Gå til innhold

Gult "belegg" på felger


xavi0n

Recommended Posts

Satt på vinterdekka i dag, og på alle hjula ser det ut som det er et slags gult belegg som ikke vil av.
Hverken prickbort eller sonax felgrens bet på dette. Må jeg på med noe syreholdig?

Oppleve også at dekkene ble veldig grå etter at de fikk prickbort på seg, noen andre som har vært borti dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Type rustfarget bremsestøv? Isåfall burde du prøve med noe ironx, korrosol eller lignende som er laget for å løse opp jern avfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syreholdig felgrens tar slikt belegg veldig greit. Det er ingenting galt i å bruke felgrens som inneholder syre til å rengjøre felger med inngrodd bremsestøv, felgene tar ikke skade så lenge man ikke lar det ligge i evigheter og ikke bruker det til vedlikeholdsvask.

 

Jeg bruker Valet Pro Bilberry 1:10 til vedlikeholdsvask, Sonax Xtreme til vask før hver sesong og litt mer inngrodde felger og Biltema felgrens med syre til felger som ikke har vært skikkelig vasket på lenge. :)

  • DCN Poeng 1

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg vet, derfor jeg vanligvis kun bruker korrosol, prickbort og sonax felgrens til felgene.
Men dette er en bil jeg akkurat har kjøpt og fra hvordan den så ut da jeg kjøpte den var nok ikke forrige eier serlig opptatt av renhold, hverken interiør, eksteriør eller felger.
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke helt glad i å bruke korrosol O.L på felger når de står på bilen, kalipterne mine ser stygge nok ut fra før og kan få lov til å beholde det lille som er igjen av galvaniseringen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syreholdig felgrens vil nok også gå løs på galvaniseringen på kaliperne. :)

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde ført ikke helt tro på det hylekoret det er om at korrosol og lignende tar livet av kaliptere men, etter 5 mnd i mitt eie og sikkert 5-6 runder på felgene med korrosol ser de F*** ikke ut, jaja f¨r hive på litt lakk til sommeren :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et sett vinterfelger som har stått tilgrisa siden de vart tatt av bilen. Gjorde de reine i dag. Brukte P21 og Scandicshine sin Ironx variant. Brukte Ibrid og børste til å gjøre reint. Legg ved et par mindre bra bilder men som før bildet viser så var de ganske grisete, resultatet kunne vært bedre men er fornøyd.

IMG_1476560234.266836.jpg.892dae946b7449IMG_1476560271.470331.jpg.13953ccbe51701IMG_1476560287.666094.jpg.7da855f6992aba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig og forklare ( å enda værre å få bilde av nå som det er bekmørkt, men det er kanten fra eikene mot tønna i felgen, ser ut som det er bremsestøv som har kommet og grodd fast i felgen, ellers var felgene veldig rene.
Gikk over sommerfelgene i dag men kun korrosol, og de ble skinnende rene, orket ikke noe mer siden de ble så bra etter bare korrosol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...