Gå til innhold

Fjærklemmer


alexanderst

Recommended Posts

alexanderst

Hei!

 

Skal til å skifte frontdemperne mine, og må i forbindelse med dette av- og på med fjærene på bilen. Dette er forran. Er det noen som ønsker å leie/låne meg slike fjærklemmer i Oslo-området? 

 

Helst noe liknende som brukes i denne videoen. 

 

 

 

Mvh

Alexander

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Slått det fra meg. Skal ikke prøve meg på dette selv, blir satt bort :rofl1:

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker på om de går på W211, men jeg har klemmer til W210 som du eventuelt kan låne. :)

 

Edit: De går ikke på W211, der er det fjærbein i motsetning til W210. 

Endret av Freebird

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, alexanderst skrev:

Slått det fra meg. Skal ikke prøve meg på dette selv, blir satt bort :rofl1:

  • Må da ikke gi opp så fort. :) Er en enkel jobb bare du har verktøy tilgjengelig. :thumbup:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk på at det er ekstremt spenn i fjærene på Mercedes så det er viktig å bruke skikkelige klemmer. Denne typen her er direkte farlig på disse fjærene: http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Verktoy-og-verkstedutstyr/Chassis/Fjarspenner-2-stk-2000017004/

 

For det første så vil man slite med å få komprimert fjærene nok og for det andre er det ekstremt mye potensiell energi i sving når fjæren er komprimert. Det kan hende dette er noe annerledes på W211 enn på W210, men selv med riktige klemmer så skal man vite hva man holder på med når man bytter fjærer på disse.

 

Her er en video av noen som ikke har øynene helt med seg under komprimering av fjærer på en W210. Dette kunne gått fryktelig mye værre.

 

Ikke meningen å krisemaksimere her nå, men poenget mitt er bare at dette er ikke en jobb for noen som ikke vet hva de holder på med. :) 

Endret av Freebird

1988 Mazda 626 GD

1997 Mercedes C-Klasse - W202

2001 Mercedes E-Klasse - W210

1986 Toyota Mr2 Mk1a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Takk for meget nyttig info alle sammen! Jeg får til å demontere demperne, samt sette de på igjen. Jeg trenger egentlig bare hjelp til å sveipe om fjæra. Tante har også krisemaksimert denne, da hun kjente en som fikk delt hodeskallen i to, og døde momentant.. 😳

 

6 timer siden, Freebird skrev:

Usikker på om de går på W211, men jeg har klemmer til W210 som du eventuelt kan låne. :)

 

Edit: De går ikke på W211, der er det fjærbein i motsetning til W210. 

 

Veldig hyggelig tenkt da 😁

 

 

2 timer siden, alextech skrev:

Slutt a! Jeg kan bli med om du vil :) Har fjærklemmer og!

Takk for tilbudet Alex!! Det hadde jo vært hyggelig å møtes en dag uansett👍🏻 Han som solgte meg demperne  ville hjelpe meg med å sveipe om fjærene, men om dette ikke går i orden kan det være en mulighet😀

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...