Motörhead 26 Skrevet 21 Juni, 2016 Rapporter Share Skrevet 21 Juni, 2016 Hei. Har en Skoda Superb stv som har gått 1800km og lakken er i nesten fabrikkny tilstand. Den har nå Swissvax Shiled, men Nanolex SI3D-sett er på vei og den skal coates. Lakken har kun noen få mikroriper som synes mot bryting i direkte sol. Har nå bestilt meg en Krauss 500W med Scholl Orange pads og S30+ polish. Noen som har råd om hvordan denne enstegspoleringa bør foregå? Greit å fordele utover(hvor stort?) på laveste hastighet og deretter skru opp til maks? Hvor mange pass og trykk på en slik fin enstegs? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 21 Juni, 2016 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 21 Juni, 2016 Ta frem Orange Scholl og S30+. Ha fire "erter" polish på puten og sett den på lakken. Skru maskinen på laveste hastighet mens du sprer polish, før du skrur maskinen på full guffe. Bevege maskinen over et område på 40x40cm. Maskinen skal bevege seg ca 1 cm pr sekund. Skru av maskinen når polishen blir en gjennomsiktig hinne. Tørk av polishrester med mikrofiberklut og sjekk resultatet. Det bør rydde opp i mikroripene. Hvis ikke de er borte, kjør en gang til med litt press på maskinen og enda saktere bevegelse. Når lakken er litt varmere enn kroppstemperatur etter en poleringsrunde oppnår du effektiv fjerning av riper. Kjenn på lakken mens du kjører maskinen for å finne balansen mellom fart, press og hvor lite område du kan ta pr poleringsrunde. Sånn fortsetter du rundt bilen og bytter til ny pute for hver karosseridel. "No sleep 'till Hammersmith" Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motörhead 26 Skrevet 21 Juni, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Juni, 2016 Takker for svært godt utfyllende svar! Hva vil ulempene være med å kjøre ett større område enn 40X40? Og bytting av pad..... Er det grunnet eventuell varmeutvikling og la de kjøle ned eller fordi den fylles med brukt polish etter hvert og man får kjørespor/swirls? Får bare 2 pads foreløpig..... "The Chase Is Better Than The Catch" Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madas 155 Skrevet 21 Juni, 2016 Rapporter Share Skrevet 21 Juni, 2016 Varme ja. Det tar knekken på de. Bruker man samme pad over lengre tid blir den veldig fort utslitt. Angående polish i paden så har man noe som heter padbørste som man bruker. Fyller du puten med polish vil den rett og slett ikke bite like godt på lakken. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motörhead 26 Skrevet 21 Juni, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Juni, 2016 Like bra med neglebørste/grytekost el.....? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sruben 16 Skrevet 21 Juni, 2016 Rapporter Share Skrevet 21 Juni, 2016 De er nok i stiveste laget og kan skade padsa, en tannbørste er bedre isåfall. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motörhead 26 Skrevet 21 Juni, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Juni, 2016 Men hvordan er det med området pr pass? Er man virkelig nødt til å begrense det til 40X40? Hva er ulempen med større? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 21 Juni, 2016 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 21 Juni, 2016 56 minutter siden, Motörhead skrev: Men hvordan er det med området pr pass? Er man virkelig nødt til å begrense det til 40X40? Hva er ulempen med større? Ulempen er at man vanskelig får varmeutvikling som gjør at man korrigerer vekk ripene. Det er sjeldent effektiv mht ripefjerning, å jobbe over større områder, selv om det er fristende for å spare tid. Når det gjelder grunnen til å bytte pads ofte er dine spørsmål spot on. Når pads blir varme kan de revne/skades og hvis de blir for fulle av polish kan de gi kjørespor/dårlig finish. Tannbørste funker utmerket til å fjerne polish fra pad mellom rundene. En annen fordel med å bytte pads ofte, er at det støver mindre med rene pads som ikke er mettet med polish. Polishstøv i mikrofiberkluten kan gi nye mikroriper ved buffing. "Stay clean" Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Motörhead 26 Skrevet 21 Juni, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 21 Juni, 2016 Supre svar ØHN! Blir klokere av dette enn timesvis med research på nett. Ser du er Nanolex Approved Detailer... Har du noen gode råd til legging av SI3D? Tenker da spesielt på hvordan dele opp paneler og stykker som er for store til å ta i en jafs. Har sett det som er på Youtube av videoer, ikke mange som var bra. Bestilt 50ml sett og tenker å bruke mest mulig av flaska på 1 lag for å få så tykk coating som mulig uten skjolder. "(We Are) The Road Crew" 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Madas 155 Skrevet 21 Juni, 2016 Rapporter Share Skrevet 21 Juni, 2016 10 minutter siden, Motörhead skrev: Supre svar ØHN! Blir klokere av dette enn timesvis med research på nett. Ser du er Nanolex Approved Detailer... Har du noen gode råd til legging av SI3D? Tenker da spesielt på hvordan dele opp paneler og stykker som er for store til å ta i en jafs. Har sett det som er på Youtube av videoer, ikke mange som var bra. Bestilt 50ml sett og tenker å bruke mest mulig av flaska på 1 lag for å få så tykk coating som mulig uten skjolder. "(We Are) The Road Crew" Nanolex anbefalte selv og legge hele paneler med en pad de ettersendte til folk etter det ble en del klager om skjolder. Med maskin altså. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 21 Juni, 2016 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 21 Juni, 2016 30 minutter siden, Motörhead skrev: Supre svar ØHN! Blir klokere av dette enn timesvis med research på nett. Ser du er Nanolex Approved Detailer... Har du noen gode råd til legging av SI3D? Tenker da spesielt på hvordan dele opp paneler og stykker som er for store til å ta i en jafs. Har sett det som er på Youtube av videoer, ikke mange som var bra. Bestilt 50ml sett og tenker å bruke mest mulig av flaska på 1 lag for å få så tykk coating som mulig uten skjolder. "(We Are) The Road Crew" Denne videoen er ganske informativ. http://www.nanolexbutikken.no/produkt/lakk/nanolex-si3d Prøv på mindre paneler først for å få en følelse med produktet. Du har bedre tid til å spre og jevne ut hvis det ikke jobbes i for varme omgivelser. "Bomber" Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.