AndreasLie

Meguiars kurs med Corvette klubben på Motorspeed, Lillehammer

30 innlegg i emnet

Idag inviterte Corvette klubben til poleringskurs med Meguiars hos Motorspeed på Lillehammer. Klubben inviterte andre bilklubber til å joine og kammiz og jeg tok turen fra Lillestrøm til Lillehammer og gledet oss veldig til å få svar på spm og lære enda mer om polering av bil.

Vi ble møtt av ei søt jente som stekte gode vafler og serverte kaffe, men der stopper også det positive.

Mulig jeg er en smule spesiell, men jeg må virkelig si at jeg ble skuffet over dette "kurset" og jeg vet jeg ikke er den eneste. Kurset startet med at vi alle sto inne på verkstedet til Motorspeed med en ganske blank Corvette. Uten å engang å introdusere seg selv eller hva han hadde gjort hittil med bilen (bilen ble nemmelig vasket før vi fikk komme inn) starten han å smøre panseret med DC 1. Kort fortalt sa han bare at "nå legger jeg på lakkrens og den skal smøres inn til den er nesten borte". Så tørket han av dette og la på tech 2. Han forklarte veldig lite og ville ha spm fra publikum. Folk begynte å spørre og han kom med korte og ikke alltid like utfyllende svar. Han tørket av tech 2 og var dermed ferdig. Det hadde nå gått under 30 min siden han startet og det hele skulle vare i 2 timer. Jaha, hva skjer videre nå tenkte vi og stilte nå litt mer avanserte spm om bland annet claying. Hittil hadde han ikke engang NEVNT vasking av bil, bare hvorfor man MÅ bruke voks etter polering. Jeg spurte om han hadde clayet bilen først, men det hadde han ikke, for det var skjelden nødvendig. Men etter litt prating rundt dette fikk vi han til å pakke opp en clay bar og vise dette til alle de andre som aldri hadde sett det før. Jeg sa så at han kunne få vise på bilen jeg hadde med fordi den hadde litt piggstøv på seg, slik at folk kunne få se hvor mye clay hjelper og at dette er noe man burde ha. De fleste ble med ut og han demonstrerte litt videre. Jeg stilte ett par avanserte spm til uten å få så veldig gode svar (føler jeg). De flese hadde nå spredd seg over hele området og så på de lekre bilene som hadde møtt opp. Dette endte med at en liten gjeng samlet seg rundt astraen min og diskuterte detailng. Jeg åpnet derfor bagasjen og dro fram det jeg bruker. Først da fikk folk se vaske hansken og nxt såpa til meguiars og folk likte det de så. Masse spm kom og jeg svarte så godt jeg kunne. Dette var veldig hyggelig synes jeg, men følte meg som en dust der jeg sto og "stjal" hele showet. Etter litt prating kom det fram at alle tilstede fikk 25% rabatt på alt fra meguiars og folk fant frem lommebøkene klare for å bruke litt penger. MEN PÅ HVA??? motorspeed hadde ett lite utvalg og mannen fra Panvulk ville i hvertfall ikke selge noe av det han hadde med seg. Dette synes jeg bare blir for dumt og virkelig synd for alle som bruker en hel lørdag på å ta turen.

jaja litt edder og galle fra meg, men syntes det var relevant og dele med dere :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt du tar ansvar da :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, ja. Vi snakker ikke "mannen i gata" folk her, men bil entusiaster med lekre biler. De må jo lære og ta vare på dem :)

Glemte å skrive at jeg takker så mye for arrangementet og takker så mye for invitasjonen fra Corvette klubben.

Håper virkelig jeg får muligheten til å delta på flere kurs, men det er som når man går på skolen. Man regner med at læreren kan mer enn deg ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det der var da merkelig. Rart at de sender slike folk til å holde kurs..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi var på lillehammer idag og så bilene fra veien. Letet litt men fant ikke plassen eller noen skilting...

Men etter det du skruv så var det kanskje like greit....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er liksom litt ille når meguiars utsendte ikke kan noe mer enn det som står på etiketten på produktene..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo utrolig dårlig av meguiars. Enig i det kammiz sier, er egentlig ikke no vits at de står der å skal lære bort noe når man bare trenger å lese på flaska for å ha samme kunskapen.

Kan nok stemme at motorspeed ikke har så mye på lager når det gjelder meguiars produkter, men de skaffer utrolig fort vis du spør dem ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
det er liksom litt ille når meguiars utsendte ikke kan noe mer enn det som står på etiketten på produktene..

Hva het han/ hvordan så han ut??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjipt..

Jeg har vært på ett Meguiars kurs, og det var bra.. Han Thomas fra Norsk Prol tror jeg det var (?).. Han viste alt fra clay til voks, da var det mange som lærte en god del :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kjipt..

Jeg har vært på ett Meguiars kurs, og det var bra.. Han Thomas fra Norsk Prol tror jeg det var (?).. Han viste alt fra clay til voks, da var det mange som lærte en god del :)

Thomas har peil han, ålreit fyr også :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi vet ikke hva han het, for han sa ikke engang navnet sitt. Han var ikke så høy, godt voksen av alder og snakka litt sånn hedemark/oppland dialekt. Thomas har jeg også snakke med på Gatebil hvis jeg ikke husker feil, han er veldig flink og god til å forklare, noe som førte til at jeg la igjen mye penger. Den siste delen var nok den han her idag ikke hadde fått med seg og det hjelper ikke at de kan skaffe når man har parkeringsplassen full av biler og folk som vil handle.

For å komme til plassen tar du av til lillehammer nord og så mot industri området.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det aldri slike kurs/visninger her i Østfold?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har og vært på megs kurs, dette gikk gjennom norsk prol tror eg, de som leverer proff produktene ihvertfall, og det kurset var kjempebra, der viste de til og med bruk av "slipesteinen" til megs på en sprell ny BMW... Så eg forstår virkelig at du ble skuffet over "kurset" du var på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Thomas på prol pleier å ha bra kurs han i allefall, er nok mer "entusiast" han en mange andre, "lever" nok litt mer for bilpleie en å bare ha det som en jobb han

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det noen som vet hvem man skal ta kontakt med får å arrangere ett slik kurs? Kunne tenkt meg å få de til å arrangere ett kurs for Opel klubben jeg er med i.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Er det noen som vet hvem man skal ta kontakt med får å arrangere ett slik kurs? Kunne tenkt meg å få de til å arrangere ett kurs for Opel klubben jeg er med i.

Hvis det er proff-kurs du er ute etter er det Norsk Prol, ring Thomas og spør. 900 33 115

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar. Skal ta kontakt når vi får planlagt litt når og hvor. Ellers håper jeg på at det blir holdt litt treff og kurs via dette forumet rundt om i denne delen av landet, vi er da en del som bor i Oslo området :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Takk for svar. Skal ta kontakt når vi får planlagt litt når og hvor. Ellers håper jeg på at det blir holdt litt treff og kurs via dette forumet rundt om i denne delen av landet, vi er da en del som bor i Oslo området :)

Driver og planlegger et lite kurs med 3M i nærmeste fremtid dersom dette er interessant. Utfordringen er å finne egnede lokaler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Høres veldig interessant ut. Hvilke krav stiller du på lokalet?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Høres veldig interessant ut. Hvilke krav stiller du på lokalet?

Lys, strøm og plass til noen (10-20) deltakere.. ikke så nøye med andre ord ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive