Gå til innhold

Mazda 6 2,2 DE Optimum 2016


Einstein

Recommended Posts

Jeg klarer ikke se hva som er skjedd ut i fra bildet. :blink:

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DSC_0179.JPG

Må trekke om førerstolen i min. Så følg nøye med skinnet.

Er det de små horisontale sprekkene i folden der de to skinnstykkene møtes?

I så fall kan ikke det fylles med noe og farges opp?

Edit: Jeg fikk ikke helt med meg hvor ny bilen er.. Så det er forhandler som må trekke om stolen på garantien regner jeg med, ikke en regning du får selv. Da gir det mening med bytte kontra rep :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det de små horisontale sprekkene i folden der de to skinnstykkene møtes?
I så fall kan ikke det fylles med noe og farges opp?
Edit: Jeg fikk ikke helt med meg hvor ny bilen er.. Så det er forhandler som må trekke om stolen på garantien regner jeg med, ikke en regning du får selv. Da gir det mening med bytte kontra rep [emoji4]


Det stemmer, der er de horisontale sprekkene. Bilen var fem måneder når jeg oppdaget dette, og forhandleren har, håper jeg, bestilt nytt trekk.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
FSHelgeland

Hei, først gratulerer med nydelig bil. Har en 2.5 Optimum 2017 i bestilling som kommer på nyåret engang. Da i samme fine fargen som din, men med mørkt skinninteriør, har da kone og barn må vite. Kan jeg spørre hva du endte med å behandle lakken med? Jeg er helt ny innenfor detailing, men tenkte at når man kjøper ny bil så må man prøve å få det riktig fra starten av. Jeg tror jeg har kommet frem til at jeg skal ha Fusso som siste lag, men... Egentlig interessert i å vite hva du bruker/tenker bruke på alt, krom, plast, felger, skinn (er vist nappaskinn i 2017 modellen) etc. etc. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 months later...

Hei

 

Vurderer også en ny Mazda 6 Optimum AWD, og lurer på følgende fra de som allerede dar en 2016 / 2017 facelift.

 

1. Har Mazda 6 nå endelig blitt kvitt rust problemene? Bilen ble vel extra tectylert før levering?

2. Hvordan fungerer ryggekameraet beskyttet mht skitt og snø på linsa. Tenker bla på vw passat som har linsa gjemt bak emblem, men som kommer frem ved rygging. Fungerer det greit, eller må en tørke av det ofte for å kunne se skikkelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Belsby skrev:

Hei

 

Vurderer også en ny Mazda 6 Optimum AWD, og lurer på følgende fra de som allerede dar en 2016 / 2017 facelift.

 

1. Har Mazda 6 nå endelig blitt kvitt rust problemene? Bilen ble vel extra tectylert før levering?

2. Hvordan fungerer ryggekameraet beskyttet mht skitt og snø på linsa. Tenker bla på vw passat som har linsa gjemt bak emblem, men som kommer frem ved rygging. Fungerer det greit, eller må en tørke av det ofte for å kunne se skikkelig.

Jeg har Mazda 3 2017/2017facelift og jeg er fornøyd med ryggekamera. Kan avogtil bli en vanndråpe eller to på linsa, men sjelden jeg føler det er irriterende.

Da jeg henta bilen min hos forhandler ble jeg fortalt at alle mazdaer blir tectylbehandlet når de kommer inn til Norge. 

 

Håper du går for mazda, det er mye bil for pengene og god å kjøre. Optimumen har alt du kan tenke det av utstyr :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider



Jeg har Mazda 3 2017/2017facelift og jeg er fornøyd med ryggekamera. Kan avogtil bli en vanndråpe eller to på linsa, men sjelden jeg føler det er irriterende.
Da jeg henta bilen min hos forhandler ble jeg fortalt at alle mazdaer blir tectylbehandlet når de kommer inn til Norge. 
 
Håper du går for mazda, det er mye bil for pengene og god å kjøre. Optimumen har alt du kan tenke det av utstyr [emoji4] 


Har, som nevnt ovenfor, en 2015 mod. Reg desember 2015. Ryggekamera på den blir tilgriset når været er som det bruker å være på Vestlandet.[emoji3]
Min ble desverre rygget på i sommer, slik at jeg måtte skifte høyre framdør og skjerm. Fikk da se den såkalte "tectylbehandlingen" Mazda skryter av. Lakkverkstedet som fikset bilen, kalte det for lik null. To flekker inne i døren, og litt inne i skjermen. Tok dette opp med selger, og fikk beskjed om at det ikke er fullverdig understellsbehandling bilene får når de kommer til landet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saturday, November 04, 2017 - 22.17, geikro skrev:


 

 


Har, som nevnt ovenfor, en 2015 mod. Reg desember 2015. Ryggekamera på den blir tilgriset når været er som det bruker å være på Vestlandet.emoji3.png
Min ble desverre rygget på i sommer, slik at jeg måtte skifte høyre framdør og skjerm. Fikk da se den såkalte "tectylbehandlingen" Mazda skryter av. Lakkverkstedet som fikset bilen, kalte det for lik null. To flekker inne i døren, og litt inne i skjermen. Tok dette opp med selger, og fikk beskjed om at det ikke er fullverdig understellsbehandling bilene får når de kommer til landet.

 

Ååh, da har du fått vite noe annet enn meg. Jeg fikk jo med et tectylsertifikat ogbeskjed om at jeg ikke trengte å tenke på understellsbehandling da jeg henta min bil som er registrert november 2016. Da skal jeg undersøke litt hva slags behandling jeg har fått. 

 

Kamera blir tilgrisete her på vestlandet, jeg pendler selv mellom bergen og hardanger med mazda'n. Men føler samtidig at det aldri er så ille at det er ubrukelig :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du ser de "mørke" flekkene, det er all tectylen som er sprøytet på inne i døren og framskjermen. Dette er på strategiske plasser, som er synlige, og du vil da se at det renner/kommer ut tectyl de første ukene du har bilen. 70f967e132e563adbabd474c8065c9ba.jpgaf5a0cd277c463a284cbcfacf90bb115.jpgb07c68c8e2760c8bfc9cab2d52b22425.jpg169458c6d520b08c631d6b11f5a5c358.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt en del rust behandlinger på bil og må si dette var veldig dårlige greier. Jeg hadde vist jeg var dere kostet på bilen en skikkelig behandling som eks dinitrol som er det som passer best på ny bil uten rust. Har veldig gode erfaringer med dinitrol på biler vis de behandles fra de er innen 12 måneder så får en da også 15 års garanti ved slik behandlig fra dinitrol på at bilen ikke skal ruste noe som jo er mye bedre en fabrikk garantien.

Endret av kimar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har tatt en del rust behandlinger på bil og må si dette var veldig dårlige greier. Jeg hadde vist jeg var dere kostet på bilen en skikkelig behandling som eks dinitrol som er det som passer best på ny bil uten rust. Har veldig gode erfaringer med dinitrol på biler vis de behandles fra de er innen 12 måneder så får en da også 15 års garanti ved slik behandlig fra dinitrol på at bilen ikke skal ruste noe som jo er mye bedre en fabrikk garantien.
Takker for innspill. [emoji3] Skal sjekke ut dinitrolbehandling.
Og ja, er veldig dårlig behandling dette. Det, for så å skryte over at de har gjort dette.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, geikro skrev:

Takker for innspill. emoji3.png Skal sjekke ut dinitrolbehandling.
Og ja, er veldig dårlig behandling dette. Det, for så å skryte over at de har gjort dette.

Er veldig lurt vis du gjør det. På den framskjermen så er det jo ikke lakk en gang men bare grunning på noen plasser så kan nesten si det sikkert at her er nok en del overflate rust innen bilen er 5 til 6 år gammel. Og nederst på framskjermen det flate punktet hvor skjermen festes til karosseriet pleier og samles mye sand og salt rester selv om det er innerskjerm som holder på fuktigheten og det ruster kraftig har byttet en del framskjermer pga dette. Og de fleste rust skader i kanaler er for at de ruster innen ifra og ut mange eldre biler har mye grov oveflate rust i kanalene pga manglende vedlikehold som til slutt ruster igjennom og noen biler har heller ikke drenering på kanalene så fuktighet kommer ikke ut og de ruster kraftig uten behandlinger. Så med eks Dinitrol behandling fra bilen er rimelig ny så slipper en alt dette:)

Endret av kimar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...