Gå til innhold
Mikeey89

Bilvaskebørste + såpe. Hva er anbefalt?

Recommended Posts

Mikeey89

Hei!

Jeg bor i et borettslag og har dermed litt knapt med plass til å oppbevare ting. Vi har høytrykksspylere og vaskeslanger med en "pistol" på som fungerer greit, men jeg ønsker å gjøre vaskejobben enklere ved å sjekke ut produkter som tilføyer såpe ut av vaskebørsten.  Jeg er ikke mer opptatt av bil enn at jeg vil den skal være ren og pen, og se anstendig ut, men når jeg en sjelden gang vasker i vaskehall bruker jeg alltid børsteløs bilvask for å unngå riper i lakken.

Jeg har lest litt om foam gun og foam lance i forumet her, men tenkte å høre med dere om et annet produkt som kanskje vil fungere godt nok.

Jeg har sett litt på dette bilvaskebørte-produktet fra Biltema og tenkte å høre med dere hva dere tenker, dere som har litt mer peiling enn meg:

http://www.biltema.no/no/Bilpleie/Vask-og-Rengjoring/Hoytrykksvasker-og-tilbehor/Bilvaskeborste-av-mikrofiber-2000036383/

I kombinasjon med den tenkte jeg å kjøpe "soap sticks" som man legger inn i skaftet på børsten slik at det kommer både vann og såpe ut av bilvaskebørsten.

Jeg er ikke ute etter å bruke mye penger på en slik løsning, men samtidig vil jeg ha en ren bil uten å måtte dra til selvvaskehaller hvor det helt sikkert er børster som blir dårlig vedlikeholdt, og hvor man på kjappe seg for å rekke å gjøre seg ferdig før tiden renner ut.

Er det noen formeninger om dette? Eller er det andre produkter/løsninger som vil fungere bedre?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif

Ved vask er det greit at det er minst mulig dritt på lakken før berøringsvask. 

So da er det greit med avfetting først og deretter høgtrykkspyling. 

Eg bruker bøtte med såpe og vaskehanske. Eg synes at det går mykje fortare å gå over bilen med vaskehanske enn med svamp. 

Bilvaskebørste vil eg ikkje bruke på lakken. Blir altfor lett å få for mykje trykk ned på lakken. Lett å få riper da. 

Er lettere å gli lett over lakken med vaskehanske. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig