Gå til innhold

Hvor fort "kjører" dere!


Larsen-Racing

Recommended Posts

Larsen-Racing

Jeg har fått inntrykk at jeg jobber veldig seint med maskinen og bruker veldig lang tid. Så lurte på hvor fort dere jobber.

Jeg har brukt den Zenith Plateu metoden som står i guiden på Detailing World. Da snakker vi ca 18 passeringer. Det synst jeg er veldig mye og tar vanvittig med tid, kanskje fordi jeg fører maskinen for tregt?

Når jeg tok M3en nå sisst så tok jeg alt utenom fangerene med blå Sonüs og 106ff. Da brukte jeg kanskje 12 timer tipper jeg... Det var litt korrigering av vaskeriper da, men de gikk bort lett.

Endret av Larsen-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petter

Sprer 2 runder på hele panelet jeg skal ta, opp i arbeidshastighet. 10-14 pass, og med bunn turtall for brenne av hvs det trengs med middelet..

Det tar tid hvis det skal bli bra.. Ikke noen unormal tid for meg det du sier... Er man 2 sparer man mye tid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på: varmen, produktet/produktmengden, plast/metall, hvor fort produktet brytes ned, press på maskinen og sikker mer jeg ikke kommer på i farten.

Vil vise på søndag, så kan dette "countere" telle for meg. :)

Hvor grov pad du bruker og hvilke slipeeffekt produktet spiller mye inn her.. Noen produkter brytes ned raskere enn andre.

Endret av NeDD

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ihvertfall ikke holde på så lenge med 3M sin produkter. Det blir som regel 1-2 pass for å spre på 600, opp til 1500-2000 6-8 pass og 2 pass ned til 900. Evt spe litt med Ultrafina (først), eller ha på litt vann/qd (etter hvert) hvis jeg vil kjøre litt mer. Men som sagt, det kommer mye an på lakken/turtall/pads og mest av alt selve poleringsmiddelet. Eks. Menzerna og Meguiars kan en vel kjøre en del med, mens Scholl og 3M virker raskere. ;)

Endret av madskh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Meguiars sin MG#83 og 80 kan jeg kjøre leeenge (1500-1800 omdr).. Da snakker vi mange pass, kan telle minutter.. Menzerna kutter jeg 12-14 ganger på 1800 omdr med till press, Scholl har jeg lite press på og kjører opp til 2500 omdr, synes Scholl funker bra så høyt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...