Gå til innhold

Iron X mot Kock Chemie Felgenblitz


F16

Recommended Posts

En liten test av Iron X mot Koch Chemie Felgenblitz.

 

 

Jeg var på demokveld hos Car-Spa i Oslo, med produkter fra Colourlock skinn pleie.Det var veldig bra produkter.Det var odså demo på skinnfarging.De er også forhandlere av Koch Chemie produkter så det ble handlet inn en del av de.

Men nå til overskriften,vi har en jobb bil som det har hvert en del problemer med bremsene så det er mye bremestøv på felgene.Jeg kjøpte Kock Chemie Felgenblitz så da måtte jeg lage en test opp mot Iron X.Sprayet på midlene på en og en felg.Etter 5 min måtte jeg legge på mere av Iron X for den begynte og tørke inn,Felgenblitz kunne bare ligge og ligge uten og tørke inn,det er forøvrig en gel så den henger bra på.

Etter 10 min brukte jeg en felgbørste og børstet felgene,spylte så av med høytrykk.

Resultatet er etter mine øyne temmelig likt,men Felgenblitz har blitt en ny favoritt pga lang ligge tid og bedre pris. Prisen 199:- for en liter Iron X men for Felgenblitz er det 890:- for 10 liter.

Felgeblitz fungerer bra på karosseri også med laaaang ligge tid.

 

 

 

IMG_1065_zpsscfinf61.jpg

 

 

IMG_1066_zpsimfdccju.jpg

 

 

Felgene så ikke pene ut.

 

 

 

 

IMG_1067_zps01xl6onr.jpg

 

 

IMG_1068_zpsxofvds4w.jpg

 

 

Det bløder friskt fra begge 

 

IMG_1069_zpskqxelnhm.jpg

 

 

 

 

IMG_1070_zpsm6dpgrdv.jpg

 

Dette er sluttresultatet etter en runde,tok ikke mere kunne ha vasket med såpe men det ble ikke gjort.

Kjøpte polerings midler fra Koch Chemie plus plaststar som skal bli morro og prøve ut.

 

 

IMG_1073_zpsx5sepbbj.jpg

 

 

Det se bra ut med Colourlock farge.

 

 

 

IMG_1062_zpsgvwxfpdu.jpg

 

 

Reultat etter farging

 

 

IMG_1064_zps1uzmhlpc.jpg

 

 

F16

 
  • DCN Poeng 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fin test, men nå er vel strengt tatt Felgenblitz en felgrens, og IronX en flyverustfjerner, så de er i to forsjellige kategorier, å ble begge deler testet på hjul på samme aksling? (ser ut på bildene som at det er et forhjul, og et bakhjul) Man vet jo av erfaring at det er mere bremsestøv på forfelger, pga større bremseeffekt der.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv testet KochChemie Felgenblitz mot P21S som jeg har brukt en stund, sprayet produktene på hver sin felg, på samme aksel for å få mest mulig likt utgangspunkt. Syntes også at felgenblitz hang lenge på felgen, og du ser at den begynner å virke med en gang du har sprayet den på. Spylte av begge felgene etter ca. 10min uten berøring. Og syntes at resultatet var veldig likt på begge felgene. Kommer til å prøve den samme testen en gang til på noen andre felger som er mer møkkete, da de jeg hadde nå ikke var så veldig ille.
Regner med at jeg kommer til å bestille Felgenblitz i fremtiden, da denne er billigere enn P21S, og leverer like godt resultat.

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
Gunnarmikal

Brukt 40L felgenblitz de siste mnd, å går aldri tilbake til de dyrere flyverust fjernerene, da den er overlegen på pris kontro effekt.

  • DCN Poeng 2

Cosmic Accredited Detailer

C.Quartz Finest Authorized Installer

Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com 

Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Freakshow
23 timer siden, regeli skrev:

Har og en 10L kanne med Felgenblitz som blir spennende og teste når minus gradene gir seg emoji106.png

 

jeg au! :D

 

23 timer siden, Gunnarmikal skrev:

Brukt 40L felgenblitz de siste mnd, å går aldri tilbake til de dyrere flyverust fjernerene, da den er overlegen på pris kontro effekt.

det er godt å høre! :D

  • DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer

 

Freakshows E39 530DAT

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

P21S har tygget igjennom galvaniseringen på caliperne mine. Ser ikke pent ut. Så da har jeg noe å pusle med utover våren.

Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdiSugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi  Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8,

Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...