Gå til innhold

Guide til DA-maskinpolering


bjorke

Recommended Posts

  • Admins

Wow :D  det må være den beste guiden laget noen gang for de som har drevet med bilpleie en stund B)

Hvor får man kjøpt den lakk tykkelse måleren han bruker? og hva ligger de på i pris?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, Carlos vet å like gode vokser :D Dere skulle ha sett den samlingen ;)

Du får vel slenge ut din snart og...Begynner vel å bli noen kosevokser der og..? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Ikke akkurat liten samling det der :blink:  Han tjener nok gode penger på bilpleie da han har råd til et slikt lager med voks.

Pirex: Skal du ta inn noen slike "Paint gauges"? Har lyst på en slik og er sikkert ikke alene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 3 years later...

Sitter og leser guiden til Dave, og ser:

"Once the pad is initially primed with polish (a 3 – 4” line is enough for this), only a couple of skittle sized beads of polish are typically required."

Hva menes med priming av pad? Gidder noen forklare og utdype litt?

  • Liker 1

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det "metter" paden med produkt.. Altså at du ikke kjører det tørt med engang fordi det er for lite produkt i paden..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner. Så en liten stripe (slik Dave forklarer det) som trekkes litt inn i paden, så er jeg good-to-go?

Noe vits i at paden er noe fuktig? Har jo sett at det nevnes iblant når det skal legges voks

(bedre med spørsmål som kanskje alle kan, enn å tabbe seg helt ut fra starten) ;-)

www.sanne.com / www.oysteinsanne.com
Audi A4 B9 2017, Audi A4 B8 2011Audi A3 2008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Skjønner. Så en liten stripe (slik Dave forklarer det) som trekkes litt inn i paden, så er jeg good-to-go?

Noe vits i at paden er noe fuktig? Har jo sett at det nevnes iblant når det skal legges voks

(bedre med spørsmål som kanskje alle kan, enn å tabbe seg helt ut fra starten) ;-)

Lurer litt på dette jeg også, så bumper denne :)

Blodfersk, men hekta..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når paden er tørr foretrekker jeg å spre polishen mest mulig utover overflaten med en finger for å sikre at det er polish på hele paden. Det er det jeg vil kalle priming.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 months later...
Audi S8

Lurer litt på dette jeg også, så bumper denne :)

Såg akkurat på denne på youtube nå, og her er en del tips og så får du se hvordan han metter paden 32min ute i filmen :) (Autogeeks Thursday Night Detail - Fiat 500)

  • Liker 1

Max Protect Certified Instructor

Max Protect Certified Detailer

 

Grindvikas Gnikkebu samlede S&S

Følg oss på Facebook

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...