Gå til innhold
tommy_sn

Swissvax Shield - statisk/"etterbehandling"

Recommended Posts

tommy_sn    4
tommy_sn

Hei

Nettopp fått på litt Shield på bilen - og da ble den sinnsykt statisk..noe den ikke var før den ble lagt på. Har jetseal/m-seal under.

Noe jeg gjør feil, eller er det noen lure triks for å bli kvitt statiskproblemet?

Og hva anbefales til "etterbehandling"? Sprayvoks, eller en qd?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Arne    88
Arne

Har du prøvd og bare skylle over bilen med rent vann?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tommy_sn    4
tommy_sn

Nope..ikke gjort noe etter det..ble for sent..hehe..

Men skal teste det imorgen..

Hva med "etterbehandling" da? Og hvordan er holdbarheten på Shild i utgangspunktet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag/Swissvax    233
Dag/Swissvax

Jeg vil vel ikke kalle den statisk, men man ser veldig godt at det legger seg støv på bilen etter man er ferdig med å vokse - dette har jeg forsåvidt opplevd med de fleste vokser av andre merker også, spesielt rett etter voksing. Fordelen med at det ligger voks under er at det bare er å skylle av som Arne sier, man slipper at støvet setter seg i porene på lakken - og det beste er at Shield glatt varer i 6 mnd eller mer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
gjohn    35
gjohn

Har opplevd akkurat det samme som deg med Megs sin voks #26. Kjøpte CG sin QD Pro Detailer. Den gjør susen. Bilen blir antistatisk og tiltrekker seg ikke støv i samme mengder. Vaskelig å unngå pollen i disse dager men veistøv var nesten fraværende i forhold til før. Vasket bilen etter en uke med kun rent vann (høyttrykk). Beader og Shedder som bare det.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dag/Swissvax    233
Dag/Swissvax

Eller så eliminerer også Swissvax Quick Finish dette på nullkommaniks ;) Selv om det for så vidt går over av seg selv også...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ClearCoatChristR    17
ClearCoatChristR

Jeg opplever egentlig dette på alle naturlige vokser. Hvertfall på plastfangere blir bilen veldig statisk.

Vann og QD hjelper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Detailers Club Norway

© Detailers Club Norway AS siden 2007

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra grunnleggende vask, til tips om hvordan du skal få akkurat din bil til å bli så blank som mulig