jeg en A4 B6 1.8T Quattro som hadde en del mer problemer.

Det eneste er baklyktene har begynt å sprekke, men mener på at dette ikke er et Allroad problem men generelt for alle A4 B8(?)

 

4 timer siden, Capone skrev:

To tomler opp fra meg:thumbs: Senka Allroad er noe av det råeste jeg veit om! 

Tusen takk. Eneste jeg angre på er at det tok meg 2år for å manne meg opp for å senke den. Skulle ha gjort det fra dag en. :P

 

2 timer siden, kaw skrev:

Brutalt utrykk med senk.

 

Vurdert å pakke plasten. Det er rått.

Jeg liker at det er litt plast på den, skiller seg litt mer ut enn en vanlig A4. Men ja det er en smak og behag sak, vet og flere andre som liker hjulbuene lakkert i samme farge som bilen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Capone
40 minutter siden, Ricky skrev:

Tusen takk. Eneste jeg angre på er at det tok meg 2år for å manne meg opp for å senke den. Skulle ha gjort det fra dag en. :P

 

Da har du lært det til neste gang:P Syns senk gjør seg spesielt godt på nyere Audi.. Det fremhever bilens linjer og de blir så breie og fine over ræva hvis man får på hjul som fyller skikkelig i tillegg:wub:

 

Skal ikke dra den helt ut da?:D

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

image.jpeg

 

image.jpeg

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Ricky said:

 

Jeg liker at det er litt plast på den, skiller seg litt mer ut enn en vanlig A4. Men ja det er en smak og behag sak, vet og flere andre som liker hjulbuene lakkert i samme farge som bilen :) 

Nå er ikke jeg noen Audi mann. Så kunnskapen er der etter, men er ikke facelift modellene levert med lakkert plast orginalt? Men skjerutbyggerene har fortsatt matt lakk.

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Capone skrev:

 

Da har du lært det til neste gang:P Syns senk gjør seg spesielt godt på nyere Audi.. Det fremhever bilens linjer og de blir så breie og fine over ræva hvis man får på hjul som fyller skikkelig i tillegg:wub:

 

Skal ikke dra den helt ut da?:D

 

image.jpeg

 

 

 

Hehe, de sommerfelgene som er på bildet er gamle. Jeg kjøpte noen ny sommerfelger for et par uker siden, men har tatt på vinter allerede.

Så du får vente i spenning til våren kommer når jeg får sommerfelgene på igjen ;):D

 

 

4 timer siden, kaw skrev:

Nå er ikke jeg noen Audi mann. Så kunnskapen er der etter, men er ikke facelift modellene levert med lakkert plast orginalt? Men skjerutbyggerene har fortsatt matt lakk.

Vanlig A4 har ikke skjermutbyggingen eller plastdetaljene, kun allroad versjonen (Og enkelte Q5'er som har en offroad pakke eller noe)

Endret av Ricky
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Ricky said:

 

Vanlig A4 har ikke skjermutbyggingen eller plastdetaljene, kun allroad versjonen (Og enkelte Q5'er som har en offroad pakke eller noe)

Det er keg klar over, men en eller gang rundt 2012 så beginner de vel med lakkert plast. Mulig det kun gjelder A6 Alroad

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager min uvitenhet og ikke mening å fremstå frekk men hva er vitsen med Allroad hvis man skal ha senk? Ser at det er tøft men skjønner ikke helt vitsen

  • DCN Poeng 4

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Conkey skrev:

Beklager min uvitenhet og ikke mening å fremstå frekk men hva er vitsen med Allroad hvis man skal ha senk? Ser at det er tøft men skjønner ikke helt vitsen

 

Det er nok bare smak og behag. Hadde jeg hatt en SUV så hadde jeg nok senka den og :rolleyes:

Er enig at Allroaden mister helt mening når jeg satt senk på den, men har tatt vare på original fjærene i tilfelle :)

 

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser absolutt bra ut! :) Men blir som å senke en traktor etter min mening :P

Er jo den høyden på bilen som er veldig god å ha! Men var ikke så mye senk det der da så godkjent. Verre med den Capone viste. Ødelegger hele hjulgeometrien med tragisk mye camber og senket så mye at man må ta hensyn til alt. 

Endret av Madas
  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Kjempefin Audi du har skaffet deg. Har sansen for Audi stasjonsvogner selv om jeg er ikke-stasjonsvognmann :)  

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker
8 timer siden, kaw skrev:

Det er keg klar over, men en eller gang rundt 2012 så beginner de vel med lakkert plast. Mulig det kun gjelder A6 Alroad

Har ikke noe med facelift å gjøre, er "ekstra utstyr / option" når man bestiller bilen ny :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Ricky skrev:

 

Det er nok bare smak og behag. Hadde jeg hatt en SUV så hadde jeg nok senka den og :rolleyes:

Er enig at Allroaden mister helt mening når jeg satt senk på den, men har tatt vare på original fjærene i tilfelle :)

 

mister ikke helt mening, ser tøft ut og trekker på alle fire. Kommer seg for det meste frem da om man ikke skal langt til skogs :ph34r::D 

Har jo fortsatt mye høyde å gå på, men mindre luft i hjulbuene :thumbup:

  • DCN Poeng 2

Min bilpleielogg

 

- Bmw F11 520d M-sport

-(X)Bmw e92 325d Hartge 2009. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i at de fleste biler blir tøff med senk. Bare synes det er rart å blodsenke (ikke som du har gjort Ricky, mener oppriktig din var meget pen) en bil hvis salgsargument er høyere bakkeklaring vs standard (A4) utgaven. Kjører selv en senka traktor (S-Max) så jeg sitter med deler av glasshuset i biter rundt meg

  • DCN Poeng 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8.11.2016 - 22.30, Conkey skrev:

Enig i at de fleste biler blir tøff med senk. Bare synes det er rart å blodsenke (ikke som du har gjort Ricky, mener oppriktig din var meget pen) en bil hvis salgsargument er høyere bakkeklaring vs standard (A4) utgaven. Kjører selv en senka traktor (S-Max) så jeg sitter med deler av glasshuset i biter rundt meg

Litt artig ting der er at Allroad har i bunn og grunn ikke noen markant høyere bakkeklaring enn en helt standard A4 med standard understell, disse er grisehøye og er som en skyskraper å kjøre. Men de aller fleste A4 B8ene som går på norske veier har enten sport/sline understell, eller er senket i etterkant :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det visste jeg ikke/har jeg ikke satt meg inn i, takk for det [emoji106].
Gjør meg enda mer forundret over behovet for en slik bil vs standard. Da selvsagt sett bort fra utseende.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11/8/2016 - 19.25, Madas skrev:

Ser absolutt bra ut! :) Men blir som å senke en traktor etter min mening :P

Er jo den høyden på bilen som er veldig god å ha! Men var ikke så mye senk det der da så godkjent. Verre med den Capone viste. Ødelegger hele hjulgeometrien med tragisk mye camber og senket så mye at man må ta hensyn til alt. 

Tusen takk. Mener på at den er cirka like lav som en "vanlig" A4 med sportsunderstell, så den er sånn sett ikke "senket" hvis du sammenligner med en vanlig A4 :P

 

 

11/8/2016 - 21.59, alexanderst skrev:

Kjempefin Audi du har skaffet deg. Har sansen for Audi stasjonsvogner selv om jeg er ikke-stasjonsvognmann :)  

Tusen takk :)

 

 

11/8/2016 - 22.20, Johans skrev:

mister ikke helt mening, ser tøft ut og trekker på alle fire. Kommer seg for det meste frem da om man ikke skal langt til skogs :ph34r::D 

Har jo fortsatt mye høyde å gå på, men mindre luft i hjulbuene :thumbup:

Ja jeg kjører stort sett i byen, litt landevei av og til. Eneste jeg ikke kan gjøre med den nå er å høvle over fartshumpene som jeg gjorde tidligere :P

 

 

16 timer siden, Conkey skrev:

Det visste jeg ikke/har jeg ikke satt meg inn i, takk for det emoji106.png.
Gjør meg enda mer forundret over behovet for en slik bil vs standard. Da selvsagt sett bort fra utseende.

Er nok for de som ikke vil ha en SUV men bare litt høyere bakkeklaring?

Audi har jo som sagt Allroaden, VW har Alltrack, Skoda har Scout, Volvo har XC70...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...