Gå til innhold

Byttet fjærer. Resultat= EKSTREMT høy bil


Bakken

Recommended Posts

Hallo!

Har jobbet litt med bilene de siste dagene i forbindelse med PKK. Bremseklosser, skiver, dempere samt fjærer ble byttet bak, og dette ble resultatet. Altså er det mulig? Skal den virkelig være så høy? :wacko:

 

DSC_0553_zpsqv5y0xup.jpg
DSC_0550_zpspbq6uxnt.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmosberg

Så litt høyt ut ja. Original fjærer du kjøpte?

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, mmosberg skrev:

Så litt høyt ut ja. Original fjærer du kjøpte?

Litt høy? :lol: Nei, kjøpte dem på Bildeler.no. 

 

1 minutt siden, IvarB skrev:

Fremme ser den senket ut, bak var litt for høyt. Men er det rett fjører?

Jeg aner ikke, det kan jo umulig være det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mmosberg

Sjekk først om du har fått riktige fjører. Eventuelt kan du klage. Vet at det finnes forsterkede fjærer til en del modeller og de kan være litt lengre.

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Mighty skrev:

Høyeste bakenden jeg har sett på en golf i allefall. Kjøpt lift kit kanskje? :P

 

Ja, har du sett! :o Må nesten være noe sånt! 

5 minutter siden, mmosberg skrev:

Sjekk først om du har fått riktige fjører. Eventuelt kan du klage. Vet at det finnes forsterkede fjærer til en del modeller og de kan være litt lengre.

Ja, har sendt avgårde en mail til Bildeler nå. 

 

Hvis jeg må gjøre denne jobben igjen så vurderer jeg nesten å bare kjøpe senkefjører. Da blir den iallefall like lav som den var før eller lavere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har ikke tilfeldigvis fått fjærer for 4x4 modell da. Den er jo en del tyngre og det er det sikkert kompensert for i fjæra

I tilegg bør du være helt sikker på du har fått det samme rett, så ikke fjæra ligger oppå skåla. I stede for nede i sporet sitt som den skal. Er fort gjort å gjøre feil, selv om deg er opplagt hvor den skulle sitte. [emoji3]

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, kaw skrev:

Du har ikke tilfeldigvis fått fjærer for 4x4 modell da. Den er jo en del tyngre og det er det sikkert kompensert for i fjæra

I tilegg bør du være helt sikker på du har fått det samme rett, så ikke fjæra ligger oppå skåla. I stede for nede i sporet sitt som den skal. Er fort gjort å gjøre feil, selv om deg er opplagt hvor den skulle sitte. emoji3.png

Jo, jeg bestilte til 4x4 for det er det jeg har. :P

 

Det er første gangen jeg gjorde dette så jeg har sjekket alt en trillion ganger for å være sikker på at jeg har gjort alt riktig. Men som du sier så kan det nok på noen biler være fort gjort å ikke få fjæra helt på riktig plass. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg bestilte til 4x4 for det er det jeg har. [emoji14]

 

Det er første gangen jeg gjorde dette så jeg har sjekket alt en trillion ganger for å være sikker på at jeg har gjort alt riktig. Men som du sier så kan det nok på noen biler være fort gjort å ikke få fjæra helt på riktig plass. [emoji4]


Byttet for en måned siden til senk på egen bil og vi også sjekket flere ganger for å være sikre. Allikevel hadde vi bommet litt og resultatet ble to ødelagte fjærbeinslagere etter ett par dager.

Jeg forstår den dag i dag ikke hva jeg hadde gjort feil [emoji14]

Part time detailer at

smedmoen.jpg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, kaw skrev:


Byttet for en måned siden til senk på egen bil og vi også sjekket flere ganger for å være sikre. Allikevel hadde vi bommet litt og resultatet ble to ødelagte fjærbeinslagere etter ett par dager.

Jeg forstår den dag i dag ikke hva jeg hadde gjort feil emoji14.png

Heheh! Kjipt.. 

 

Demper og fjær er seperate bak på denne bilen. Ingen fjærbeinslager. Uansett så hadde den ikke blitt sååå høy? Byttet du til bare senkefjærer eller byttet du dempere også?

6 minutter siden, dj john skrev:

Du kan ikke ha fått fjærer for golf cross up da..den er jo så høy?

Vet ikke om MK4 kom i noen Cross-utgave. Men noen på VACN snakket om noen fjærer som kaller for "Rough Roads" eller noe sånt, som gjør at bilen blir en slags SUV, må være noe sånt jeg har fått tilsendt. 

 

383_zpsd04ed00c.jpg

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...