Gå til innhold

SS: VW Passat "Greendub"


Kenneth Nilsen

Recommended Posts

Kenneth Nilsen

Hadde som noen vet litt å henge fingrene i de siste ukene som har vært, så jeg kjører like så godt på i nattimene og lager en tråd til jeg.

Bilen har mange av dere sett før, både her og på treff. Jeg tok jo denne bilen før treffsesongen i fjor, og gjør det samme igjen i år. Dessverre så har jeg tatt veldig lite bilder da kameraet har vært utenfor min rekkevidde. Men noe er det da. Bilen er akkurat nyoppusset og lakkert i samme farge som før - bare med 4 lag klarlakk. Det ville teoretisk si at jeg hadde 120-160 um å leke med. Jeg målte lakken og fikk ikke noe under 500 um. Spurte også han som lakkerte bilen og han mente også at jeg hadde en sånn tykkelse og jobbe med.

Wash:

- Chemical Guys Grime Reaper

- Chemical Guys Maxi Suds

- Dodo Juice Born to be Mild

- Optimum Car Wash

- Wool mitt

Paint:

- Menzerna SIP

- Menzerna 106FF

- Swissvax Best of Show

Others:

- Makita 9227CB

- Lots of Microfiber

- Lots of pads

- Swissvax Detail brushes

- Norton wetsanding paper

- Chemical Guys Streak Free Glass Cleaner

- PTG

- Brinkmann

+++

Bilen skulle stilles ut på de aller fleste VW-Audi Club treff i sommer og skulle derfor være strøken. Så jeg fikk beskjed om å våtslipe lakk sig og så si alt som het støv. Da ble jeg ståendes sånn :o

Og etter en rask merking av alt lakkstøv kom vi til veldig veldig mange. Bare taket og panseret hadde over 50 støvkorn i seg. Det resulterte jo i dette.

DSC_0018-2.jpg

DSC_0001-3.jpg

DSC_0005-4.jpg

DSC_0008-1.jpg

Som etter endel knoting med en Scholl ull-pad som ikke var veldig aggresiv, og ble byttet ut med twisted wool pad fra Lake Country endte opp i dette.

DSC_0010-1.jpg

DSC_0012-3.jpg

DSC_0016-5.jpg

Og på dette stadiet ble kameraet sporløst borte for meg, så har ingen bilder av bilen før den var helt ferdig. Kan jo fortelle at i mellomtiden kjørte jeg mesteparten av bilen med ullpadden fra Lake Country og Menzerna SIP før jeg høyglanspolerte den med blå Sonus og Menzerna 106FF som ble avsluttet med 800-1000 rpm for refining. Da måtte jeg ta noen inspeksjonsbilder før jeg gikk løs på bilen med Swissvax Best of Show.

DSC_0054-5.jpg

DSC_0042-5.jpg

DSC_0040.jpg

DSC_0039-3.jpg

Her har du da meg i panseret etter refining.

DSC_0036.jpg

Dette så jo veldig bra ut. Fikk som dere ser bilen inn i en hall med veldig bra belysning og sjekket resultatet opp mot Brinkmann og sola og det så forsatt perfekt ut. Da var det jo bare å legge på et lag med Swissvax Best of Show igjen da. Og ga meg dette resultatet.

DSC_0047.jpg

DSC_0052-3.jpg

DSC_0032-2.jpg

DSC_0028-1.jpg

DSC_0026.jpg

DSC_0020-2.jpg

DSC_0019-3.jpg

Også denne bilen ble stilt ut på årets første VW-Audi Club treff og fikk pokal. Dette var jo veldig morsomt for meg også i og med at jeg har tatt begge bilene på 7 dager + at jeg jobber fulltid på dagen. Passaten dro også videre på treff helgen etter og fikk også her pokal. Så hittil er det 2/2 pokaler på treff. :)

Takk for at dere så på! :D

Endret av whiplash

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ståle

Åh du syke indianer............Det der ble vanvittig blankt.

Nydelig jobb på en knall bil B)

Hadde samme farve på en VW polo, og det er nesten uvirkelig hvor "dyp" den lakken der er når den er velpleid.

Jeg hadde ikke på langt nær samme kvalitetsproduktene å bruke da vi hadde bil med den farven, så jeg kan tenke meg at

det her er rimelig rått i "real life" når den er maskinpolert og vokset med BOS :thumbs:

ståle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
  • Admins
truhaa

Kjempe jobb, 2 av 2 får en si er bra vel ;) må være bra deilig å preppe bil til show å "få" noe tilbake etterpå i form av pokaler...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...