Gå til innhold

Rangering av tørkehåndkle


sruben

Recommended Posts

Skal kjøpe meg nytt tørkehåndkle! Hvordan vil dere rangere Watermagnet, Cobra Guzzler, Chemical Guys Miracle Dryer, ScandicShine sitt, evnt andre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • sruben

    7

  • truhaa

    6

  • kris1986

    5

  • trogha

    4

Mest aktive i dette emnet

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns Water Magnet stiller likt med ScandicShine sitt (evt. like dårlig). Scandicshine sitt er en del større enn Water Magnet fra Meguiars. Så kanskje en liten fordel her. I vinter når det var kaldt ute syns jeg ingen håndkler fungerte som de gjør i litt varmere vær. Flere faktorer spiller inn.

1. Temperatur

2. Vasking av håndklene. 60grader med Milo (eller enda bedre spesial vaskemiddel for MF). Ikke skyldemiddel

3. Lakkens tilstand med hensyn til glatthet.

Som de fleste andre syns jeg Chemical guys miracle dryer funger best. ;)

Endret av gjohn
Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD

For å spore litt av her.. Har noen opplevd at et tørkehåndkle har blitt bedre etter man har kjørt en microfibervask?

Cobra Waffel er veldig bra, og bruker kun den. Mellomstor utgave.

Meguiars WM er dårlig, men fungerer til dører, sideskjørt og motorrom.

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Cobra Guzzler

Watermagnet

gamle SS

Guzzler HD

ikke testet Chem guys hådklet, men virker som jeg har gått glipp av noe som er bra der, så får bestille opp noen av de også...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er voksne størrelser på enkelte av disse. Er ikke det litt klurete? Fordelen er vel at man kan tørke en hel bil uten at man trenger å vri opp? Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

NeDD
Ser det er voksne størrelser på enkelte av disse. Er ikke det litt klurete? Fordelen er vel at man kan tørke en hel bil uten at man trenger å vri opp? Eller?

Korrekt.

+ du kan gå over til naboen og ta resten av bilens hans i tillegg. Mens han står og vrir pusseskinnet sitt :)

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Korrekt.

+ du kan gå over til naboen og ta resten av bilens hans i tillegg. Mens han står og vrir pusseskinnet sitt :)

Min erfaring er at CG miracle dryer er akkurat litt for lite til å tørke en hel bil (type middels stor personbil), mulig det holder til en liten bil, men jeg bruker 2 pr bil.

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Kan vri opp, men blir sprek i armene etterhvert da, er ikke som å vri pusseskinnet gitt...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...