Gå til innhold

Strømpriser


offroad

Recommended Posts

offroad

For dere som bor i en normal norsk enebolig, hva ligger strømregninga på pr kvartal? Etter nyttår har vi vært nøye med å skru av lys i rom som ikke er i bruk, skrudd ned varmekabler (hovedoppvarmingen er vedfyring) har nesten ikke på panelovner i det hele tatt, bruker ikke motorvarmer på bilene og det står ikke på varme eller lys i garagen til daglig, og forbruket i perioden 01.01.09-31.03.09 var på 7232 kWh, som tilsvarer 6700 kr. Hvordan er det mulig????? :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KjetilR

Jeg bruker ca 16000 kw/t i året... Har 150 kvm med vannbåren oppvarming... 2 stk i huset med endel besøk.... Hus fra 2005 vel og merke..

Tatt å prøvd å skru av alle sikringer og se om forbruket er null?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offroad

El. Anlegget er fra 2000, så jeg regner jo med at den teller riktig, men skal jammen sjekke det ei natt, slå av hovedstrømmen Og se om måleren stopper da.. Huset her er på 190 kvm, men bare 160 er i daglig bruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

El. Anlegget er fra 2000, så jeg regner jo med at den teller riktig, men skal jammen sjekke det ei natt, slå av hovedstrømmen Og se om måleren stopper da.. Huset her er på 190 kvm, men bare 160 er i daglig bruk.

Får håpe at du ikke har mye i fryseren da!!

Hadde vel heller megget anlegget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offroad
Får håpe at du ikke har mye i fryseren da!!

Hadde vel heller megget anlegget.

En full fryser tiner ikke så fort den! :P Men jo, er vel mer fornuftig det du sier. Men jeg ser at "forventet strømforbruk" basert på tidligere forbruk er estimert til 23500kWh i året hos oss, er det i samme gate som "folk flest"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En full fryser tiner ikke så fort den! :P Men jo, er vel mer fornuftig det du sier. Men jeg ser at "forventet strømforbruk" basert på tidligere forbruk er estimert til 23500kWh i året hos oss, er det i samme gate som "folk flest"?

Jepp, har du glemt å lese av strømmen :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

offroad
Jepp, har du glemt å lese av strømmen :rolleyes:

Neida, blir lest ev hvert kvartal den, men utfra tidligere års forbruk er det vel ett hint om hva vi kan forvente oss..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

240 kvm ca, fyrer mest med trepellets og ved, og lite strøm, men har varmekabler stående som frostvakt i verkstedet om vinteren, pluss varmekabler på bad etc. ca 5000 kwh siste kvartal. Er den jævla nettleia som irriterer meg, den er jo like dyr som strømmen. Forbanna 63A inntakssikring. Et nødvendig onde.

Endret av Torby

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

x 3...

oppfordret jo til å redusere forbruket, reduserte da forbruket, så satt de opp nettleia og vips så var det det samme igjen.... vi er en flokk sauer her i landet, skulle forskanset oss på stortinget

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...