Gå til innhold
Ingolf

Polering av Ford traktor fra tidlig 70-tall

Recommended Posts

Ingolf

Fadern bruktimporterte en traktor på 70tallet for å ha på hytta og fikk nylig lyst til å friske den opp litt, så jeg øynet en mulighet...

Er det noen som har erfaringer med den typen lakk som er på disse?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf

Målinger ga 250my ytterst på front, og 70-130 ellers på panseret. Det var et kakk i lakken ytterst som hadde gitt meg håp om at det var litt å jobbe på, men gikk igjennom lakken allerede med mild clay, så derifra var det bare å innse at alt var oksydert til helv...så jeg kjørte på likevel 😈 og anmodet om at litt ny lakk var på sin plass de fleste steder. Det var nede på grunninga flere steder allerede etter vask når jeg så litt nærmere.

Bra lakk nede på sidene da.

HD adapt med flex 14-2-150 og ull fra koch ga herlig resultat på få pass, og i dag skal jeg ta en titt i sola før jeg fortsetter.

Siste gang jeg tar med utstyr ut av egen garasje. Sykt mye å drasse på og alltids noe man glemmer 🙂 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf

Var godt i gang før jeg innså at før-bildene manglet, og dermed ga jeg blaffen i resten av s&s - uansett, lakkens tilstand er som om det var en trillebår.

Fadern var dritfornøyd etter nedvask 🤣mulig jeg bare skulle gjort som i subaruformloff og polytrolet den hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig