Gå til innhold
Beining

Hjelp til helt fersking med maskin

Recommended Posts

Beining    0
Beining

Hei,

Jeg er helt fersk med bilpleie, men har gått til innkjøp av en roterende Glare-maskin og en enkel DA fra Biltema.

Bilen jeg skal polere er en sort Alfa Romeo 156 ´04 med endel vaskeriper, men langt fra ektremt.

Har litt igjen av Meguiars sin 85, 82 og 20 - har prøvd meg så vidt på koffortlokket, og det hjalp endel, men er fortsatt ikke helt fornøyd.

Av puter så har jeg brukt en sort myk Glare og en hard orange Glare.

Ser det er endel som anbefaler Scholl S17 på blå pute etterfulgt av Scholl S40 på sort pute, så lurer på om dette ville ha gitt meg et bedre resultat enn de produktene jeg allerede har?

Og hva anbefaler dere til å legge på som forsegling tilslutt? Har prøvd Meguiars sin 20(?) men synes den holdt to vask med mild såpe før effekten begynte og avta og lakken begynte å kjennes "ru" ut igjen (dette var en Mazda '08)

Her er et bilde før av lakken, omtrent sånn er hele bilen...

dsc2448.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kris1986    186
kris1986

MG#85 er grov og MG#82 er veldig mild, og i dette tilfellet trenger man som oftest noen midt i mellom di to produktene du har, husk også at pads har veldig mye å si, men kan ikke si noe om de putene du har siden jeg ikke har prøvd dem.

Scholl S17, Meguiars MG#83 og Menzerna "SIP" får du til mye av det samme resultatet av, så her er det mye smak og behag, men skulle jeg valgt ville jeg gått for Menzerna SIP, flott resultat og drøy i bruk ;)

S17 og S40 med de putene som scholl lager ville nok gitt deg ett annet, men ikke nødvendigvis bedre resultat enn MG#85 og MG#82 med glare putene (går ut fra at de er bra....?). Å sammenligne S17 g MG#85 er ikke ett bra tilfelle.. Men du skal få ett bra resultat med MG#85, min ble helt strøken av den, og jeg har ekstrem hard lakk, og MG#82 skal gi ett nydelig resultat, men spørs hvor bra den er til å fjerne defektene som MG#85 lager, spesielt hvis den kjøres med ull..

Angående MG#20 så har nok du kansje lagt den på feil? Den skal holde mye lengre enn det, kjør på to lag og husk HERDETID, man legger på MG#20 på en ren og preppa overflate, så skal den hvile litt i noen minutter (si ett kvarter), dermed skal lakken være helt 100% fri for all berøring og dugg/vann i løpet av hvertfall 12 timer, helst mer, dermed legges ett lag til med samme prosedyre, da snakker vi holdbarhet. Hvis du har gjørt dette og den fortsatt har slike problemer er det noe feil med sealeren..

Håper dette ga deg litt mer innblikk ;)

Skal sies at man må bli vant til å bruke maskin OG produktet før man klarer å oppnå bra resultat :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig