Gå til innhold

BN: Lanseringstilbud - Nerta Active Diamond!


Bilnerden.no

Recommended Posts

Conkey

Hvor lenge kjøres tilbudet?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kensivert

Hvordan er dette skummet i forhold til AutoFoam jeg har stående? Bør jeg kaste det jeg har og kjøpe Nerta? Og skal Nerta fortynnes før jeg har det i lansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickname

Nerta Active Diamond er den beste pre wash´n som finnes, så her er det bare å fylle opp lageret når den er så "billig":) 

4 minutter siden, Kensivert skrev:

Hvordan er dette skummet i forhold til AutoFoam jeg har stående? Bør jeg kaste det jeg har og kjøpe Nerta? Og skal Nerta fortynnes før jeg har det i lansen?

Brukes som Autofoam i samme mengde, bare Nerta sin er bedre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Kamikaze! skrev:

Nerta Active Diamond er den beste pre wash´n som finnes, så her er det bare å fylle opp lageret når den er så "billig":) 

Brukes som Autofoam i samme mengde, bare Nerta sin er bedre:)


Legger nerta sin igjen en grå hinne som det må berøringsvask til for å fjerne? Slik er det på Autofoam.

Endret av Madas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kensivert
20 minutter siden, Kamikaze! skrev:

Nerta Active Diamond er den beste pre wash´n som finnes, så her er det bare å fylle opp lageret når den er så "billig":) 

Brukes som Autofoam i samme mengde, bare Nerta sin er bedre:)

 

Så jeg trenger ikke å blande dette ut før jeg har det i skumlansen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tollefsen
13 minutter siden, Kensivert skrev:

 

Så jeg trenger ikke å blande dette ut før jeg har det i skumlansen?

fyll 2-3cm nera active diamond i bunn av skumlansen også fyll opp med lunket vann :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickname
7 minutter siden, Kensivert skrev:

 

Så jeg trenger ikke å blande dette ut før jeg har det i skumlansen?

Jeg blander ut både autofoam og nerta, ca 2cm fra bunn av flaska og resten med vann. Ved å bruke den ren synes jeg det går mye produkt, men jeg har ingen fasit... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nickname
1 time siden, Madas skrev:


Legger nerta sin igjen en grå hinne som det må berøringsvask til for å fjerne? Slik er det på Autofoam.

Nei 

 

35 minutter siden, Kensivert skrev:

Takker. Vil denne blandingen være skånsom mot lakkforseglingen jeg har (c1+Exo v2)??

Produktet har en pH på 13, Gtechniq anbefalt ikke fra å bruke produkter med så høy pH. Gtechniq har en prewash som heter W4, Prickbort kan du bruke den har en pH på 8,5. Hold deg unna såper med voks som feks bate+ 

 

If a car is washed correctly using pH neutral shampoo and a wash mitt, then EXO can last for up to 18 months and still be effective. Link
Endret av Kamikaze!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no
39 minutter siden, Kamikaze! skrev:

Nei 

 

Produktet har en pH på 13, Gtechniq anbefalt ikke fra å bruke produkter med så høy pH. Gtechniq har en prewash som heter W4, Prickbort kan du bruke den har en pH på 8,5. Hold deg unna såper med voks som feks bate+ 

 

If a car is washed correctly using pH neutral shampoo and a wash mitt, then EXO can last for up to 18 months and still be effective. Link

 

Når det gjelder PH på utvannet Nerta så driver vi å sjekker litt med importøren. EXOv2 er relativt resistent mot kjemikalier, men tåler dessverre ikke alt. Anbefalt er opptil 11 på EXOv2, men jeg vet at produkter som utvannet Surfex og Autofoam er innenfor og godkjent av GTechniq, selv om PH'en ikke nødvendigvis er helt innenfor.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DavidRS
Jeg blander ut både autofoam og nerta, ca 2cm fra bunn av flaska og resten med vann. Ved å bruke den ren synes jeg det går mye produkt, men jeg har ingen fasit... 

fyll 2-3cm nera active diamond i bunn av skumlansen også fyll opp med lunket vann [emoji4] 

 

Så jeg trenger ikke å blande dette ut før jeg har det i skumlansen?

Legger nerta sin igjen en grå hinne som det må berøringsvask til for å fjerne? Slik er det på Autofoam.

Nei, det blir ingen grå hinne av Nerta! [emoji4]

Jeg bruker Nerta ren i kanonen, og har til nå skummet 8 biler med motorrom, hjulbuer og godt inni felger, fortsatt har jeg sikkert til 4-5 biler igjen i kanonen. Tynt skum, så henger det bedre! [emoji4]

  • DCN Poeng 2

Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2Lamborghini Murcielago LP640-4Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kensivert
1 time siden, Kamikaze! skrev:

Nei 

 

Produktet har en pH på 13, Gtechniq anbefalt ikke fra å bruke produkter med så høy pH. Gtechniq har en prewash som heter W4, Prickbort kan du bruke den har en pH på 8,5. Hold deg unna såper med voks som feks bate+ 

 

If a car is washed correctly using pH neutral shampoo and a wash mitt, then EXO can last for up to 18 months and still be effective. Link

 

Autofoam har vel også PH Verdi 13.5. Så da bør jeg ikke bruke den heller? Bruker denne i dag, rett i foam lance uten utvanning.

Endret av Kensivert
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bilnerden.no

Autofoam har vel også PH Verdi 13.5. Så da bør jeg ikke bruke den heller? Bruker denne i dag, rett i foam lance uten utvanning.

 

Kopierer tidligere innlegg her som en liten oppklaring på den biten:

 

"Når det gjelder PH på utvannet Nerta så driver vi å sjekker litt med importøren.

EXOv2 er relativt resistent mot kjemikalier, men tåler dessverre ikke alt.

Anbefalt er opptil 11 på EXOv2, men jeg vet at produkter som utvannet Surfex og Autofoam er innenfor og godkjent av

GTechniq, selv om PH'en ikke nødvendigvis er helt innenfor."

 

Anbefales ikke å bruke det i veldig sterk blanding, så dersom du bruker Autofoam ren i beholderen bør

du ihvertfall passe på å ha mye vanntilførsel på Skumkanonen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...