Gå til innhold

Når er rabalderet igang... igjen!


sw77

Recommended Posts

Her i gata hvor jeg bor er det 3-4 måsepar som har slått seg til ro på hustakene, så nå er det pulings og reirbygging for harde livet.

I tillegg til at disse pestbefengte skadedyrene har jaget bort de trivelige små spurvene, så har "måsesymfonien" startet. Fuglekvitter er med andre ord erstattet med "flyalarm".

Jævelskapen pågår stor sett hele døgnet, men med crescendo fra ca. 04:00-07:00 og en ny runde ca. 22:00-00:00.

Perfekte tidspunkt med andre ord, hvis du er ute etter å gi folk psykoser og tvangstanker om massedrap.

I tillegg til alt bråket driter de selvsagt ned alt som er. Klesvasken kan ikke henge ute, terassen og grillen blir mer eller mindre dekket av syreholdige gugge. Bilen har jeg heldigvis stående i garasje.

Styret i borettslaget har selvsagt avslått mitt forslag om å leie inn en lift for å fjerne reirene, fordi noen beboere (les. gamle kjærringer) "synes det er så trivelig med måsen". Så jeg må nok leve med problemet også denne sommeren.

Men, det må da finnes en måte å holde de borte fra min terasse og hage.

Tenkte jeg skulle kjøpe et par leketøysslanger å legge ut på taket og terassen, men har hørt at dette har kun en kortvarig virkning.

Er det noen som har forslag til hvordan man kan holde plageåndene på avstand (uten å bli anmeldt vel og merke :mellow: )?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slanger skal jo fungere litt. Hvis ikke så kan du jo i nattens mulm og mørke ta problemet i egne hender. Burde være mulig å få kverket et par av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har noen irriterende duer som driver på rett utafor blokka vår. Hender de kommer inn på terrassen vår og driter også.

Tenkt flere ganger at nå skal jeg få prøvd spretterten som ligger i skuffen. Men så slår barmhjertigheten inn hver gang.. :rolleyes:

Med kulelagerkuler kan man knerte litt av hvert med denne..(ikke personlige erfaringer altså..)

post-43-1240923968_thumb.jpg

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Luftgevær, 5.5mm. Så og si lydløst. Evt heldempet salongrifle, men de er vanskelige å få tak, pluss at de kan gi litt stygge rikosjetter.. Evt åte med gift da..

Endret av Torby

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lexgtturbo

Letteste blir vel å kverke en måse og legge den i nærheten av hagen din godt synlig fra luften og mindre synlig fra bakken. Måkene liker ikke å være i nærheten av måker som er døde.. hvor straffbart det er vet eg ikke, men det har blitt brukt blandt annet på et par båter med stort hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måsen er fredet når den hekker,så tar du livet av de kan du rissikere og måtte betale dyrt.

Prøv heller og spenn opp noe fiskesnøre på taket,da stikker de.

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flytt :)
Den som bare hadde penger :(

Hvis ikke så kan du jo i nattens mulm og mørke ta problemet i egne hender. Burde være mulig å få kverket et par av de.
Problemet er tilgjengeligheten (2 og 3 etg. bygg). Kommer vel ikke lenger enn halveis opp veggen før "onkel" står klar med mega-maglighte'n sin å lurer på hva i H* jeg driver med.

@Morten83 og Torby: Det er rekkehus og blokker i alle retninger. Mao. litt for mye vinduer og lite sikker bakgrun.

Letteste blir vel å kverke en måse og legge den i nærheten av hagen din godt synlig fra luften og mindre synlig fra bakken.
Har faktisk tenkt tanken, men med en hage på knappe 35m2 så blir denne liggende og stinke litt for nærme grillen etter min smak.

Måsen er fredet når den hekker,så tar du livet av de kan du rissikere og måtte betale dyrt.

Prøv heller og spenn opp noe fiskesnøre på taket,da stikker de.

Mener å huske at en eller annen idiot sørget for å få totalfredet disse flyvende rottene for ikke så mange år siden?

Spente opp fiskesnøre på alle gjerder i fjor sommer, noe som hjalp litt. Nå sitter de i det minste 10-15 meter unna soverommet, ikke 1-2m.

Har som sakt ingen tilgang til takene.

Kjenner jeg igrunn blir litt uvell når jeg nå ser de har begynt med "grunnmuren" til ikke mindre enn 3 pestbefengte reir, bare et steikast fra terassen min.

"Gleder" meg virkelig til august, når 2-3 små måsekrapyl (fra hvert reir vel og merke) hopper ut av reirene sine og skal begynne å labbe rundt på bakken, med 2 illsinte, høylytte, bæsjfylte, psykotiske og overbeskyttende foreldre flyvende rundt.

Er mottakelig for flere tips. Ingen råd er for dumme når det gjelder disse skadedyrene.

Insomnia here I come... again!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Kjenner jeg igrunn blir litt uvell når jeg nå ser de har begynt med "grunnmuren" til ikke mindre enn 3 pestbefengte reir, bare et steinkast fra terassen min.

Du kom med løsningen selv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kom med løsningen selv..
Hehe! :D

Hadde det ikke vært for,

Det er rekkehus og blokker i alle retninger. Mao. litt for mye vinduer og lite sikker bakgrun.
så hadde jeg vært der som en flue på ei nylagt kuruke :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gasspistol (softgun) ordner opp i problemet ditt. Har vært borte i samme problemet selv før, men noen møkkete fugler som trodde det var greit og vekke meg hver morgen med og bråke.

http://www.butikk.wasteland.no/catalog/def...php?cPath=23_26

eller hvis du skal gjøre det skikkelig:

http://www.game-on.no/webshop/jamesboomair...ade-p-1187.html

:D

Gamlinga i nabolaget ditt er ikke oppe i 4 tiden på morgenen, og disse pistolene bråker ikke, så du vekker noen heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...