Gå til innhold

Våtsliping av Audi A4 panser.


Bernhard

Recommended Posts

  • Forhandlere
Bernhard
Lexgtturbo

Rått! Våtslip er og forblir noe av det som kan gi det aller beste resultatet innen detailing. Bør vel snart kaste meg ut i det og tenker eg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Billig blir det jo ikke når Dag påstår at man skal legge på tjukke lag, minimum 1cm.... Så han har visst bestilt en ny Divine til meg sa han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brynjar

Hvor mange drag brukte dere?

Tok dere noen måling for hvor mye lakk det var før/etter sliping og ikke minst etter at dere hadde gått over med 03?

Ellers, så dette ut som en meget vellykket test :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Jeg tenkte på det faktisk Arne, men jeg glemte å ta med meg S0 hjem så da ble det ikke noe av, men jeg kan kjøre en test ved siden av en annen dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte på det faktisk Arne, men jeg glemte å ta med meg S0 hjem så da ble det ikke noe av, men jeg kan kjøre en test ved siden av en annen dag :)

God gutten sin det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Står over det, fjerner ganske mye lakk av det og da har eg veeeeldig lite igjen å jobbe med, så det lar jeg være til andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Takk til Bernhard for våtslipingsøkt, med upåklagelig gjestfrihet - inkludert både middag og kroneis - supert :D

Som Bernhard har vært innom så var dette en ren testrunde der vi måka på både med litt ordentlig tak på klossen, samt fart på ullputa ;) Konklusjonen min så langt at det er utrolig potensial med våtsliping!

Jeg har vel relativt god erfaring med maskinpolering, men våtsliping har jeg aldri prøvd meg på før i dag - og det ga mersmak :) Nå gikk vi jo litt hardere til verks på utstillingspanseret på passaten til B (nærmeste han kommer en Audi :lol: ).., enn hva jeg hadde turt på bimmer'n, men jeg må stadig si at det var utrolig hvor mye vi kunne ta i/kjøre på uten å skade lakken.

Som Brynjar sa, så burde vi kanskje ha hatt en ptg med oss for å se litt mer "hard facts", men for min del var det mest det å få testet våtsliping i praksis som var formålet - og det blir mer ja!

Eneste jeg må få korrigere B på er at jeg selvfølgelig ikke sa 1 cm Divine; jeg fikk lurt han til å tro at man ikke bør legge under 10 cm tykt - da er man helt sikker på at glansen blir fin... Jeg har lovet han 3% rabatt på hver tiende Divine han tar ut, Bernhard ble utrolig glad for dette og lovte å legge minst 12 cm i framtiden... :P

Så takk for en veldig utbytterik og koselig ettermiddagsøkt - til dere som har hatt det som meg og klør i fingra etter å begynne, få tak i et panser og kjør på :)

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Synes det er litt synd at Dag leverer dere feil info her ang biler, dessverre så er han så redd for den skjøre BMW lakken sin så han tørr ikke å polere den engang, men det har vel kanskje litt med at han nettopp har Ditec-behandlet den :P

Som Dag nevner så var jo målet å prøve sliping i praksis og det ble veldig mange pass før vi var fornøyde med den ripen vi tok som er dokumentert med bilder.. Mot slutten la jeg mye press på og dro over endel pass uten problemer..

Og vi fikk frem flakes i lakken igjen, jeg var sikker på at det var en RS-blå lignende farge...

Men takk for god avtale på Divine Dag, var i boden istad og hentet frem snøskuffen så jeg slipper å bruke så lang tid på å buffe vekk voksen og kan heller spa meg frem til ett godt resultat..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag
Hehe, morsomt. :lol:

Når du tester på Bimmern må du la oss få en utførlig oppdatering. ;)

Blir nok et panser eller to til først, men jeg er helt klar på at jeg skal fjerne et par småriper med våtsliping på min egen ja, kommer utførlig oppdatering da ;)

Synes det er litt synd at Dag leverer dere feil info her ang biler, dessverre så er han så redd for den skjøre BMW lakken sin så han tørr ikke å polere den engang, men det har vel kanskje litt med at han nettopp har Ditec-behandlet den :P

Som Dag nevner så var jo målet å prøve sliping i praksis og det ble veldig mange pass før vi var fornøyde med den ripen vi tok som er dokumentert med bilder.. Mot slutten la jeg mye press på og dro over endel pass uten problemer..

Og vi fikk frem flakes i lakken igjen, jeg var sikker på at det var en RS-blå lignende farge...

Men takk for god avtale på Divine Dag, var i boden istad og hentet frem snøskuffen så jeg slipper å bruke så lang tid på å buffe vekk voksen og kan heller spa meg frem til ett godt resultat..

Ikke noe SV på lakkforseglinga mi nei! ;)

Nei, seriøst som Bernhard sier - morsom og nyttig lærdom å ta med seg videre, samt at det alltid er moro å jobbe sammen med hyggelige folk så man får slengt litt dritt til hverandre og skrytt litt av egne fortreffeligheter :lol:

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kenneth Nilsen

Så ut som et kosebesøk det der! :) Godt å høre at du fikk mersmak på slipepapiret Dag, det er som du sier potensiale i våtsliping. Men etterarbeidet har egentlig det meste å si.

Eneste jeg har målt meg til - på egen bil vel og merke - er at man må slipe ca. 5-10 um for å fjerne appelsinhud.

S&S HOF: Ford Escord Cosworth • Porsche 911 • Subaru Impreza WRX

 

Min Mitsubishi Lancer Evo VI Tommi Mäkinen Edition

 

Scandic Shine & Swissvax Approved Detailer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...