Gå til innhold
vidaren

Gått gjennom lakk, trenger hjelp!

Recommended Posts

vidaren

Hei

Har da klart å gått gjennom lakken på min Audi, bilen er 1 år gammel og svært godt tatt vare på, regelmessig vasket og polert og alltid hatt ein god voks på

I vinter blei eg rygget på, høgre hjulebue og bilen blei selvsagt sendt til et skadesenter for å fikses opp. Der blei den lakkert og bulk blei rettet opp

Under polering idag så gikk eg gjennom lakken på akkurat dette stedet, brukte gul Koch pad sammen med gul Koch polish. Polerte heller ikkje lenge(ingen varme) og uten press. Bruker Rupes 21ES LHR Mark II, altså DA maskin

Har eg ein god sak ovenfor firmaet som gjorde jobben på min bil? Bilen er til info leasing og har 2 år igjen på kontrakten

Har desverre ikkje lakkmåler, skulle veldig veldig gjerne hatt det akkurat no

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN

Kjipt, men du har nok ikke noen god sak overfor noen som helst andre. :) 

Jeg ville ydmykt møtt opp hos lakkeringsfirmaet med "lua i hånda og gråten i halsen". Der ville jeg sagt det akkurat som det var, og spurt om de kunne hjelpe deg med ny omlakkering for en hyggelig pris. ;)

• DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vidaren

Takk for svar, må ærlig innrømme at erfaringen min er liten innenfor akkurat dette, men skal det virkelig så lite til for å gå gjennom? Gul er jo ein fin pad og med DA maskin og polerte området som er 40x30 i 1,5min uten press? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Audi S8

Hei, hørtes ikke kjekt ut dette nei, hva heter lakken på denne bilen da? det skal noe til å gågjennom men slikt kan skje ja, men original audi lakk har som regel hard lakk, men når ting er omlakkert så er ikke det like godt å vite.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha
13 minutter siden, vidaren skrev:

Takk for svar, må ærlig innrømme at erfaringen min er liten innenfor akkurat dette, men skal det virkelig så lite til for å gå gjennom? Gul er jo ein fin pad og med DA maskin og polerte området som er 40x30 i 1,5min uten press? 

Hadde det vært på et helt rett/flatt panel uten profiler hadde det vært uproblematisk, men der det er profiler/kanter skal det ikke mye til for å gå igjennom. Dog høres det ikke ut som komboen du nevner burde slipe gjennom helt uten press, men du har uansett ikke noen god sak ovenfor firmaet som gjorde jobben, selv om lakken muligens har vært både tynnere og mykere etter omlakkering.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vidaren

Liten update: Fortsatte på jobben og polering med iBird på bakfanger på flatt panel sverter lakken også gjennom, gul rupes og gul pad. Når eg rev bort maskering over park sensor drar den også med seg rødfarge...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
overlay
15 minutter siden, vidaren skrev:

Liten update: Fortsatte på jobben og polering med iBird på bakfanger på flatt panel sverter lakken også gjennom, gul rupes og gul pad. Når eg rev bort maskering over park sensor drar den også med seg rødfarge...

Har de glemt grunnarbeid og klarlakk..?

Kan du legge ut bilder? 

Ett lite tips er å aldri dra av teip med en vinkel på 90 grader i forhold til panelet. Dra heller nesten parallelt med panelet 

Endret av overlay
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vidaren

Ser faktisk ut som de har skippet grunnarbeid... Området er heile bakfanger og venstre hjulbue. Dette er området dei skulle lakkere. Klarer ikkje sjå forskjell på området som sverter enn på resten av bilen

Bilen er Misanorød Audi A3 2015modell og kan bekrefte at den er hard, skal kun fjerne litt RDS og få tilbake enda meir glans og dybde i lakken

Endret av vidaren

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
vidaren

Har vært i kontakt med firmaet som hadde jobben på bilen og dei fikser skaden gratis, uten å i det heile tatt måtte diskutere med dei! God service slik det burde være :)

• DCN Poeng 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john
3 minutter siden, vidaren skrev:

Har vært i kontakt med firmaet som hadde jobben på bilen og dei fikser skaden gratis, uten å i det heile tatt måtte diskutere med dei! God service slik det burde være :)

Etter forklaringen din må jeg si du hadde en god sak :) Godt det løste seg da :)

.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN
1 time siden, vidaren skrev:

Så bra! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
overlay

Hyggelig å høre :thumbup:

Viktig at folk har yrkesstolthet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig