Gå til innhold

Rupes "kopi" fra bilpleiekongen


Svenkhas

Recommended Posts

cheffen

Er vel identisk maskin som Bilnerden selger (North Detailing). Maskinene får gode skussmål her inne. 

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, cheffen skrev:

Er vel identisk maskin som Bilnerden selger (North Detailing). Maskinene får gode skussmål her inne. 

Disse er nok ikke like. Jeg har også søkt opp og lest litt rundt omkring ShineMate maskinen og den skal ha bedre byggekvalitet og ikke minst være bedre balansert slik at den rister mindre. Han i linken over skriver også at han tidligere har degradert andre slike 15/21mm Kina maskiner til pad-cleanere, mens han var veldig imponert over denne. :)

  • DCN Poeng 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok en slik må finne veien til garasjen etterhvert. Spørsmålet er om en skal gå for 15mm eller 21mm dette vil bli min hovedmaskin, og forløpig er det egen bil den blir brukt på, har per i dag en Megs G220v2 som kan dekke 100mm pad behovet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok en slik må finne veien til garasjen etterhvert. Spørsmålet er om en skal gå for 15mm eller 21mm dette vil bli min hovedmaskin, og forløpig er det egen bil den blir brukt på, har per i dag en Megs G220v2 som kan dekke 100mm pad behovet.

Jeg har omtrent samme dilemma som deg. Hvis du har en bil med litt store rette flater hvor du får utnyttet fordelen til 21mm maskinen så yter jo den i teorien bedre på korrigering og finish. Ulempen er at du antageligvis har endel 5.5" pads som ikke passer 6" bakplaten på denne. Hvis du kjøper en 5" bakplate som passer den maskinen (den fra Megs maskinen passer ikke) så kan du bruke 5.5" padsa dine, men må regne med litt mer ubalanse.

Har du en liten eller "formfull" bil med få rette flater så kan 15mm utgaven være smartere samt spare deg for pad utgifter.

Hvis du googler Rupes 15 vs 21 with 5" backing plate så ser du at mange kjører 21 utgaven med 5" bakplaten og er veldig fornøyd med det. Hvordan det blir på ShineMate maskinen vet man jo seff ikke før man får testet det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FJB skrev:

Hei Cifab har Shinemate maskiner.

Meca selger disse maskinene for Cifab i Norge.

Jeg har EX610-21 og EX603 og er kjempe fornøyd med begge.

Det er også flere nettbutikker i utlandet man kan kjøpe fra.

http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing-machines/cat_68.html

Hva tar Meca for disse da? Så dem ikke i webkatalogen deres.

 

Moro at noen her har disse maskinene allerede, hvordan er det med vibrasjoner og støy? Du har kun brukt EX610-21 med 6" bakplate eller, ikke med 5" bakplate? Tåler den litt press uten å miste for mye rotasjon? Er den følsom for kurver på bilen slik at rotasjonen stopper opp ved konkave flater?

Endret av sruben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter jeg gruppekjøp ? Viss det er flere her inne som er interessert så burde vi gått sammen også kunne jeg bedt om tilbud på X antall maskiner fra bilpleiekongen, tenker med å få litt kvantum på det så må han vell kunne gå ned noe i pris.


Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestillte maskin derfra på onsdag og den er ikke sendt enda, er ikke mye og skryte av garantien på at de sender samme dag eller påfølgende dag.

Alle varer er på lager også. Vurderer å avbestille hvis det skal være useriøst drevet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dj john
20 minutter siden, Kurt L. skrev:

Bestillte maskin derfra på onsdag og den er ikke sendt enda, er ikke mye og skryte av garantien på at de sender samme dag eller påfølgende dag.

Alle varer er på lager også. Vurderer å avbestille hvis det skal være useriøst drevet

Uten at jeg skal forsvare han på noe som helst måte er det nok stor pågang hos han når de kjører slike tilbud..kjenner flere som har fått levering kjapt men også fått beskjed om forsinkelse pga stor pågang..men jeg skjønner deg godt..jeg skulle helst hatt ting og tang i går :lol:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, dj john skrev:

Uten at jeg skal forsvare han på noe som helst måte er det nok stor pågang hos han når de kjører slike tilbud..kjenner flere som har fått levering kjapt men også fått beskjed om forsinkelse pga stor pågang..men jeg skjønner deg godt..jeg skulle helst hatt ting og tang i går :lol:.

Akkurat når jeg la ut posten så ser jeg at noen har kjøpt ibrid med han til 5500kr på gatebil, så det kan jo hende at de er litt opptatt :)

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liten update her på min ordre hos bilpleiekongen: er nå 4 fulle arbeidsdager siden jeg bestillte maskin og puter, ingen ting sendt eller mail om noe som helst

varene jeg bestillte på onsdag kveld er nå plutselig ikke på lager mere i butikken... Ingen som svarer på telefon heller...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...