Gå til innhold
Hjort201

Hjortland sin 190e 2.3-16v

Recommended Posts

Hjort201    451
Hjort201
Dæven så pen matt finish det ble på grenrøret :shocking2: Kommer seg dette her altså

Ja, ble ganske fin finish så ut til å bli litt for blank når den nettopp var lagt på men likte faktisk den matte finishen mye bedre :)
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjort201    451
Hjort201

25.August.2016

Har endelig fått de etterlengtet delene.. Men til den store skuffelsen av å finne ut av at den delene som jeg allerede hadde ikkje passet

allikevel.. så da ble det en litt dyr tur til Mercedes-benz og kjøpte nytt hele dritten, så jeg slipper det med at det ihvertfall ikkje passer som det skal.. (dette gjelder forøvrig beltestrammeren til drivreimen) så ny del blir levert om ca 1 uke.. Så får vel bare gjøre klart alt det andre så det er bare å skru på denne når den kommer:)

Men uansett så ble det no gjort litt når jeg først begynte, sammen med de andre delene som ble bestilt sammen med den brakketen var blant annet oljefilter, ny skrue til bunnpannen, strammeskrue til belte fikk også levert ny lcd skjerm til laptimeren som er i midtkonsollen.

Flott pose som jeg fikk av mercedes

eK93vh.jpg

Oljefilteret (vanlig innsatsfilter)

OJPMms.jpg

Bunnpluggen med kobberskive

QUWs5a.jpg

Brakket beltestrammer (som jeg trodde skulle være nok til at motoren ble ferdig å satt inn i bilen iløpet av helgen)

UvoP2R.jpg

Strammeskrue + skive

tHYAQf.jpg

cjqFqN.jpg

Pakning til oljefilteret

V6feZJ.jpg

Så over til den lille men meget artige saken som er i midtkonsollen (laptimeren)

NHRj0Z.jpg

Ny skjerm

DNJlyQ.jpg

Gammel skjerm, ser ut til å ha lekket ut

KWVHrp.jpg

Delt instrumentet

7bfuMr.jpg

CoQYwG.jpg

Bakside skjerm

fqK8Kw.jpg

mfoz73.jpg

Alt i 1000 biter

NkEYNx.jpg

Ny skjerm 

67r5bp.jpg

Ny vs gammel

0feWeq.jpg

Fikk seg også et lite lag med lakk da kanten var litt rusten å stygg

68n01Z.jpg

rETR9Q.jpg

Tid for montering

hmq5nE.jpg

Etter litt tid (kom vi tilslutt så langt)

g4p5zw.jpg

Så får vi ta en liten titt på hva som har skjedd med motoren, alltid litt å ta tak i så vi gikk likså godt i gang med å montere sammen girkassen og motoren

Først så heiste vi motoren løs fra motorbukken

sE8xHs.jpg

17Fhdx.jpg

K2Brf3.jpg

Løsnet fra bukken

wk8LKE.jpg

mTeFSa.jpg

Motoren ble plutselig enorm..

NsUQlZ.jpg

qP6ZzE.jpg

Trykkplaten

iD6VYT.jpg

Litt dårlig bilde av dekselet i bakant av motoren

yIaesv.jpg

Midlertidig stativ

vufdDX.jpg

qfBjnJ.jpg

Det svære svinghjulet

Au8goT.jpg

DQa94l.jpg

Ble trekt til med 30nm og deretter 90 grader

JwqmbC.jpg

30nm

hCqA5I.jpg

Skrudd fast

JWyqyU.jpg

Kulelager

N0Zu3K.jpg

Sentreringesverktøy

1UleIO.jpg

p1EWr3.jpg

oYwLBh.jpg

Sentrering av clutch første forsøk (brukte vel 3 forsøk på å få girkassen sammen med motoren, viste seg at tappen i girkassen var litt ødelagt på kanten med en liten kant som skapte endel problemer...) Clutchen ble skrudd til med 25nm. Letter forbannet når det tok 3 forsøk på å få skrudd sammen dette så ble litt lite med bilder.. men hva gjør vel det..

Liten rengjøring inni girhuset før montering

gu55lZ.jpg

Så var vi endelig kommet til høyde punktet for denne tråden, nemlig et bilde av motoren skrudd sammen med girkassen!

CgoUu4.jpg

f4KYI4.jpg

9CzY87.jpg

Milepæl når jeg ha kommet så langt som dette, føler meg snart ferdig med prosjektet ( Men hvem blir vel det?!)

0ZUSIN.jpg

E3LqXM.jpg

Fikk også skrudd i bunnpluggen

8XVIAK.jpg

Endret av Hjort201
  • DCN Poeng 13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lysholm    431
Lysholm

Fantastisk mye bra arbeid. Morsomt å følge med. Keep up the good work:thumbs:

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjort201    451
Hjort201
Fantastisk mye bra arbeid. Morsomt å følge med. Keep up the good work:thumbs:

Tusen takk for det

Ekstremt mye arbeid igjen og snart ferdig med motoren får vi håpe! Så da er det enda en liten ting og krysse av listen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjort201    451
Hjort201

8.September.2016

fortsettelse med mercen og tror jeg har funnet ut hva som er feil. Så vi gambler med det å bestilte ny del så er vel bare å smøre seg litt med tålmodighet, og mens ny del er på vei tenkte jeg at det kunne bli en liten oppgradering på hvor langt jeg har kommet :)

Er litt som har skjedd siden siste oppdatering så litt usikker på om alt kommer i riktig rekkefølge men skal prøve mitt ytterste for å få det noe lunde rett :) siden alt blir jo baklengs i photobucket

Oljekjøleren måtte få seg litt lakk ilag med diverse andre løpehjul til Vannpumpe, servo og veivakslingen

Oljekjøler før
tjxkgZ.jpg

Oljekjøler etter, fant ut at klarlakk funker jo meget bra for å få frem glans samtidig som den beskytter litt ekstra mot vann
4NlDT2.jpg
o9Ip6K.jpg
17P0hd.jpg

Løpehjul vannpumpe var allerede lakkert svart av forje eier så mattet bare ned med 1200-2000grid og la på litt klarlakk
Q02FST.jpg

0USuVs.jpg

Ellers så kom omsider den nye strammeren til drivreimen.. måtte jo bestilles fra Tyskland og kostet en liten formue men no er det no ihvertfall nytt... Kom levert som et lite minibyggesett(som at jeg ikkje har nok byggesett ) men var fort gjort å bygge sammen

3tpAuG.jpg
ECBJGB.jpg
Montering (litt ufokusert bilde)
Ingenting e bedre enn når ting faktisk passer ihop
YUUgUZ.jpg
Så var det reimen sin tur, strammet opp reimen
2hy9Sa.jpg

Montering av veivsensor(mulig denne er litt dårlig får litt dårlig utlesning av volt når vi feilsøkte)
AOU8Pw.jpg

z80r98.jpg

EOoxSL.jpg

Startemotoren
3PRRhg.jpg
Legger ledningen hvor den skal gå
bWyYvd.jpg

b5EmbF.jpg

Oljelyset følger samme ledningsnett som Startemotoren
iX3kct.jpg

Nytt termostathus

KGs4MW.jpg

n8Dn35.jpg

Montering av fordeler (måtte se at den var slik den skulle være med innsug på topp på sylinder 1)
mrb9NI.jpg

Pluggledninger (må ha noen nye da disse ikkje helt passer når lokket kommer oppå)
3FND0o.jpg

Så det store øyeblikket når motoren endelig skal gjenforenes med bilen. Motoren skulle ha 45graders helning på seg når den gikk inn (lite tekst her men bildene taler litt for seg selv )
MkgcNg.jpg

NvbJ8c.jpg

QXFS8Q.jpg

jSAUGh.jpg

2SodUY.jpg
EZJU9E.jpg

d8wpMb.jpg

GZXITr.jpg

Ou11cy.jpg

3NxagZ.jpg

jUnidI.jpg

Montering av beholdere (vann og spylerveske.. Burde nesten vært spandert på nye)
o2NJbe.jpg

pkOew2.jpg

Måtte lodde på kontakten til Luftfilterboksen
2I4wkw.jpg

Ledninger går på kryss og tvers
rlsDBR.jpg
IxJyUO.jpg

L8Mgol.jpg

Hjernen montert
ZwNTLB.jpg

Ryddet opp i de fleste ledninger
v6tbrS.jpg

HIosXV.jpg

MJmh9j.jpg

Må jorde motoren som blir gjort på girkassen
bApGTk.jpg
3QUBAb.jpg

Fylte på olje 5.5L som skal på
U8DsPb.jpg

aBIGau.jpg

Fylte 20L med bensin på bilen og!
mGRi42.jpg

Lekkasje på termostathuset (litt dårlig bilde til å se at det lekker ut i bunnen)

XiBe7Y.jpg
8wrJaz.jpg

Var bare masse dritt nedi kanten som gjorde at det var en liten lekkasje
Rsy6cd.jpg

Var vel her omtrent vi begynte med feilsøking, Startemotoren slo ikkje inn når eg vrei om tenningen
Viste seg å være en liten plugg som ikkje var koblet til som står med bremsekraftforsterkeren. Manglet gnist så etter omtrent 25timer med frem og tilbake så fant jeg ut at tenningsmodulen var kaputt (lånte den fra min andre) men etter å ha bytte lånt noen deler fra den andre 190n'en fant jeg ut at tenningsmodulen var gåen så da fikk vi ihvertfall gnist. Neste på listen var å sjekke om det kom bensin.. Sjokkerende nok så kom det ingen bensin
Så da var det bare å bytte Bensinpumpe og bensinfilter med det samme
OEmVu6.jpg

ttKBLy.jpg

Nytt filter
4YsESC.jpg

FZaPwb.jpg
tWc4RA.jpg

Nytt filter å "ny" bensinpumpe så kom det bensin
UgRBha.jpg

BQFFrF.jpg

Så nå venter vi bare i spenning på den nye tenningsmodulen så får vi se om det er denne som er grunnen for at den ikkje går:)
Må også sjekke dysene for å se om dysene levere lik mengde bensin også må jeg sjekke bensintrykket siden disse bilene er litt kranglete på dette så er litt å gjøre mens vi venter på ny del:)

Endret av Hjort201
  • DCN Poeng 13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
dj john    163
dj john

For en logg og pågangsmot :-) Blir mega bra dette altså ;-)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjort201    451
Hjort201
For en logg og pågangsmot :-) Blir mega bra dette altså ;-)

Tusen takk for det:) prøver å holde pågangsmotet opp litt kjedelig til tider når ting ikkje passer/funger men er jo litt av sjarmen
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjort201    451
Hjort201
Dæven for en logg, du får virkelig tatt med alt :thumbs:

Takk for det prøver stortsett å få med alt som skjer
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjort201    451
Hjort201

25.September 2016

Har vært lovlig stille her i det siste.. Har ikkje skjedd så mye med 16v'en uten at ny tenningsmodul er ankommet og fått teste kompen så dette ser no bra ut:) men litt for høy om vi skal ha turbo så må nok senke den endel dersom det blir turbo men tenker og ta det på sikt
Nye delen
uwGlCb.jpg

Ingen synlige skader, men sikkert noe innvendig
Sylinder 1:
AlbYkJ.jpg

Sylinder 2:
N31E1M.jpg

Sylinder 3:
BT9HaL.jpg

Sylinder 4:
kX57jb.jpg

Gjennomsnittlig bra komp :) 11,8 og akkurat innenfor grensen på 1,5bar originalt e kompen på motoren 10.5:1 men grunnen til at nr 4 er så mye lavere enn de andre er nok etter motoren hadde et lite havari hvor kjedet røk.. For 15 år siden elns

Så gjenstår og sjekke bensintrykket og bensinmengde også lurer jeg på om startemotoren er litt for liten til å dra rundt motoren da den møter endel motstand.. Så får vel bestille en på 2.2kw istedenfor den som står på nå på 1.5kw

Endret av Hjort201
  • DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjort201    451
Hjort201

15.Oktober.2016

På tide å fortsette med 16v'en blitt litt liten tid til å jobbe med prosjektet grunnet skole og diverse andre uforutsette ting som på en av bruksbilene.. Og en uke i Syden etter alt slitet men nå er vi tilbake i business og klar for å få start på bilen. Noe som se ut til å være nærmere enn ventet etter en liten skru razzia idag etter jeg kom hjem fra Syden.

Begynte med å trekke frem bilen blitt så tung å trille no med motor så er bare å slepe den rundt med arbeidshesten
mxu8sn.jpg

Inne og klar for å få gang på den forhåpentligvis
wh5tQv.jpg

FIuXwG.jpg

Har også fått handlet inn en stor jumpstarter for å få litt hjelp til å dra rundt motoren
lseBH9.jpg

qDPSbZ.jpg

Tenkte å sjekke hvor mye dysene leverte men det var jo lik 0 så.. Begynte med å løsne diverse slanger for å se hvor langt bensinen kom, og den stoppet i blandekammeret🤔
Sz4dky.jpg

RKCkIY.jpg

Mistenker at det er denne som ikke slipper bensinen igjennom og frem til dysene (burde vært sjekket når den ble gått over...)så får vi sjekke igjen med dysetest og bensinmengde når dette er fikset
zJzm4g.jpg

Bare å finne frem reserven for å se hvordan den virker , Plukket av blandekammeret
bXPSXs.jpg

Kløyvde den masse stilige ting som kom ut
grvEdT.jpg

x1Grt5.jpg

Qfwk5v.jpg

Så var det bare å plukke ut den skikkelige å se på hvorfor den ikke slipper bensin igjennom
FwEdK0.jpg

rFoHRQ.jpg

xPKpn2.jpg

tPjVF4.jpg

2rvOmE.jpg

m5XOkg.jpg

Det viste seg at de 3 små delene (filter som skal filtrer bensinen før den kommer til dysene) skal være 4 som har grodd fast/tett og kun 3 av de løsnet og den 4 sitter fremdeles fast, men forhåpentligvis kommer den ut iløpet av søndagen 🙂 så får prøve å blåse litt luft igjennom å se om de åpner seg etter 15år med gammel dritt
7iWod2.jpg

Så tenker det at når dette er fikset å funker som det skal vil den nok starte så er bare å håpe det blir iløpet av helgen ikke rare oppdatering idag men er nå ihvertfall litt for å vise en hvis fremgang 🤓

Endret av Hjort201
  • DCN Poeng 9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjort201    451
Hjort201

20.Oktober.2016

Å planglegge noe med denne bilen er helt håpløst siden er det ikke det ene som er feil så er det jaggu det andre og sånn fortsetter det stortsett hele tiden...

Så har feilsøkt litt videre og tror jeg har funnet den "nye" feilen på hvorfor bilen ikke starter så blir en liten oppdatering på hva som har blitt sjekket i det siste så er ikkje veldig mange bilder i denne posten men litt mer informasjon.

Angående hvorfor bilen ikke starter trodde jeg først var dysene som ikke holdt tett, men selv med bytte av 3 dyser var problemet fremdeles det samme. Så byttet jeg dysen som virker over på en av de andre og samme problemet oppstod på den også. Så konkluderte med at det sannsynligvis ikke er dysene, men heller noe som er feil inni bensin fordeleren.. Og ny denne koster jo 20k+ så det viste seg at det var noen o-ringer som står på "fordeleren" som ikke var helt gode..
DSC_0006_zpsyjxnjzym.jpg
Byttet disse til noen nye fra et sett som er kjøpt på biltema, men problemet forble det samme.. Så demonterte jeg den for tredje gang og det viste seg at når du setter den sammen igjen så bøyer o-ringene seg litt ut og blir ovale, så det lekker bensin inn og sprøyter ut dysene. Så har bestilt nytt reparasjon sett til bensin fordeleren samt nye plugger til høykomp motor så får vi håpe at dette skal løse problemet. Siden slik den er nå så blir det rett og slett for mye bensin til sylinderen så de drukner i bensin.

"fordeleren"
DSC_0005_zpsfrbpisb9.jpg

Måtte kjøpe uoriginalt repsett til bensinfordeleren siden mercedes bare selger hele delen.. Og systemet er omtrent 30år.. Så er vel ikke så rart. Men fikk kjøpt et uoriginalt sett på ebay fra usa, men sikkert 2uker levering på greiene🙁..samtid så koster repsettet omtrent 1/20del av prisen på ny del

Men tror ihvertfall vi er på rett vei med feilsøking men det er jo ikke sikkert .. siden den kan kanskje finne på at det er noe annet som ikke er rett heller :P

Endret av Hjort201
  • DCN Poeng 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjort201    451
Hjort201
37 minutter siden, Alfaduden skrev:

Stå på! Jeg heier på deg!

for-a-time-leyton-house-was-the-picture-

Tusen takk for det ja:) Godt noen som heier på dette pengeslukende prosjektet :D
Men har virkelig tro på at det blir bra til slutt jeg og (innerst inne .. )
Bare å smøre seg med litt tålmodighet da nye delene til bensinfordeleren er videresendt fra Oslo :ph34r:

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjort201    451
Hjort201

2.November.2016

Da godtfolk endelig en hyggelig overraskelse og enda godt ting funker som det skal men litt feilsøking gjenstår da bilen ikke går skikkelig på tomgang men den startet nå ihvertfall noe som er jo utrolig bare det

Men før vi kommer så langt litt oppdatering på hva som er byttet ut

Nye plugger fra England (super plugger fra bosch H5DC)
DSC_0017_zps4zqukq5c.jpg

DSC_0018_zps25erxzhl.jpg

Etterlengtet pakningsettet fra USA
DSC_0031_zpsijjbu8yj.jpg

DSC_0033_zpsxrrauiqs.jpg

O-ringene som var dårlig (disse er nye)
DSC_0032_zpsudn8vgdc.jpg

Påbegynt demontering av pakninger
DSC_0034_zpskfeyxpai.jpg

DSC_0035_zpsuttgj9bu.jpg

Gamle vs ny
DSC_0036_zpshws8pgnk.jpg

Nye på vei inn
DSC_0037_zps5wuibsuz.jpg

O-ringene litt frem og tilbake med å få de til å henge på.. Var ikke så vanskelig allikevel
DSC_0040_zpsnryw89ar.jpg
Fått på plass de keramiske ventilfjørene
DSC_0041_zpsbin0s9gv.jpg

Kunne trekke ut de metall stykkene gjorde jo jobben jævla mye enklere...
DSC_0042_zpsoyvh3rjy.jpg

DSC_0043_zpstufpbbab.jpg

Ferdig, mangler bare lokket
DSC_0044_zpshxnthdoe.jpg

DSC_0045_zpsbrimgdg9.jpg

Ta-da! ferdig og dem virker utrolig nok
DSC_0046_zpscvu4mndv.jpg

DSC_0047_zpsgedrcswy.jpg

Oppdaget også noe litt mindre hyggelig olje lekkasje ut ved kammen, men tror det er bare ny pakning som må til
DSC_0059_zpsicesnoz4.jpg

Også til det som er egentlig høydepunktet med hele oppdatering. Obs obs! Bilen høres ut som en VW boble... (grunnet dårlig mobil mikrofon og en horribel oppløsning!!) får ty til gopro neste gang

Motoren i seg selv er litt tungt startet og går ikkje skikkelig på tomgang mistenker noe med fordeleren da denne egentlig hører til 2.0L forgasser så tipper det har noe med denne å gjøre. Har vurdert å kjøpe nytt svinghjul som hører til bilen siden det som står på har ikke disse tennpunktene på seg.

Endret av Hjort201
Fiksing av bildene
  • DCN Poeng 8

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjort201    451
Hjort201

26.November.2016

Holder fremdeles på å feilsøker på bilen, da den ikke vil starte uten å kinne i evigheter og ikke går den på tomgang så driver stortsett bare å måler og dobbelt sjekker alt for å se om det er noe som kan være feil.. Men så langt ikke funnet noe særlig urovekkende. (begynner mildt sakt å bli litt lei av at den ikkje vil funke som jeg vil)

Fancy multimeter som ble brukt til å måle
VBwHjx.jpg

Feilsøking rundt om i motorrommet
jECq6s.jpg

Måler på hjernen om det er noe gale med innspurten, men fant ikke noe særlig der utenom at air flow sensoren ga litt merkelige utslag på ohm iforhold til hva den skal ha
SUdqyP.jpg

Målte på solenoiden som står på bensinmengdefordeler, men ingenting her heller som kan skape problemer utifra det jeg fikk målt ut
AjZwoo.jpg

Testet kaldstartdysen, så litt dårlig ut men ga ut bensin, så tviler på problemet ligger her
GmeXS5.jpg

qJq5Yx.jpg

N6bBT8.jpg
Sånn går no dagene med drøssevis av timer lagt ned i feilsøking uten å se ut som vi kommer noe nærmere slutten :P 
Ellers så skal dette her på (forferdelig høy lyd med bare manifolden så får ta litt vare på hørselen ) blir midlertidig montert så den blir(OM den noengang blir) eu godkjent

Endret av Hjort201
  • DCN Poeng 3

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Runey    766
Runey

Liker det jeg ser her, og blir vel enda mer fremgang når juleferien begynner ;) 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjort201    451
Hjort201
Liker det jeg ser her, og blir vel enda mer fremgang når juleferien begynner  

Håper på det så lenge ikke du kommer med noe spennende da
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Runey    766
Runey

Håper på det så lenge ikke du kommer med noe spennende da

Har alltids noe planer på lur for julen :D
  • DCN Poeng 2

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hjort201    451
Hjort201

05.Desember.2016

Har fått diverse "nye" brukt deler til 16v'en for å se om det er noe som ikke henger med slik som det skal :P ellers blir det enkelt å greit å begynne å plukke deler fra den hvite for å se hva som kan være feilen (Veldig greit med samme type bil som funker)

Har blant annet fått nytt svinghjul, med magneter på som gjør at jeg kan pensjonere den fordeleren fra 1800 pil og bue (Kommer ifra en 2.0L forgasser motor), heldigvis hadde min fetter et liggende som ser ut til å passe over. Så blir å demontere girkassen igjen i nærmeste fremtid og montere nytt svinghul.

received_10153971204876466_zpsucocd4b7.j

DSC_0011_13_zpszwwmrx6q.jpg~original

DSC_0012_13_zpsnns3k9uz.jpg~original

DSC_0013_12_zpse80vrjmy.jpg~original

Ny fordeler da den andre skal pensjoneres, trenger litt pleie da begge skruene som skal holde lokket er knekt, så må prøve å borre ut å skru i en grispikk for å se om de vil komme ut. Ellers blir det å kjøpe nytt :P
DSC_0014_13_zpsjmirospi.jpg~original

DSC_0017_13_zpsfwnkqzny.jpg~original

Skruene som må borres ut

DSC_0022_11_zpsspoonwiv.jpg~original

DSC_0025_10_zpsypmbssdd.jpg~original

Tomgangsregulator, men den som står på ser ut til å virke som den skal, når du kjører 12v på den.

DSC_0001_17_zpsiofvk908.jpg~original

DSC_0002_18_zps9yqz9gdg.jpg~original

Sjekker at tomgangsregulatoren får strøm som den skal.

DSC_0015_13_zpsfwsegsdc.jpg~original

Har også fått lånt en bensinmengdefordeler for å se om det er problemer med denne, selv etter den jeg hadde ble overhalt. (Da disse aldri pleier å bli noe særlig fornøyd etter du åpner de :P

DSC_0003_17_zpsd0dl1m5m.jpg~original

DSC_0004_17_zpsgupqnb1x.jpg~original

Kaldstartsdysen, men denne også var det virket
DSC_0008_14_zpsx8bjrffm.jpg~original

DSC_0009_14_zpszc5hpcia.jpg~original

Ligger også noen trykk regulatorer til bensinen i bakgrunnen.

Fått skrudd på eksosen også, men ikke det heller var en rett frem jobb :P Måtte gå over med gjengetapp ..

DSC_0002_zpss93jmvoa.jpg~original

DSC_0004_zpsrujfz4yz.jpg~original

DSC_0005_zpsizpqsror.jpg~original

Sitter ellers å venter på en dysetester fra England for å sjekke at dysene virkelig åpner når de skal, og ikke bare kjøre de i bilen som e blitt gjort før.

Sliter litt med at sylinder nr.1 får alt for mye bensin og pluggen blir dermed søkk våt .. mens 2 og 3 er relativt tørr og nr.4 er litt fuktig..Så vil tro problemet ligget en plass fra bensinmengdefordeleren og inn i dysene.

Så skal bli spennende å få sjekket ut dette når dysetesteren kommer ;)

Endret av Hjort201
  • DCN Poeng 5

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig