Gå til innhold

Meguiars 3 step + ScratchX 2.0


bilinteresse

Recommended Posts

bilinteresse

Hei:)

Har kjøpt Meguiars 3 step produkter og ScratchX 2.0 (ny versjon) samt. 1 Meguiars Microfibre Shine towel og 4 påføringspads.

Bilen er en 06-mod BMW 3-serie med sort metallic , og jeg har en del swirls jeg vil ta først. Bruker jeg ScratchX'n evt. før Step 1 "Paint Cleaner" og forsetter med step 2 og 3?

Takk for svar;)

post-510-1241878228_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1-Paint cleaner

2-scrach-X der du ser det trengs.Er MYE arbeid og ta hele bilen!!!Men husk og jobbe med produktet til det er bare en vaselin aktig hinne igjen på lakken.Da er produktet ferdig nedbrutt

3-step 2 for og få frem glansen

4- voks

5-lykke til

6-Bilder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du claye først? Hvis ikke ville jeg nok vurdert å tatt step 1 først, slik at lakken er helt ren før rubbing med ScratchX 2.0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oki.

Når jeg kjøpte sist så hadde de 2 forskjellige i hylla, som sto blanda sammen.. Den vanlige tuba og en nyere med et lite gult merke på som det sto: new and improved use by hand or with DA. Også er det denne scratchx 2.0 med en helt annen tube, den hadde de ikke..

swirlx fra megs? er ikke det TW da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SwirlX=forbruker versjon av M205 (ikke nedbrytbare slipemidler)

Ultimate Compound=forbruker versjon av M105 (ikke nedbrytbare slipemidler)

Etter hva jeg har forstått fra meguiarsonline.

1. 1. versjon av ScratchX 1.0=kun for hånd (nedbrytbare slipemidler)

2. 2. versjon av ScratchX 1.0=hånd og DA (nedbrytbare slipemidler)

3. 1. versjon av ScratchX 2.0=hånd og DA (ikke nedbrytbare slipemidler) langt mer total cut enn de forrige versjonene.

;)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du blingser litt der,fordi scrach-X 1,0 ikke har vært laget for DA.Kom først på 2,0 .

Her er et bilde av ScratchX 1.0 ver2 hvor det står "New and improved! Use by hand or with a DA" ;)

post-218-1241895654_thumb.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilinteresse

Hei:)

Takk for mange innspill.

Da tar jeg Step 1 - ScratchX - Step 2 - Step 3

Leste i et annet innlegg hvor en DA-maskin fra Biltema blir anbefalt. Denne har en effekt på 350W og koster kr 299,00. Ellers har de en vanlig poleringsmaskin (enhodet) med en effekt på 1200W til kr 499,00. Noen som har erfaring med disse, og hva er best av en DA og enhodet poleringsmaskin?

Disse må vel være gode nok for en "hobby-bilpleier"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den tohodede DA-biltema maskinen fungerer glimrende. Foretrekker faktist denne fremfor Meguiars G220 til voksing ol. pga den vibrerer ikke så mye.

Pad'ene som er med er bare å kaste, men du får gode Sonax pads (aprikos-farget) på Clas Ohlson til en femti-lapp. Pluss, biltema maskinen koster 199,- ;)

Men den til 499,- er ikke noe å satse på. Hvis man er moden for en roterende maskin, er nok ingen vei utenom en proffmaskin. De billigmaskinene er veldig vanskelige å bruke, og en ender før eller siden opp med å kjøpe en skikkelig maskin. Du får vel Hitachi til rundt 2K og Makita m.fl til rundt 3K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilinteresse
Den tohodede DA-biltema maskinen fungerer glimrende. Foretrekker faktist denne fremfor Meguiars G220 til voksing ol. pga den vibrerer ikke så mye.

Pad'ene som er med er bare å kaste, men du får gode Sonax pads (aprikos-farget) på Clas Ohlson til en femti-lapp. Pluss, biltema maskinen koster 199,- ;)

Men den til 499,- er ikke noe å satse på. Hvis man er moden for en roterende maskin, er nok ingen vei utenom en proffmaskin. De billigmaskinene er veldig vanskelige å bruke, og en ender før eller siden opp med å kjøpe en skikkelig maskin. Du får vel Hitachi til rundt 2K og Makita m.fl til rundt 3K

Hei:)

Jeg fant ikke noe maskin på Biltema til kr 199,00. Har du mulighet til å gi meg art. nr. til den maskinen du mener og de Sonax padene fra Clas Ohlson?

Takk for svar:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...