stramund 1 Skrevet 3 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 Mai, 2009 Okei! Tenkte å prøve meg på motorvask på passaten i dag. Har lest litt rundt om kring om at man må dekke til diverse (elektriske) ting osv. Men jeg har ikke peiling på motor i det hele tatt. Eller er det rett og slett bare å guffe på med Prickbort over hele, og spyle av? Hvis noen kunne tatt seg bryet med evt å tegne på bildet jeg har lagt ved, det som evt må dekkes til hadde jeg blitt superglad. Har her tatt av dekselet i midten. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morten83 7 Skrevet 3 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 Mai, 2009 Pleier ikke å dekke til noe når jeg tar motorvask. Men er forsiktig med å spyle rett på dynamo og plugger. Starter motoren etter vask så vannet fordamper der det ikke burde være vann.. Siter --Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013-- -- Vw E Up 2015 -- -- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil-- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stramund 1 Skrevet 3 Mai, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 Mai, 2009 OK! Pluggene skal jeg vel klare å finne. Og dynamoen har jeg googlet meg frem til hvordan ser ut:) Men er det ikke litt vanskelig å la være å spyle ved pluggene? Det bør jo bli rent rundt der også. Eller vasker dere bare med en fille eller noe rundt der kanskje? Pleier ikke å dekke til noe når jeg tar motorvask. Men er forsiktig med å spyle rett på dynamo og plugger. Starter motoren etter vask så vannet fordamper der det ikke burde være vann.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torby 204 Skrevet 3 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 Mai, 2009 Kjøp deg et par radiatorpensler, og så skrubber du såpe/avfetting med de, så kan du skylle av med rennende vann etterpå, og tørke med filler. Det er ikke noe problem med HT i motorrom, så lenge du ikke stikker spissen inn mot kontakter og andre sensitive deler. Hvis du holder litt avstand, så har vannet forstøvet seg såpass mye at det burde gå greit, men ha i bakhuet at høyt trykk kan presse vann inn steder som rennende vann ikke ville ha kommet. En motor er jo tross alt laget for å tåle vann.. Gamle frottehåndkler funker fint til tørk og puss i motorrom, så slipper du å grise til mikrofiberene dine. Dynamoen din sitter forresten nederst omtrent midt på bildet. Siter mvh Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins truhaa 1 547 Skrevet 3 Mai, 2009 Admins Rapporter Share Skrevet 3 Mai, 2009 Jeg dekker ikke til noe spess i bilene her, men bruker innimellom avfetting, børste og hageslange istedenfor høytrykk, ikke hatt noe problemer, men vet noen har sliti med å starte etterpå. Bare ikke spyl på luftfilter, og hold noe avstand til motor mht høytrykk.. Siter Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.-Thomas A Edison Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Exposito 3 Skrevet 3 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 Mai, 2009 når jeg var ferdig å vaske motoren på min passat lot jeg den stå i 1 1\2 dag, og da ville den ikke starte etterpå. det var kommet fukt i fordeleren, med det var bare å tørke litt med papir så startet den. jeg anbefaler å la motoren stå på tomgang eller kjøre en liten tur etterpå for å tørke opp vann. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 3 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 Mai, 2009 Jeg bruker å dekke til dynamo (og åpent luftfilter hvis du har det) også går jeg over kontaker/plugghetter etc. med trykkluft for å fjerne fukt etterpå. På de litt eldre bilene jeg har hatt har jeg alltid tørket inni fordeler for å holde det rent og fuktfritt, men det er ikke alltid det er en mulighet på litt nyere biler. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere Bernhard 2 385 Skrevet 3 Mai, 2009 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 3 Mai, 2009 Jeg dekker bare over det åpne luftfilteret og oljeåndingsfilteret og har ikke hatt noen sure miner fra motoren enda ihvertfall.. Men greit å dekke til fordelerlokk osv på biler som har det. Siter Facebook: Brynildsen Autospa Hjemmeside: Brynildsen Autospa Hjemmeside: BAS-ShopAudi RS6 Ducati 1199 Panigale S Audi Q7 S-line BMW 318D Ferrari 360 Modena BMW E92 320D Lemansblau Audi A8 D3 4.2 Quattro Audi A4 B7 Granatrød Audi RS4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stramund 1 Skrevet 3 Mai, 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 3 Mai, 2009 Da hoppet jeg i det. Tok av alle plastdeksler og vasket de. Dekket kun over dynamo. Dynket motoren med Biltema Kaldavfetting. Sprayet med hageslangen. Lot det tørke litt, satte bilen på tomgang. Gikk over med CG Greenclean og et gammelt håndkle. Gikk over all plast med Polytrol. Ble litt kattevask, men resultatet ble greit nok. Var egentlig bare for å teste motorvask. Tar det nøyere neste gang. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
General Lee 25 Skrevet 3 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 Mai, 2009 Pent, ser jo nøye nok ut for meg. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torby 204 Skrevet 3 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 3 Mai, 2009 Ser jo meget bra ut det der! Synes spesielt godt på de lakkerte flatene at du har fått vekk mye grums. Siter mvh Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 3 Mai, 2009 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 3 Mai, 2009 Ser mer enn bra nok ut det der. Jeg pleier å bruke motorvask fra Autoglym og en gammel oppvaskkost. Etterpå legger jeg en bærepose over dynamo og skyller med rennende vann fra hageslangen. Ikke glem å høyttrykkspyle radiatoren i lamellene/kjøleribbene bak grillen. Mye drit og insekter gir dårligere kjøling, så den er greit å ha ren. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fredsjo 4 Skrevet 26 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 Mai, 2009 Har testet noe som har gitt overaskende godt resultat: Vask hele motorrommet som gjort over her, og før vannet tørker, så sprayer du Autoglym rubber and vinyl care over alt, ganske rikelig, smekk igjen pansret og inspiser etter 4-5 timer.. Da kan du gå over med en klut om du fortsatt ser noe hvitt. Somoftest er alt tørket vekk, litt avhengig av temp i lufta. Men dette gir ett strålende resultat! Skal teste dette med megs sin rubber og vinyl protect nå om noen dager, og se om det gir samme resultatet.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torby 204 Skrevet 26 Mai, 2009 Rapporter Share Skrevet 26 Mai, 2009 Har testet noe som har gitt overaskende godt resultat: Vask hele motorrommet som gjort over her, og før vannet tørker, så sprayer du Autoglym rubber and vinyl care over alt, ganske rikelig, smekk igjen pansret og inspiser etter 4-5 timer.. Da kan du gå over med en klut om du fortsatt ser noe hvitt. Somoftest er alt tørket vekk, litt avhengig av temp i lufta. Men dette gir ett strålende resultat! Skal teste dette med megs sin rubber og vinyl protect nå om noen dager, og se om det gir samme resultatet.. Megs Hyper Dressing er laget for akkurat det formålet der.. Både metall og plast blir shiny, men det varer nok ikke evig.. Siter mvh Torbjørn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S 130 Skrevet 2 November, 2009 Rapporter Share Skrevet 2 November, 2009 Herregud for et trangt motorrom... *grøss* Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.