Hjort201 457 Skrevet 16 Juni, 2016 Rapporter Share Skrevet 16 Juni, 2016 (endret) Velkommen til min prosjekt tråd 2.3-16v 1986 modell Har nylig handlet inn en Mercedes-Benz 190e 1986 2.3-16v. Ettersom det ikke ble noe sommerjobb, så måtte vi ha noe å gjøre på også bydde denne muligheten seg og dermed var det gjort. Planen videre blir og overhale den, har vel stått i ca 13-14år i en garasje. Etter motoren havarerte. Men ble bygget opp igjen av da værende eier, men manglet kompresjon på en sylinder, men blokken skal være honet og toppen er planet med ca 0.3mm som er tatt av. Så i forbindelse med denne restaureringen tenkte jeg at det kunne være gøy å lage en liten prosjekt tråd på hva som foregår. Samtidig er det en veldig grei måte å holde orden på hva som blir gjort. Samtidig er det nok flere som kanskje kan ha interesse av å følge med på:) En liten gjøre liste som det ser ut nå. Hvorav grønt er ferdig, Rødt ikke gjennomført og blått vil være pågående. Oransje vil være diverse oppgraderinger som kan være gøy å få til på sikt om muligheten dukker opp Bakstilling trenger en overhaling (Nytt alt med stag og hjullager) Forstillingen trenger overhaling (Nye foringer på stabstag og foringer på bærearmene) Bytte Olje på Diff og girkasse Sette sammen motor Få motor og gir gjenforent med bilen Senket 40mm eibach Bremser Interiøret trenger å bli trekt opp igjen (Framsetene er mest slitt) Kjøpt nytt helskinn + dørtrekk Større stabstag framme og bak (Kjøpt inn e500 stag fremme og custom 19mm bak) Store bremser, 334fremme 300bak Lakk (Blir lakkert opp igjen i original fargen 040) Opp pussing av felger(Nye brukte felger Oz Futura og ikke Lorinser) Diverse karosseriarbeid (Noen bulker og litt overflate rust som trenger litt jobb) Få motor til å fungere som den skal(Stille luft/bensin og fikse en oljelekkasje) Bytte Takluke til en med tilt Det er originalt en 2.0L som er blitt bygget om til en 2.3-16v (185hk versjonen) som har bare ruslet usle 116k km mens karosseriet har rullet omkring 160-170k km. Det vil også bli ettermontert "EVO 1 styling" Det vil bli en overhaling, samt en ny runde med lakk da det er noen små rustsår rundt om. Og stylingen er fortiden hvit og blir montert å lakkert på bilen i original fargen 040. Det følgte også med et sett med lorinser felger 17x8,5 et13 så disse kommer langt ut i hjulbuen. Men disse trenger også en runde med overhaling da de har vært lakkert med klarlakk utenpå som nå er begynt å flasse av. Påbegynt å pusse litt på den ene felgen. Noen bilder av bilen når vi hentet den. Dieseldorris på tur med biltralle, målte ca 11meter med hengeren på. Ferdig lastet og klar for turen hjem Underveis Hjemme i tunet Også litt nysjerrig på kordan det blir med 16v beddingen med så lavt ET som det er på felgene, originalt på 16v er vel ca ET35. Disse er vel ET13 Ser ut som det fyller ut hele hjulbuen Kan se ut som det må til med en liten spacer bak, da de bygger omtrent like mye som de foran Så begynte med å plukke ned bakstillingen, som trenger det meste nytt. Samt at det manglet 2 stag på den ene siden. Det viste seg også at hjullageret var helt kjeks siden stikkasklingen var ikkje helt trekt til..så det vil også bli byttet Bakstillingen skal få nytt alt av foringer og stag som er i bakstillingen siden det meste e morknet og i generelt sett dårlig stand etter å ha stått i ro så mange år. Det vil også bli byttet olje på diffen mens den er ute. Og siden dette er av typen LSD må vi kjøpe spesial olje, på grunn av lamellene som ligger inni differensial Bak-stillingsrammen vil bli sandblåst og bli deretter grunnet med hydrate 80 og hagmans primer. Før et lag med Bilt Hamber epoxy mastic Black. Så vi tok likså godt og sandblåst bærearmene i samme slengen Endret 6 April, 2020 av Hjort201 10 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 17 Juni, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Juni, 2016 (endret) 17.Juni.2016 Har blitt gjort litt småplukk, blant annet ble den tectylert og det ble grunnet med Bilt Hamber hydrate 80 på plasser hvor det var rust deretter ble den primer med hagmans primer. Bilen ble tectylert før helgen med hagmans carosol (T03 og f40) Hjulbue bak, kommer ved en senere anledning til å gå over med raptor bedliner, etter jeg prøvde dette på den andre 190'en og virket som et veldig bra stoff hagmans carosol Fikk også grunnet bærearmene med hagmans primer, to strøk på hver siden. Vi får se hvor lenge dette holder med en topcoat evt. blir det pulverlakking next "bakside"/undersiden av bærearmen Bakstillingsrammen ble også grunnet med Bilt Hamber hydrate 80 og deretter hagmans primer Bakstillingsrammen fikk også et lag med Bilt Hamber epoxy mastic Black som en litt tjukkere grunning før en ny top coat ble lagt Etter litt nærmer undersøkelse av diffen viste det seg å være en LSD, som er vel omtrent 30% sperre i alle hastigheter Endret 25 Juni, 2017 av Hjort201 4 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alfaduden 371 Skrevet 17 Juni, 2016 Rapporter Share Skrevet 17 Juni, 2016 Dette blir bra. Har sansen for disse. 1 Siter "Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson Magnus Skjølsvik Svendsen 1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione 2017 Mercedes B250e ♛ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 17 Juni, 2016 Rapporter Share Skrevet 17 Juni, 2016 Dette blir bra. Følger med både her og IRL [emoji28] 1 Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 17 Juni, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 17 Juni, 2016 (endret) 6/17/2016 - 19.36, Alfaduden skrev: Dette blir bra. Har sansen for disse. Har virkelig sansen for disse jeg og. Har selv en 190e 1.8 som en "daily" som jeg har hatt i ca 4 år nå. Så blir en liten oppgradering å få kjøre en 2.3-16v då:-) Endret 25 Juni, 2017 av Hjort201 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 18 Juni, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18 Juni, 2016 (endret) 18.Juni.2016 ble gjort litt idag så tenkte å legge ut en liten oppdatering fra idag Hammeriten som ble brukt til å lakkere over delene Fikk lakkert bærearmene med Bilt Hamber epoxy mastic Black også ble hammerite smooth Black som en top coat Ferdig resultat Når vi allerede var så godt i gang med lakkboksen tok vi likså godt å lakket bakstillingsrammen også med hammerite Ferdig resultat med bakstillingen Differentialen fikk også en liten dose med lakk så det ser likt ut[emoji14] børstet over med en stålbørste på drill også grunnet plasser hvor det var nødvendig med hydrate 80 Grei dybde i hammarite så lenge det varer Stikkakslinger Ellers så ble det Påbegynt skifte av bremse rør da det var originale stålrør som var begynt å ruste litt så blir skiftet hele veien frem sammen med nye nippler til å skru de fast med. så vi begynte bak å legge nye Endret 25 Juni, 2017 av Hjort201 7 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 18 Juni, 2016 Rapporter Share Skrevet 18 Juni, 2016 Dette blir spennende å følge med for en mbentusiast 2 Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 18 Juni, 2016 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 18 Juni, 2016 Hadde selv en 190E for snart ti år siden. Digger bilene. Følges Fant bilde av den også 1 Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 18 Juni, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 18 Juni, 2016 (endret) 18.6.2016 - 23.39, polishduden skrev: Hadde selv en 190E for snart ti år siden. Digger bilene. Følges Fant bilde av den også [emoji4] Likte felgene:-) 17"? E-klasse felger? Endret 17 Oktober, 2016 av Hjort201 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 19 Juni, 2016 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 19 Juni, 2016 Likte felgene:-) 17"? E-klasse felger? Litt spesiell farge og, aldri sett den på 190 før bare på 124[emoji28] Jepp, kjøpte de på eiker motorshop 1 Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 20 Juni, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 20 Juni, 2016 (endret) 20.Juni.2016 Får fortsette med oppgradering på sjarmcedesen siden alt ser ut til å gå så fort fortiden når du har fri om sommeren. Fikk lagt opp resten av bremserøret hele veien frem, siden det ikke var noen skjøt under ble det lagt opp hele veien frem til bremsekraftforsterkeren så nå er det stort sett kobber over hele fjøla. Dårlig bilde dette gitt, men bør ikke ha OCD når vi ser på hvor beint det bremserøret faktisk er Frem til bremsekraftforsterkeren Demontering av gamle rør Fikk også testet ut Bilt Hamber deox Gel på en kalipper (funket mye bedre på rent rustet stål og ikke oppå masse maling ) Har rotet vekk bilde før etter overgang til ny bildedelingstjeneste ... Underveis Sluttproduktet Mulig det skulle ha stått litt lengre, stod vel på omtrent 40minutter. Skulle kanskje ha vært en runde eller to til for å få den helt fin igjen, eller kanskje en runde med sandblåsing. Ellers ble det en liten tur til Bertel o Steen for å kjøpe olje til diffen. Det ble også hentet et 2.3-16v merke fra Bertel o Steen. På grunn av at diffen e lsd, måtte det jo selvfølgelig spesial olje til..som kostet en hel arm og en halv fot.. Men fikk veldig gode rabatter på den så då var det ikke så veldig gale allikevel. Har også fått meg et mercedes 2.3-16v merke Fikk så somlet meg til å bytte oljen i diffen, og det gikk vel omtrent 1,1-1,2 liter med olje på den, bare fylte til det begynte å renne ut igjen. Tømming av diffen. Fikk og vatret den noe lunde, så den var omtrent bein før vi fylte på ny olje Stort sett ferdig med bakstillingen, mangler kun å få levert delene som skal til for å skru den sammen igjen.. Noe som der ut til å ta sin tid Endret 25 Juni, 2017 av Hjort201 2 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CooperWorks 211 Skrevet 24 Juni, 2016 Rapporter Share Skrevet 24 Juni, 2016 Kjekt å se at du gjør det så ordentlig Har en kamerat som har en 190e som han bruker til daglig, og en til som står i Tyskland som skal visst være noe spesiell. Han venter bare på plass slik at den kan komme til Norge 2 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 24 Juni, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 24 Juni, 2016 Kjekt å se at du gjør det så ordentlig [emoji4] Har en kamerat som har en 190e som han bruker til daglig, og en til som står i Tyskland som skal visst være noe spesiell. Han venter bare på plass slik at den kan komme til Norge [emoji6] Ja, trenger en skikkelig omgang etter ca 15år i ro[emoji14]Det meste av foringer må byttes da det er morknet i stykker:) Også e det greit å ta det skikkelig når du først holder på, lenge til neste gang igjen [emoji28] Begynner jo å bli litt verdi på disse og med rett utstyr og rett motor:) Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 27 Juni, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 27 Juni, 2016 (endret) 27.Juni.2016 Det blir en stor oppdatering på mercedesen idag vist Tok snarveien og sandblåste kalipperene så de ser mye bedre ut nå Lite bilde før Etter, med malingsfjerner på seg Ferdig resultat Ellers ble kalipperene lakket med noe rød bremselakk (Tok vel 3-4 Runder med lakk før det i det hele tatt ble dekker bra syntes jeg), bedre dekk evne med hammarite/felglakk fra biltema og det holder en god stund, så får vi se hvor lenge dette holder seg bra Så det ser jo rimelig greit ut, men blir jo gjemt bak de store "kummelokk" felgene som skal på Kalipper bak Kalipper fremme Siste strøk med lakk Bremseklaven fremme Ellers ble det en helgetur for å hente resten av "bilen" hentet, altså litt interiør deler og motoren Klar for avreise hjemmefra. Dieseldorris stiller villig opp til litt lengre turer Har også greid å rote vekk dette bilde også .. Omtrent hele motoren i deler sammen med litt lakk til selve bilen men litt usikker på om den skal bli brukt er tilnærmet lik svart som bilen bare i lastebillakk så er jo skikkelig panselakk.. noe som kan ha sine fordeler og ulemper med tanke på seinere vedlikehold med polering og div Turbogenrør, kan jo være kjekt å ha dersom det skulle by seg en mulighet for å bygge turbo på den. Sammen med shimsene som ligger fint innpakket. Interiøret trenger en overhaling Passasjersetet Sjåførsetet er litt mer slitt Baksetet trenger nok bare en god rens Fått pakket alt sammen i hengeren Stroppes godt fast Fikk også noen presenninger over seg siden det var meldt regn.. Merce senk e jo viktig Hjemreise Ellers så kom det en pakke idag med alle delene til bakstillingen, så naturligvis er vi begynt med monteringen av foringer og stag til bakstillingen. Foringer, bakre i bak-stillingsrammen Foringer fremre bakstillingsrammen Foringer nedre ytre "navet" høyre og venstre Hjullager bak Alle stagene som er i bakstillingen høyre + venstre Kom også en spennende pakke fra det store utlandet!(egentlig bare England så er jo ikke så stort ) 2.3-16v konsoll med div instrumenter (Laptimer, oljetemp og voltmeter) Må forresten bytte skjerm i laptimeren da den er kaputt.. Men fikk presset inn foringene i bakstillingsrammen, gikk som en lek med skruhydraluikk har også 20tonnspresse med blir litt uhåndterlig med så store deler. Så er bare å montere stagene igjen og få på plass foringene i navet og presse inn hjullageret Var dessverre litt "stygg" med bakstillingsrammen når vi presset inn de nye foringene, så må nok grunne å lakke deler av den på nytt.. Festet bakstillingsrammen til diffen igjen så vi nærmer oss å få hjul på bilen igjen:-) Endret 25 Juni, 2017 av Hjort201 15 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 28 Juni, 2016 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 28 Juni, 2016 Mange tomler opp!!! 1 Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 29 Juni, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 29 Juni, 2016 (endret) 29.Juni.2016 Litt informasjon om bilen til å begynne med dukker stadig opp noe nytt. Bilen er blitt 30 år, men har bare kjørt ca halvparten at de årene, har vel omtrent 15 år stillestående i en garajse. Så dette er vel et godt tegn på at ting kan stå seg ihjel. Karosseriet er vel rullet ca 166k mens motor og drivverk er på rundt 116k. Men er godt brukt av tidligere eier ser det ut som Fått presset ut foringene i bærearmsforingene og de var jo virkelig helt ødelagt.. tilstandsbilder av forstillingen Diverse bilder av foringene Bilder av foringene ny/gammel Noen bilder av prosessen med å presse ut og inn foringene Hjulnavene så ikke så galen ut, men ble lett pusset og grunnet med hydrate 80 hvor det var nødvendig ellers ble de bare malt tilslutt med hammerite (Har vist ingen bilder av dette?) bakstillingen foringen er helt sprengt ny vs gammel Montering nok en gang stiller skruhydraulikken opp og gjør oppgaven til en lek Har også fått presset inn nytt hjullager bak Må ettertrekke når bilen e kommet ned på bakken igjen Ellers kommer EPC hendig inn når du er på jakt etter deler til bilen eller for å se hvordan ting er skrudd sammen. Sjekket opp bærekulen fremme, siden denne må ny Ellers ble det handlet litt mer deler hos BOS. Nye deler til håndbrekket, da ene siden manglet alt sammen..(Og handlet nytt til begge sider som også kostet en arm, og forje eier hadde kjøpt nytt som lå i en pose med diverse andre deler.. så kjekt med backupdeler) Lite oversiktsbilde Ble også nytt bånd rundt bakre mansjett på stikkasklingen til den indre mansjetten Ellers er hele bakstillingen skrudd sammen igjen og trekt til med moment 70nm inne og 45nm ute på navet. 50nm på boltene som går inn i Differensialen. Begynte med å trekke til diffen Gikk så over til å skru sammen alle stagene som er i bakstillingen Bærearmene ble trekt til med 70nm inn og 120nm ute på navet Completed!! Ferdig produkt Så var det tid å gjenforene bilen med bakstillingen, er jo bare 4 bolter og en bensinslange + bremseslangene Henger så fint av seg sjøl no klar for å hive på de stygge stålfelgene med general dekk! blir neppe mer harry enn det Dekslene på bærearmene, var litt stygge og matte.. Så ga de en runde med ovatrol polytrol Før Etter Ikke perfekt, men et bedre resultat.. Er jo uansett under bilen så blir vel skitten etter første prøvetur.. Bensinpumpe dekslet fikk også en liten runde med ovatrol polytrol Før Etter Endret 25 Juni, 2017 av Hjort201 4 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 2 Juli, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 2 Juli, 2016 (endret) 2.Juli.2016 Har ikkje blitt gjort så veldig mye de siste dagene, annet enn og få satt på originale fjærer, og fått bilen ned på bakken igjen:) (Kjekt med lager til disse gamle bilene så du slipper å kjøpe nye fjærer siden det er jo fort 2000pr fjær..) Originale fjærer, fikk en runde med litt pussing på rusten også et lag med en rust primer, og et lag med lakk Brukte en plastic padding grunning. Før Underveis Etter Disse fjærene er det ikke så nøye med da bilen ser ut som den e klar for å kjøre på månen .. så blir senket med noen H&R (kjøpte Eibach 40/40MM) fjærer når den blir eu-godkjent. Måtte også trekke til hjullageret bak, greit med haynes boken for å finne rett moment Skulle trekke til en plass mellom 280-320nm Ferdig med hele bakstillingen gjenstår bare litt plukk med nye bremseslanger, luftenippler, skiver og klosser Bilder av bilen når den e kommet ned på bakken igjen. Bra klaring i hjulbuen no, så må nok snart finne nytt senkesett med tuv papirer:-) Tror det stod 40-45mm senking (Kappet senkefjærer) pluss 1'er pute bak, var ikkje så god plass med 215/45/17 dekk. Får kanskje kjøre 2'er puter og 205/40/17 og 35mm senk eller omkring der, er mulig å juster noen mm med å bytte fjærputene. Endret 25 Juni, 2017 av Hjort201 4 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow 724 Skrevet 5 Juli, 2016 Rapporter Share Skrevet 5 Juli, 2016 morsomt prosjekt du har starta på ^^ følger med videre her! 1 Siter Max Protect Certified Detailer Freakshows E39 530DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 5 Juli, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 Juli, 2016 (endret) 5.Juli.2016 Liten oppdatering, har ikkje skjedd så mye siden sist. Men har fått satt opp motor i stativet og sett litt over det som har vært gjort fra før, skal være overhalt for noen år siden. Blant annet er sylinderen honet, topper er planet, ny kjede m.m men blir nok litt mer informasjon om dette når vi får begynt på motoren Utenom dette har jeg begynt litt fremme på bilen i forestillingen, hvor det blir bytte av foringer og bærekulen på begge sider og fjørbeinlagre. Kommer nok også til å sandblåse bærearmen og gi den et strøk med hammerite og bilt hamber epoxy. Har fått løsnet ned ene siden på bilen ( mangler å løsne ned støtdemper) men fått tatt ut bærearmen og fått løs foringene og bærekulen.. Noe som i seg selv var et herk av en jobb da de har en tendens til å ruste godt fast.. ut med fjærer (ser noen av bildene mangler) Noen bilder av foringene, var ikke så dårlig.. men når du først holder på er det greit med nye ting Bærearmene ute Tydelig skade på mansjetten til bærekulen Demontering av foringene var en relativt grei jobb, måtte sage den ene for å få den ut men gikk rimelig fort helt til vi møtte bærekulen.. Var bare å presse den ut no ved hjelp av skruhydrulikk så var det fort gjort og litt varme så går alt:) Brukte samme metode med skruhydrulikk på andre siden. Bærekulen var ikke særlig hjelpsom når den skulle ut.. Så her måtte vi rett og slett ty til varme og hammer også bare hammre løs for å få den ut, så den kom ut i deler.. Har også vært gjort litt fremme når det har vært ledig stund. Så har fått grunnet litt og lagt på noe ny karosserikit i plateskjøter typisk plass som det ruster som fy .. Grunnet hele greiene til slutt med rustprimer. subbing subbing Typiske plass det ruster..fjørskålen og i plateskjøter Har fått handlet inn litt andre deler som trengs Blant annet et endeledd Bremserør til resten av bremsene fremme ( Bremserør hehe.. viste seg å være bensinrør...) Også tectyl til hjulhus fremme Ellers et litt morsomt bilde av hjulstillingen fortiden, meget stilig med positiv camber.. Endret 25 Juni, 2017 av Hjort201 7 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hjort201 457 Skrevet 5 Juli, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 5 Juli, 2016 morsomt prosjekt du har starta på ^^ følger med videre her! [emoji3] Joa er et artig prosjekt [emoji28] nok å gjøre på ihvertfall [emoji14] 1 Siter Biler Mercedes-Benz W201 190E1.8 Mercedes-Benz W201 190E 2.3-16v Mercedes-Benz W124 300D Mercedes-Benz S211 320CDI 4MATIC Logg https://www.detailersclub.no/forums/topic/27769-hjortland-sin-190e-23-16v/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.