Gå til innhold

Bytte xenonpære Nissan Qashqai 2008


Magnove

Recommended Posts

Hei.

Noen her som har byttet xenonpære på Nissan Qashqai?

Skal bytte på førersiden nå og ser at det er veldig trangt. En film på youtube anbefaler å løsne luftinntaket, men på min bil er inntaket annerledes enn på filmen så det ser ikke ut til å hjelpe.

 

Noen andre som har tips og jungelteiks for å få til dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk skiftet gratis når jeg tok service . Syns ærlig talt at Nissanverkstedene bør fikse dette gratis når de gjør det så jevlig trangt og uhåndterlig!

Prøvde som du å ta bort luftinntakplastikken og det er jo en smal sak. Men det går masse ledninger som er strippet fast rett inntil lykta. Hvis du skal gjøre det selv må du antageligvis løsne stripsa og ledningene for å komme til. Stripsa(får du kjøpt på clas o antagelig) må du klippe av og sette på nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten må du demontere det som er bak eller rundt lykta for å komme til, eller så må du ta ut lykta, i værste fall må støtfanger løsnes eller demonteres for å få ut lykta. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Sitat

 

Jeg endte opp med å betale 600 kr til verkstedet samtidig som jeg fikk satt på nye vinterdekk. Da brukte de pære jeg hadde.
De brukte en halvtime på jobben. Fikk ikke snakket med mekaniker som gjorde jobben da han hadde dratt for dagen da jeg hentet bilen så jeg er usikker på hvordan de løste det.

 

Snakket med Witro bil i Trondheim mens jeg prøvde selv, de sa at batteri måtte kobles fra og at jeg måtte demontere det som var bak lykta for å komme til.
Jeg gikk så langt som å kutte de stripsene du nevner og løsne koblingsbokser og luftinntak, men jeg kom ikke til siste skruen på den ene koblingsboksen, så ut som jeg måtte ta av frontfanger for å komme til... Skrudde alt sammen og satte på nye strips, men jeg tok ikke av fanger.
Helt håpløse greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johime(joakim)

Ikke eneste bilen som er slik, hørt om flere så er like elendig planlagt at men må nesten på verksted. Fattern måtte plukke av hele fronten på sin vw jetta fra 2006 for så å plukke ut lyktene for p komme til å få byttet [emoji23]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...