Sortehaug 672 Skrevet 4 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 4 Juli, 2016 Da var det min tur å poste en jobb fra gnikkebua Dette er en veldig flott utgave av GTI mk6 fra 2012, som har gått 50 000. Derfor vi skulle ta denne var pga lakken var veldig preget av katter. Bilen har stått i carport og det er faktisk no av det værste jeg har sett. Uendelig mye kloremerker både på tak og panseret. Dyype riper fra klørne. Så store deler av panseret og taket var helt ihjelherja og veldig mattet ned. Dealen var å kvitte seg det meste av kattespor så langt det lot seg gjøre, pluss jeg og Andre hadde fått tilsendt en ny coating fra Autogalze som skulle testes. Vanlig DCN vask var først ut. Av med skilt før ultra på våt bil, surfex 1:5 så skum. Deretter spyling, så ei runde med korrosol og berøringsvask og clay fra vindu og ned Clay fant veldig lite. Bilen var skitten ved ankomst, en del støv og mye insekter i front. Man kan se allerede her kattesporene på panseret. Så var det inn i garasjen for tørk og inspeksjon. Let the show go on. Sier ingenting, lar bildene tale for seg selv! Verste jeg har sett! Lakktykkelsen var fra 80-140. 80-85 nederst på skjermene og rett fra takluka på eine hjørnet. 140 med ble på taket, bake med vingen. Så over til taket, det var aller verst. Man kan se også på fram- og bakskjermene at kattene har hoppet opp og ned og at det var en del spor der også. Bulk på bakdøren på passasjersiden. Ellers vaskeriper, en del kjørespor enkelte plasser og en del RDS. Denne lakken er knallhard. Jeg måtte kjøre veldig mange pass opp til 3-4 ganger på de værste plassene, med mye press og varme. Grovkomboen ble grønn rupes og Koch H8o2. Med koch fikk jeg lang kjøretid! Begynner på panseret. Får fjernet en god del, men noen plasser har klørne gått så langt ned i lakken at noe måtte være igjen. Øverst på panseret var helt ekstremt. Sikkert her de har tatt sats opp på taket, og kjørt klørne ned i for å stopp på vei ned Det blir bedre. De dypeste ripene måtte få ligge igjen. Dessverre var det endel av slike som dette. En liten før og etter øverst på panseret. Litt fremgang på taket også. Var redd for taket var for stygt til å reddes, men det lot seg gjøre til en viss grad. Det blir mye bedre Midt på taket var det en stor virvel-lignende sak, en liten utfordring. Så noen 50/50. Så meg fornøyd med et resultat i denne graden. Taket lå på rundt 115 før grovkorrigering, så tenkte å ikke fjerne så altfor mye mtp senere polering. Visst samme skadene skulle dukke opp igjen, kan det været greit å ha noe å jobbe med da også. Videre kjørte jeg på fra skjermen på førersiden, bakover og rundt før jeg avsluttet med fremfanger. Fremdør tatt. Bakdør også tatt. Workstation. Over til bakluka. Forbedre GTI-emblemet også. Mye bedre bakluka nå! Tok litt i bruk iBriden også. Tok også innsiden av bakluka med iBriden. Begynt her på passasjersiden og øverste del av bakskjermen. Vi hopper til fremskjermen på passasjersiden. Det bir noe maskering, og litt fotballtitting nå når det er EM - noe Andre liker dårlig Stolpene 50/50 Holos, men det fikset finsteget Felgene ble også tatt av eier Her er øverste del tatt, men ikke nederste. Finsteget ble gul rupes og Scholl S30. Liker S30 veldig godt, er en av mine favoritter Etter grovsteget ble det en god del med kjørespor ettersom jeg måtte presse og kjøre lakken ganske hardt for at noe skulle skje. Noen riper fra kattene måtte bli igjen, så fokuset mitt var å fjerne en fornuftig mengde riper og så klart avslutte holofritt Lakken var også sensitiv mot mikroriper, så jeg kjøre helt uten press i kanskje 4-5 pass og ventet til panelet var så kaldt som mulig. Buffingen var så klart uten press, og om polish var vanskelig å fjerne pustet jeg på og buffet det lett vekk Blank ble den i alle fall Dette er lim inn fra dokumentet jeg skreiv underveis i testen. TEST AV NY COATING FRA AUTOGLAZE Til å begynne med så kom den i 100ml plasflaske hvor det står ”ceramic coat”, og er helt blank og helt flytende. Lukter absolutt ingenting – er overbevisst om at jeg kunne lurt Andre om det var vann på en fyllesyk dag. Vi bestemte oss for å begynne med ett panel for å i det hele tatt sjekke om vi skulle legge coatingen. Vi valgte å starte med bakluken. Bakluke Påførte en god del, ventet 30 min før buffing. Coatingen ser ut som streaks som kommer av dårlig tørk etter vask og kan virke ut som den ikke ble fordelt skikkelig. Med tørr mfklut er coatingen steinhard, og ingenting skjer når vi prøvde å buffe av. Brukte en våt mfklut først, så en tørr og så en til å finbuffe. Vi sveipet bare over med den våte mfkluten slik overflaten ble våt, før vi gikk over med tørr og deretter finbuffet. Vi sørget bare for at coatingen ble fordelt over alt. Veldig fin avsluttning, og ingen holos. Under finbuffingen ble ikke holos tatt hensyn til, men likevell ingen holos. Legger til at coatingen ble ikke sticky eller seig, den var helt inntørket. Felger Samme fremgangsmåte som bakluke, ble tatt rett etterpå. Men ventet 15 minutt. Tak Samme fremgangsmåte, men fant ut at etter 5minutt er alt steinhard. Vi syns heller ikke taket var særlig testkyndig siden det er så herjet av syreangrep og kattespor, så holos og mikroriper da er vanskelig å spotte. Panser Jobbet mye mer med legging av coatingen, og sørget for det var ingen dråper når den er ferdiglagt. Fortsatt steinhard og ingen reaksjon ved buffing med tørrklut etter ca 5min. Begynte buffing med våtklut etter 14-15min. Gjorde panelet vått, her må man ikke vente for lenge før man buffer. Vi måtte gjør panelet vått igjen siden vi brukte for lang tid over panelet. Vi gikk over med en tørr klut og brukte væsken til å fjerne den steinharde coatingen. Deretter en ny mfklut som finbuffing. Viktig å passe på at man ikke etterlater seg streaks siden vi brukte vann. Vi gikk over med lykt for å sjekke for holos. Der vi fant holos, var det enten å buffe over eller en ny runde med fuktig klut og så finbuffig. Avlsutter veldig dybt og blankt på denne lakken. Panseret ble veldig speilish. Det som er det fine med denne er at man er ikke avhengig av tiden slik som UNC-R. Om man venter 15 eller 40 min så får man buffet produktet, men er veldig tung og vanskelig å buffe. Så på en sensitiv lakk kan mikroriper veldig lett oppstå. Vi ventet 14 timer før vi testet beadingen. Når vi kjørte ut og hadde vann på skjedde absolutt ingenting. Vannet lå helt flatt og det kan ses ut som det ikke er noe beskyttelse i det hele tatt. Hvorfor eller hvordan dette har skjedd vet vi ikke, og siden produktet aldri har vært testet før utenom på laben så har vi ikke noe godt svar heller. Vår konklusjon er at vi muligens har buffet produktet av. Hele førersiden Siden det var såpass ventetid på panseret, så tok vi hele førersiden. Vi brukte samme fremgangsmåte som på panseret ved å jobbe med coatingen så det ikke ble noen dråper etter strøkene våre. Vi legger et såpass tykkelse på coatingen at man ser den i lyset. På bakskjermen, delen fra dekket og til knekken, la vi ekstra tynt for å teste hvordan det blir å buffet. Ved tynt lag kan det se ut som det er lettere å buffe og at en fuktig og tørr klut er nok, men vi valgte å bruke 3 kluter uansett. For å få dette resultatet måtte vi virkelig jobbe med coatingen, og den ble bare seigere og seigere. Plastikk og gummi Vi la også på gummi og plastikklistene. På gummilistene rundt vinduet ble resultatet helt ok. Om listene er falmet, gir coatingen en tettere farget. Dessverre er farget mer grå enn svart og matt, men gir et penere utseende og mest sannsynlig vannskrekk. På plastikk, som på golfen sine sideskjørt blir fargen svartere og pen. Kan ikke måle seg mot hverken Swissvax sin Seal Fead eller UNC-R fra Max Protect når det kommer til farge. Dette er rett etter påføring, og den vannrette gummilisten er påført, men ikke den loddrette. Listen ble en tone gråere. Testen ble med andre ord ikke helt velykket for vår del. Vi fant ut av hvor dårlig beadingen var dagen etter ferdigbildene. Vi prøvde å vaske bilen, men ingenting skjedde. Så vi la et lag med Swissvax Crystal Rock på som beskyttelse. Ferdigbildene syns vi uansett så veldig bra ut Sååååå enjoy! Det var det for denne gang Timesforbruket endte vel en 65-70 timer fra mandag til fredag! So long 34 Siter Mvh Tobias S. - Mine Show & Shine - Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 4 Juli, 2016 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 4 Juli, 2016 Godt jobbet gutter! Bare litt tilleggsinformasjon vedrørende coatingen til de som leser. Dette er en prototyp som kommer rett fra laben, den har aldri vært testet eller lagt på en hel bil før. Heldigvis så har vi flinke gutter som Andrè og Tobias som så seg villige til å teste! Så gutter. Takk for hjelpa så langt! 1 Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortehaug 672 Skrevet 4 Juli, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 Juli, 2016 8 minutter siden, polishduden skrev: Godt jobbet gutter! Bare litt tilleggsinformasjon vedrørende coatingen til de som leser. Dette er en prototyp som kommer rett fra laben, den har aldri vært testet eller lagt på en hel bil før. Heldigvis så har vi flinke gutter som Andrè og Tobias som så seg villige til å teste! Så gutter. Takk for hjelpa så langt! Takk for det Håkon! ja, men spennende å prøve. Kanskje vi kunne gjort noe annet også, hvem vet. Hadde jo vært ganske kult om det hadde blitt råbra! Siter Mvh Tobias S. - Mine Show & Shine - Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow 724 Skrevet 4 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 4 Juli, 2016 god damn dette ble virkelig bra! ser dere bruker de grønne mf klutene fra koch chemie, hvordan syns du disse er og hva bruker du de til? fikk et sånn når jeg var på car-spa i dag. men virkelig ikke lyst til å bruke det! vil heller kose med det! makan tel mykt mf klut skal man se lenge etter Siter Max Protect Certified Detailer Freakshows E39 530DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gunnarmikal 880 Skrevet 4 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 4 Juli, 2016 8 minutter siden, Freakshow skrev: god damn dette ble virkelig bra! ser dere bruker de grønne mf klutene fra koch chemie, hvordan syns du disse er og hva bruker du de til? fikk et sånn når jeg var på car-spa i dag. men virkelig ikke lyst til å bruke det! vil heller kose med det! makan tel mykt mf klut skal man se lenge etter De er rå, derfor kjøpte jeg 100 2 Siter Cosmic Accredited Detailer - C.Quartz Finest Authorized Installer Hjemmeside htttp://www.pettersenautospa.com Bilpleie logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22308-gunnarsmikals-bilpleie-logg/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow 724 Skrevet 4 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 4 Juli, 2016 4 minutter siden, Gunnarmikal skrev: De er rå, derfor kjøpte jeg 100 håper du fikk en real discount! xD forde de koster vel nesten 100kr per klut normalt Siter Max Protect Certified Detailer Freakshows E39 530DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 4 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 4 Juli, 2016 Najs Dem kloremerkene så veldig dype ut!Godt gjort å få dempa det såpass! Sånn at det ikke er synelig uten at en ser helt inntil cred! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
dj john 163 Skrevet 4 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 4 Juli, 2016 Super bra redningsaksjon på en rå tøff Golf Ps:kanskje det bare var vann dere fikk på flaska he he Cred til begge 2 . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 5 Juli, 2016 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 5 Juli, 2016 Flott jobb med helt herlig resultat! Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
D.Mikalsen 3 072 Skrevet 7 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 7 Juli, 2016 Meget rått karer Dette var morro å se og alltid gøy å teste ut nye produkter. Flott S&S med masse gode bilder Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortehaug 672 Skrevet 12 Juli, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 12 Juli, 2016 4.7.2016 - 20.32, Freakshow skrev: god damn dette ble virkelig bra! ser dere bruker de grønne mf klutene fra koch chemie, hvordan syns du disse er og hva bruker du de til? fikk et sånn når jeg var på car-spa i dag. men virkelig ikke lyst til å bruke det! vil heller kose med det! makan tel mykt mf klut skal man se lenge etter Hehe, kjekt å høre! Ja, jeg testet de for første gang nå. Veldig gode å buffe med. Å gode til å unngå mikroriper med! 4.7.2016 - 21.08, hmsilset skrev: Najs Dem kloremerkene så veldig dype ut!Godt gjort å få dempa det såpass! Sånn at det ikke er synelig uten at en ser helt inntil cred! Ja det var veldig dype - ihvertfall noen av de! Brukte vel en 10-15 timer bare på panseret for å få det fint med knallhard lakk og følsom mot microriper. Noen av de forsvant, men så klart måtte jeg la noen være Takk! 4.7.2016 - 22.07, dj john skrev: Super bra redningsaksjon på en rå tøff Golf Ps:kanskje det bare var vann dere fikk på flaska he he Cred til begge 2 . Hehe, godt mulig. Vi tror kanskje vi har "buffet" vekk coatingen siden vi måtte gå såpass hardt til verks for å påvirke coatingen når den hadde tørket. takk for det! 5.7.2016 - 17.16, ØHN skrev: Flott jobb med helt herlig resultat! Hehe, takk for det! 7.7.2016 - 20.48, D.Mikalsen skrev: Meget rått karer Dette var morro å se og alltid gøy å teste ut nye produkter. Flott S&S med masse gode bilder Takk for det mister, har nesten blitt litt rusten siden det er Andre som legger ut S&Sene våre! Gøy å teste, men gøyere å teste når det funker Siter Mvh Tobias S. - Mine Show & Shine - Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sondresvan 277 Skrevet 22 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 22 Juli, 2016 utrolig godt utført arbeid! har selv katt, og bilen min parkeres ute, så hagla står alltid klar i skapet! nåde den katten som våger seg på min bil! Siter Min bilpleielogg :) 2012 Ford Focus Tidligere biler: 2007 Nissan Kubistar 1995 Ford Escort stv Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.