100% 3 Skrevet 5 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2009 (endret) Howdy Folks... Har et lite issue med lakken på min egen bil (Audi S3 2001). Har drevet å polert bilen 2-3 ganger innen for 2-3 måneder elns. Har brukt Menz SIP og etterpå 106F. Synes jeg har klart å opptimere lakken 99% (utenom en stygg ripe på panseret, som jeg ikke lenger kjenner med neglen men den er der fortsatt). Får ikke fjernet alt av hologrammer uansett hva jeg gjør. Jeg har avsluttet på lav hastighet og produktene er brutt helt ned. Her om dagen tok jeg en runde med Scholl S03+ på blå pad for å se om jeg kunne fjerne denne ripen som jeg ikke klarte med SIP og oransj cyclo pute. Uten at det gikk bra (ripen forsvant ikke) så avsluttet jeg med Menz 106F og tok to runder med denne, først en runde med yellow cyclo pad og så en runde med hvit. Fortsatt hologrammer i massevis. Denne kombo'n virker på alle andre biler jeg har tatt, disse har vært kjørt ut i sollyset og det har ikke vært noen ting. Hva gjør jeg galt. Skal sies at lakken er meget rar på bilen min. Jeg tror ikke det er org. lakk. er det støv på bilen og jeg rører ved bilen meg fingrene kommer det små fine riper så det virker som om det er myk lakk...samtidig klarer jeg ikke å korrigere riper jeg ellers klarer på andre biler?? Og så er det det med de kjørespor da... HJELP Endret 5 Mai, 2009 av 100% Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 5 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2009 Howdy Folks... Har et lite issue med lakken på min egen bil (Audi S3 2001). Har drevet å polert bilen 2-3 ganger innen for 2-3 måneder elns. Har brukt Menz SIP og etterpå 106F. Synes jeg har klart å opptimere lakken 99% (utenom en stygg ripe på panseret, som jeg ikke lenger kjenner med neglen men den er der fortsatt). Får ikke fjernet alt av hologrammer uansett hva jeg gjør. Jeg har avsluttet på lav hastighet og produktene er brutt helt ned. Her om dagen tok jeg en runde med Scholl S03+ på blå pad for å se om jeg kunne fjerne denne ripen som jeg ikke klarte med SIP og oransj cyclo pute. Uten at det gikk bra (ripen forsvant ikke) så avsluttet jeg med Menz 106F og tok to runder med denne, først en runde med yellow cyclo pad og så en runde med hvit. Fortsatt hologrammer i massevis. Denne kombo'n virker på alle andre biler jeg har tatt, disse har vært kjørt ut i sollyset og det har ikke vært noen ting. Hva gjør jeg galt. Skal sies at lakken er meget rar på bilen min. Jeg tror ikke det er org. lakk. er det støv på bilen og jeg rører ved bilen meg fingrene kommer det små fine riper så det virker som om det er myk lakk...samtidig klarer jeg ikke å korrigere riper jeg ellers klarer på andre biler?? Og så er det det med de kjørespor da... HJELP Det kan godt være at du legger for mye press på maskina når du jobber med refining. Hvis lakken din er myk i tillegg så har du kanskje svaret der. Er det ikke grønn som er den fineste Cyclo puten? Prøv med de, kun vekta fra maskina og 106FF. Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 5 Mai, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2009 Regner med du ser du får hologrammer på bilen mht poleringen, er den lakkert feks har det vel skjedd at riper/swirls/hologrammer er under klarlakken mener jeg, da er det IKKE morro Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
100% 3 Skrevet 5 Mai, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2009 Det kan godt være at du legger for mye press på maskina når du jobber med refining. Hvis lakken din er myk i tillegg så har du kanskje svaret der. Er det ikke grønn som er den fineste Cyclo puten? Prøv med de, kun vekta fra maskina og 106FF. Legger ikke press på maskina når jeg jobber med 106FF'n. Spesielt ikke nå siste gang. Avslutter alltid et pass med lavere hastighet uten press. Produktet får lov å bli brutt helt ned og... Regner med du ser du får hologrammer på bilen mht poleringen, er den lakkert feks har det vel skjedd at riper/swirls/hologrammer er under klarlakken mener jeg, da er det IKKE morro Det har jeg tenkt på ja. Langs hele venstre ser det ikke ut. Det verste er at jeg ikke sjekket dette ordentlig før jeg polerte bilen første gangen. Da var det desember å snøvær og jeg hadde ikke bilen lenge før jeg satt i gang... Men hva gjør man da...omlakkering eneste eller? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 5 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2009 Legger ikke press på maskina når jeg jobber med 106FF'n. Spesielt ikke nå siste gang. Avslutter alltid et pass med lavere hastighet uten press. Produktet får lov å bli brutt helt ned og... Det har jeg tenkt på ja. Langs hele venstre ser det ikke ut. Det verste er at jeg ikke sjekket dette ordentlig før jeg polerte bilen første gangen. Da var det desember å snøvær og jeg hadde ikke bilen lenge før jeg satt i gang... Men hva gjør man da...omlakkering eneste eller? Da er det mest sannsynelig under klarlakken. Med mindre det er poleringsrester/svetting da? Testet med IPA eller lignende? Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
100% 3 Skrevet 5 Mai, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2009 Da er det mest sannsynelig under klarlakken. Med mindre det er poleringsrester/svetting da? Testet med IPA eller lignende? At det er poleringsrester som da igjen blir dratt rundt på lakken i det jeg tror alt er brutt helt ned? Eller at det bare ligger igjen en hinne som ser ut som kjørespor? Tror ikke det kan være det...hadde ikke IPA men vasket panseret grundig etterpå, så det utelukker svetting også? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 5 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2009 At det er poleringsrester som da igjen blir dratt rundt på lakken i det jeg tror alt er brutt helt ned? Eller at det bare ligger igjen en hinne som ser ut som kjørespor? Tror ikke det kan være det...hadde ikke IPA men vasket panseret grundig etterpå, så det utelukker svetting også? Det skader ikke med IPA! Er du heldig så er det rester som ligger igjen, er du virkelig uheldig så er det under klarlakken. Og det er en mulighet for svetting etter vask. Det er jo teoretisk mulig iallefall. Har du mulighet til IPA, så kjør på. Hvis dette ikke skulle funke, så kan du faktisk prøve å "korrigere" disse kjøresporene du har, ved å lage nye. Da vil du iallefall se om de skifter retninger. Hvis de gjør det så er det iallefall ikke under klarlakken - ergo mulig å fikse! Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
100% 3 Skrevet 5 Mai, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2009 Det skader ikke med IPA! Er du heldig så er det rester som ligger igjen, er du virkelig uheldig så er det under klarlakken. Og det er en mulighet for svetting etter vask. Det er jo teoretisk mulig iallefall. Har du mulighet til IPA, så kjør på. Hvis dette ikke skulle funke, så kan du faktisk prøve å "korrigere" disse kjøresporene du har, ved å lage nye. Da vil du iallefall se om de skifter retninger. Hvis de gjør det så er det iallefall ikke under klarlakken - ergo mulig å fikse! Nei jeg pleier å wipe etter polish men hadde ikke mer igjen. Skal prøve med IPA for å se om det hjelper. Men jeg vil også prøve det du sier med å ta panseret på nytt for å lage nye spor. Må jo da legge merke til de som er der nå for å kunne sammen ligne... Takker for svarene!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 5 Mai, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2009 Brukte vindusrens her for å fjerne polish på lakken, Meguiars NXT glasscleaner, funka bra her i allefall.. Under klarlakk = omlakkering ja, desverre Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth Nilsen 372 Skrevet 5 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 5 Mai, 2009 Nei jeg pleier å wipe etter polish men hadde ikke mer igjen. Skal prøve med IPA for å se om det hjelper. Men jeg vil også prøve det du sier med å ta panseret på nytt for å lage nye spor. Må jo da legge merke til de som er der nå for å kunne sammen ligne... Takker for svarene!! Teip opp 50-50 og ta bilder med blits, da vil du se om de skifter retning. Og, vi vil gjerne høre hvordan det gikk! Lykke til! Siter S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
100% 3 Skrevet 6 Mai, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2009 Brukte vindusrens her for å fjerne polish på lakken, Meguiars NXT glasscleaner, funka bra her i allefall.. Under klarlakk = omlakkering ja, desverre Vindusrens har jeg jo alltid.. At jeg ikke tenkte på det Teip opp 50-50 og ta bilder med blits, da vil du se om de skifter retning. Og, vi vil gjerne høre hvordan det gikk! Lykke til! Det skal jeg prøve! Var litt usikker på om jeg klarte å se forskjell men denne metode skal prøve! Skal selvfølgelig følges opp herinne. Gode tips fra dere....TAKK gutter!!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kris1986 188 Skrevet 6 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2009 Sikkert ikke noe til hjelp, men jeg og Petter var borte i ett tilfelle hvor ikke S40 på oransj klarte å fjerne hologramer, prøv SIP på en fin pute og se hvordan det fungere også, for moro skyld Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDD 1 604 Skrevet 6 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 6 Mai, 2009 106 FF, liten sprut med vann på paden og 1800-2000 rpm! Ingenting press.. Noen få passes. Har tatt noen Audier selv nå, og har ikke hatt dette problemet med 106FF vertfall. Siter Ueland Bilpleie & Detailing v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714. Mine jobber Detailer-garasjen Vår Facebook side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.