Gå til innhold

Fusso på båt


MBjoel

Recommended Posts

Lure også på dette...

Sent from my iPhone using Tapatalk

- Hobby Detailer

 

- Toyota Corolla 2000

 

- Toyota Corolla 1985

- BMW 520DA 2008

- Nissan Navara 2009

- VW Caddy 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Ikke Fusso men skal legge Swissvax Infusion om noen uker. Blir spennende å se hvordan denne fungerer :) 

  • DCN Poeng 1

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte Scholl S17 og deretter Fusso på båt i helgen, ikke noe problem det;) Hvordan holdbarheten er, kan jeg ikke svare på enda..

  • DCN Poeng 2

Gtechniq certified detailer

Drop Off certified detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 months later...
Kristoffer Grødal Breivik

Hei ONYX, lurte på om du kunne oppdatere litt om holdbarheten på Fusso på båt da jeg lurer litt på å gjøre det samme selv på min egen båt :) 

Og om det er andre som har testet må de gjerne komme med tilbakemelding dem også ;) 

Endret av Kristoffer Grødal Breivik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker collinite 845 på skroget (over vannlinjen) og den er knapt redusert etter en sesong, ved neste vårklargjøring er det alltid god beskyttelse og beading igjen som da poleres bort før den legges på nytt. I fjor prøvde jeg med fusso litt her og der for å teste mot 845, men når båten ble tatt opp og rengjort før vinterlagring var fusso steindød og vannet lå flatt, 845 var nesten som nylagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffer Grødal Breivik

Takk for svar trogha, interessant å endelig finne noe fusso ikke er "best i klassen" på. Jeg prøvde Autoglym HD wax når jeg kjøpte båten og det holdt godt selv etter 1 sesong. Men skulle egentlig tro at fusso skulle være like god som HD wax.  Selv så har jeg ikke prøvd fusso annet enn jeg har klargjort sommerdekka og lagt på fusso for 2017 sesongen.

Mener du collinite 845 kanskje er bedre enn HD wax? 

 

Sammenligningstest? Fusso vs HD wax vs collinite 845 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regnet med at fusso skulle være minst like bra som 845 på båten, kan jo være det har skjedd noe i.fbm påføring og buffing, mener jeg har lest om et tilfelle her inne hvor fusso lå død etter første vask. Men ser ingen grunn til å bytte ut 845 da den er litt enklere å jobbe med, også har den jo mer enn bra nok holdbarhet på båten. En stund siden jeg har brukt HD wax, men mener å huske at jeg synes de presterte noenlunde likt på de bilene jeg har brukt de på. HD wax og 845 er vokser som fortsatt har vært i live etter 1 år på kundebiler som ikke har vært vasket like ofte som "normalt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Jeg skal ha en oppfriskning på Scand 9200`en til våren med Swissvax Infusion. Blir spennende å se hvordan denne har holdt seg på en sesong.

Voksen var hvertfall meget lett å jobbe med som alt annet fra Swissvax.

  • DCN Poeng 1

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffer Grødal Breivik

Siden jeg ikke har collinite 845 i sortimentet enda, men som fort kan skje ved neste netthandel :)  så kanskje jeg skal ta en sammenligningstest på hardtoppen på båten med Fusso, HD wax og collinite 845 selv for å teste. Er tross alt et par mnd til før sesongen begynner.

Men folket mener Collinite 845 er best på resten av båten? Er det noen som har testet Collinite 925 Boat wax da?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LarsPetter

Jeg har 925.

 

den er helt rå! Meget lett å ha med å gjøre og imponerende holdbarhet. Den gikk en hel sesong på skroget på seilbåten og gikk bare over med vannslangen og spyla skroget etter en helgetur. EN gang men shampo bare!! Var fortsatt gullende ren når jeg pakket bort båten i boblehavn. Spennende å se hvordan den er til våren! 

 

Fikk kommentarer stort sett hver helg om hvor blank og fin båten var! 👌

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffer Grødal Breivik

Takk for svar LarsPetter :thumbup: Kanskje jeg kjøper inn Collinite 845 og 925 ved neste handel :D dem var jo ikke så dyre akkurat :). Broren min kom innom i går med ei flaske med Meguiars Boat/RV Pure wax i tillegg. Tenkte da å kjøre en liten sammenligningstest på hardtoppen på båten med Autoglym HD wax, Fusso, Meguiars Boat/RV Pure wax og Collinite 845/925 om jeg kjøper dem begge.

 

Nå blir jo ikke denne testen utført direkte i vannlinjen men hardtoppen blir utsatt for store mengder regn ( slik er det vanligvis i Ålesund... <_< ) Vind ( da sprer jo salt sjødrev seg seg godt... ) og en sjelden gang sol :lol: så da får en se UV bestandigheten .

 

Så det blir vel et resultat ut av det :)

 

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...
11.1.2017 - 17.39, LarsPetter skrev:

Jeg har 925.

 

den er helt rå! Meget lett å ha med å gjøre og imponerende holdbarhet. Den gikk en hel sesong på skroget på seilbåten og gikk bare over med vannslangen og spyla skroget etter en helgetur. EN gang men shampo bare!! Var fortsatt gullende ren når jeg pakket bort båten i boblehavn. Spennende å se hvordan den er til våren! 

 

Fikk kommentarer stort sett hver helg om hvor blank og fin båten var! 👌

Løfter denne - har du begynt å pakke ut båten ennå? Og hvordan ble resultatet av vinterens herjnger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lagt Fusso på panseret på bilen for en måned siden, og det var steindødt etter første vask - så det kan forekomme også på bil.

Det var kjørt vanlig DCN- vask, og polert med menzerna 3500 på et par flekker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har både Collinite 845 og Fusso i skapet, så spørsmålet for min del er egentlig hvilken jeg skal legge. På bilene har Fusso vært klart best - men hvis det viser seg at den dør raskt på gelcoat, så vil jeg ikke legge masse arbeid i å få lagt den på der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...