Gå til innhold

Lister Tiguan, how to fix?


Highfive

Recommended Posts

Hei.

 

Har en Tiguan som har noen alu lignende lister langs siden av bilen.

Hvordan får jeg disse penere, de har endel brune flekker som jeg ikke får bort.

 

Har vurdert å kjøpe SV metal polish eller Autosol, men vet ikke om det får fikset dette?

 

Innspill?

 

 

IMG_20160714_155652.jpg

side.jpg

side2.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arsalan88

Jeg ville vasket bilen godt, deretter påført ironX (metallpartikkel-fjerner) også la det virke, så spyle av.

Hvis det ikke hjelper, så ville jeg polert med Autosol. Husk å maskere både under og over lista, og lykke til ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tommy

Ikke bruk Autosol, den inneholder såpass grove slipepartikler, at du vil skade listene. Dette ser ut som "flyverust" etter bremser/piggdekk, å bør fint kunne fjernes med f.eks. IronX, eller clay. Hvis ikke prøv en fin metal polish, som f.eks Swissvax metal polish.

Tommy

 

TOMMY'S CAR SPA FOUNDER
SWISSVAX CERTIFIED DETAILER

SWISSVAX CERTIFIED INSTRUCTOR

DCN APPROVED DETAILER

2017 RUPES AMBASSADOR

RUPES ADVANCED LEVEL INSTRUCTOR


Tommy's CAR SPA (facebook)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

arsalan88
9 minutter siden, Tommy skrev:

Ikke bruk Autosol, den inneholder såpass grove slipepartikler, at du vil skade listene. Dette ser ut som "flyverust" etter bremser/piggdekk, å bør fint kunne fjernes med f.eks. IronX, eller clay. Hvis ikke prøv en fin metal polish, som f.eks Swissvax metal polish.

Jeg, brukte autosol på samme type list på bilen til broren min som er en Audi A7, det fungerte helt fint der ? Burde jeg slutte å bruke autosol på slike lister ? Isåfall, kan du utdype hvordan autosol skader lista ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Autosol er vel litt grov. Kan vel kanskje sammenliknes med å bruke grov pad og eit grovt poleringsmiddel når fin pad og fint poleringsmiddel kan være nok. 

So det er greit å teste med fine slipemiddel før ein tester grove. 

Kan lage litt meira problem med å bruke for grovt middel viss det ikkje er nødvendigt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar folkens.

Har korrosol, regner med at det gjør samme susen, så da prøver jeg det først.
Så kjøper jeg SV metall polish som jeg går over med til slutt så blir det sikkert strøkent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...