Dette er et populært innlegg DavidRS 2 248 Skrevet 21 April, 2016 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 21 April, 2016 Ferrari 458 Følte at det var på tide med en ny S&S her på DCN, har blitt en stund siden sist, men det har vært fryktelig mye Tesla siden sist. Regner med det er begrenset hvor mange Tesla dere har lyst til å se at jeg jobber på! I hvert fall, denne gangen er stjernen en Ferrari 458 Italia, 2010 modell. Bilen er nylig kjøpt hos AutoXO, og detailing var avtalt, før eier i det hele tatt hadde bestemt seg for hva slags bil han skulle kjøpe. Tilslutt endte han opp med en nydelig 458 med de absolutt rette fargekombinasjonene, Rosso Corso rød, med svart skinninteriør og carbonstoler. Siden mitt kamera er litt redusert, fikk jeg lånt meg et kamera. Dessverre et som var litt utenfor min evne når det gjelder å ta bilder, så endte opp med så sinnsykt mange dårlige bilder, er rett og slett litt skuffet over meg selv. Trodde jeg hadde bedre peiling kamerainstillinger enn jeg har. Canon EOS 1D Mark III er rett og slett en munnfull! Anyways, først litt bilder fra ankomst. Legg merke til skiltplata foran på det første bildet. Skikkelig innafor i fotobokser.. Skilter demontert: Ja. Hva skal man si? Ferraridekal, løs på høyre side: Grei størrelse på disse bakhjula: Bilen har blitt klargjort for salg før den forlot AutoXO. Så bilen så veldig blank ut ved første øyekast, men etterhvert ser det ut til at det har blitt finpolert, uten å gjøre særlig mye cutting. Det var også MYE polishrester i sprekker, kriker og kroker, som dere ser på etterfølgende bilder: Jeg liker ikke å henge ut noen, så nøyer meg med å si at klargjøringen ikke var god nok til en bil i denne prisklassen. Et par bilder av innvendig før vask: Jøsses, skulle du sett. Mer polishrester.. V8 beist. 580hk sugemotor.. Møkkete ja.. Så var det på tide å vaske litt. Utstyrslisten i vask er ganske standard, Prickbort, Surfex, Korrosol, Nerta Active Diamond, Foma HT, etc. Først ut, Prickbort Deretter, Surfex, ca 1:5 Så toppet jeg Prickbort og Surfex med Nerta. Ren Nerta AD i kanonen, også justerer jeg skruen til jeg har et fint skum. Mengden nå er relativt optimal, og den såpa som er igjen i kanonen på dette bildet har jeg skummet 3-4 biler med fra før. Bruker relativt lite. MMMMmmm. Skum Skummet er ganske tynt, men har god hangtime, og drar med mye skitt. Børster alle detaljer i skummet Dette bildet er tatt ca 6 minutter etter at jeg skummet. Fortsatt skum på bilen. Så var det avspyling, og tid for å jobbe med motorrommet. Hadde på Surfex før skum. Børster alt her også: Ferdig børstet: Avspylt: Favoritten i motorrom, Scholl Boost Sprayet godt over hele motorrommet. Startet deretter opp bilen, og lot den gå på tomgang en god stund mens jeg fortsatte vaskerutiner. Deretter lot jeg bilen lufttørke litt, før jeg hadde på Korrosol. Forventet ikke å finne mye på en bil med keramiske bremser, og som aldri er vinterkjørt, samt klargjort/polert for ca 5 uker siden. Skummer over Korrosol. Så er det på tide med håndvask. En superdigg såpe i bøtta, Gtechniq G-wash For anledningen, splitter ny Gold Nugget washpad. Definitivt min nye favoritt. Brukte alt vannet ned til gritguard på vask av en så liten bil, så den holder enormt mye vann. Detailer in action: Ferdig vasket og avspylt: Fyller litt mer vann og såpe i bøtta og gyver løs på felger med Wheelwoolies Tilslutt clayer jeg, Bilt Hamber clay, går etter med hageslangen og bruker rent vann som lube. Etter å ha clayet nesten hele bilen ser fortsatt clay helt strøken ut. Tørker tilslutt over med et par av disse, Gtechniq ettellerannet tørkehåndkle.. På plass innendørs, og her begynte virkelig kamerakunnskapen min å svikte. Det var rett og slett så forbanna dårlig lyssensitivitet på objektivet, og LAV ISO-verdi, så kameraet ville kjøre lukkertider på 0.5 sekunder, minimum. Litt vanskelig med håndholdt kamera. Fikk etterhvert justert ISO-verdien opp til 1000, det hjalp jo litt. Men siden jeg ikke kjenner kameraet vet jeg ikke hvor langt opp jeg kan justere ISO før det blir kornete, så tok ikke sjansen på høyere enn 1000. Lånte både lakkdybdemåler og glossmeter av Truls, takk for lånet. Så, da var det på tide å se hva jeg skulle jobbe med. Lar bildene si sitt. Sliter veldig med at kameraets autofokus vil fokusere et helt annet sted enn meg, eller ikke fokusere i det hele tatt. Ikke har kameraet innebygget blitz heller, så får ikke brukt den heller. Jeg måtte rett og slett skaffe mer lys. Så fikk låne et par Scangrip(?) eller hva de Danske lampene Scandicshine har salg på nå heter, dere som har bestilt, gled dere! Klarte å bli enig med kameraet om at vi skulle klare å ta noen bilder av lakkdybdemålinger også. De målingene som er er et greit gjennomsnitt av de panelene det er bilder av. Så tester jeg Glossmeter, typiske målinger fra høy 70, til høy 80, noen få steder 91-92. Så var det på tide å begynne. Tenkte å være såpass smart at jeg tok alle de jævlige stedene først, eksempelvis de negative buene på bakskjermen, bak og frontfanger, speiler etc. I buene på bakskjerm så var små MF-cuttingpad altfor harde, så her blei det Flex roterende med Carpro ull spotpad til cutting. Brukte forlengerstag på Flexen for å ikke slå borti noe. Eier av kameraet er forøvrig innom og hjelper meg å ta noen bilder. Han sleit like mye som meg med uskarpe bilder. Inspiserer. Fotografen skulle ta bilder av holoene, han sleit like mye med fokus som meg også.. Går over med en gang med Rupes Mini, orange Uber-pad og 3D HDpolish. Konsentrert Inspiserer igjen Her er holoene etter ull på motsatt side: Finpolering: Nesten i fokus, men helt holofritt: Bakre del trengte rett og slett litt god gammeldags TLC. Kjørte først 2 runder med roterende, orange Uber med Etalon 1010, så etterhvert 2 runder med Rupes Duetto med Flexipads MF-cuttingpad og Etalon 1010. Etter første runde: Før, motsatt side: In action: Etter første runde: Flyttet meg til motsatt ende av bilen, framfanger. Den var også grei å få gjort noe med. Her får dere trådens eneste 5050: Etter runde 1: Resten av bildene fra grovsteget blei så dårlige, at jeg ikke gidder å bruke dem. Men alle paneler blei korrigert minst 2 ganger med Rupes 21/Duetto/Mini eller Flex roterende. Deretter var det på tide med et finsteg. Kjørte samme som på bakskjermene, orange Uber på DA med 3D HDpolish. Totalt tok grovsteget ca 25 timer. Mistet litt tellingen. Relativt slørete enkelte steder etter grovsteget. Derfor var det helt nødvendig med en medium pad til HDpolish. Etter runde 1: Tok ikke så mye bilder under finsteget, og de få jeg tok var preget av å være sliten, og totalt noob på kameraet, så gadd ikke ta de med her. Brukte ca 5-7 timer på steget med HDpolish, utført over 2 dager. Etter finsteget var ferdig var det på tide å gjøre litt med hjul, hjulbuer, bremsecalliptere og diffusoren bak. Opp i bukken med seg. Hjulbuer før: Vasker med damp og MF. Etter: Så setter jeg inn plast i hjulbuer med Boost, calliptere blei også renset og vasket med damp, vasket med polert med Rupes Mini, renset med Monopol silikonfjerner og forseglet med Max Protect UNC v3. Her er det rett og slett litt lite bilder, fordi jeg hadde jobbet i ca 12 timer den dagen, og var litt lei! Felger ettervaskes, vaskes med Monopol og coates med Max Protect UNC v3. Ferdig felg: Ferdig hjulbue: Nede på bakken igjen: Diffusor blei vasket med ONR, deretter Monopol, og coatet med UNC v3. Så var det på tide å gjøre bilen klar for coating. Gikk over med Monopol, og sjekket hele bilen med 2 forskjellge lykter for å se om jeg måtte gå eventuelle strafferunder. Først fikk hele bilen et lag med Max Protect UNC v1: Så jobbet jeg litt med eksos etter å ha lagt V1 på hele bilen. Jeg hadde dessverre ikke utstyret til å få dette 100% akkurat nå, så får ta det igjen ved en senere anledning. Stålull og vann inni: 3D HDmetall utenpå: Trenger litt mer jobb: Så tok jeg jeg rask jobb innvendig. Renset matter og seter, smurte inn skinn med Leather Milk og vasket alt glass. Ellerså var det bra klargjort innvendig ved salg. RG2000 på mattene: En slags 5050: Brukte tekstilimpregnering på mattene. Dessverre ingen bilder av dette da jeg hadde de med hjem for å gjøre det, men slik var de etter rens: Glass får HDglass fra 3D Seter blir renset lett med Rupes skinnrens: Så et lag med Leather Milk som får trekke over natta, før overskytende tørkes vekk. Så var det klart for siste lag med coating, Max Protect UNC R! Igjen, drittlei og sliten, så noen bilder uteblir. Glass fikk Max Protect UGC, og dekksider fikk Max Protect UTC. Så, noen ferdigbilder. Litt heving av glansen, også målbart. Microfiberen etter Max Protect Silkcoat lintet no helt jævlig, og var rett og slett vanskelig å ha med å gjøre, så noen steder er det litt produktrester av Silk Coat på ferdigbildene. Siden det var knallvær og sol ute, og eier av bilen er en trivelig fyr, så spant jeg en rask runde og tok litt ferdigbilder. Denne bilen er en fryd å kjøre, og automatkassa er intet annet enn imponerende. 70km/t i oppoverbakke, og kassa holder steady 7. gir. Rått. Nå bestemte kameraet seg nok en gang for å være vanskelig, så veldig mange av ferdigbildene i sola blei så overeksponert at de var ubrukelige, men noen gode bilder blei det. ---- Totalt endte tidsforbruket på omtrent 50 timer, litt over tror jeg. Det hadde vært mulig å hente enda noe mer på cuttingsteget, men det hadde tatt hinsides mye mer tid, men alt i alt er både jeg og eier fornøyd. Takk for at du leste. David. 76 Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
teamanimal 159 Skrevet 21 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 21 April, 2016 Knall utført som forventet. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Conkey 713 Skrevet 21 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 21 April, 2016 Enkelt og greit gromt! Både bil og arbeid. Tenker det var slitsomt å ha bilen på tomgang etter motorvasken... Tipp topp tommel opp 1 Siter Min Produktlogg Bilpleielogg [twitter]samfunnspsyk[/twitter] 2013 BMW 525d XDrive 2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S2012 Ford Fiesta 1.252011 Mazda 6 2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde1999 Volvo V70 2.0LT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vidaren 4 Skrevet 21 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 21 April, 2016 Rå jobb og rå bil! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 21 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 21 April, 2016 Kjempeflott arbeid. Kjipt med kameraet, men kjenner meg igjen der hehe. Ser ut til at resultater ble kanonblankt. Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overlay 320 Skrevet 21 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 21 April, 2016 Knall arbeid Jeg pleier å gremmes av de fleste annonsene til AutoXO, da de ofte er i forferdelig lakk tilstand . Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runey 769 Skrevet 21 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 21 April, 2016 Nydelig jobb, og bil Siter Max Protect Certified Detailer. Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8 Nå: BMW F20 116i Estoril blå II Biltråd Instagram: rune_w_h Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sigurd 2 Skrevet 22 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 22 April, 2016 Flott arbeid på kjempestilig bil:-) Du får be 1D eier vise deg med AF punkt og slikt neste gang du låner det. Har aldri hatt fingra borti en. Kun 7D-en min. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 22 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 22 April, 2016 Flott resultat på en lekker råtass. Ikke at jeg skal utgi meg for å være proff på foto, men det grunnleggende er å lære seg hva iso, blender og lukker er og hvordan det henger sammen. Fokusere kan man i værste fall gjøre manuelt. På 1D markIII kan du nok kjøre iso til både 3200 og 4000 uten at det blir skjemmende bilder av det. På min Sony A7II får jeg meget brukbare bilder selv på iso 8000 Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Admins Dennis 546 Skrevet 22 April, 2016 Admins Rapporter Share Skrevet 22 April, 2016 Super jobb på en nydelig bil Tenker meg eier ble like fornøyd nå som på de tidligere du har tatt for han Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 22 April, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22 April, 2016 Knall utført som forventet. Takk skal du ha! [emoji4] Enkelt og greit gromt! Både bil og arbeid. Tenker det var slitsomt å ha bilen på tomgang etter motorvasken... Tipp topp tommel opp Takk! Ja, det var skikkelig trist! Kjenner eier godt, så fikk en bra prøvetur også! Knallgrom bil, og sinnsyk lyd når eksosspjeldene åpner. [emoji7] Rå jobb og rå bil! Takk! [emoji4] Kjempeflott arbeid. Kjipt med kameraet, men kjenner meg igjen der hehe. Ser ut til at resultater ble kanonblankt. [emoji4] Takker! [emoji4] Knall arbeid [emoji4] Jeg pleier å gremmes av de fleste annonsene til AutoXO, da de ofte er i forferdelig lakk tilstand . Bilene til AutoXO blir først klargjort når salgsavtale er gjort, slik jeg har forstått det! Takk! [emoji4] Nydelig jobb, og bil Takker! [emoji4] Flott arbeid på kjempestilig bil:-) Du får be 1D eier vise deg med AF punkt og slikt neste gang du låner det. Har aldri hatt fingra borti en. Kun 7D-en min. Takk! Har det her fortsatt, så har vurdert å leke litt med det, slik at jeg skjønner det neste gang! [emoji4] Flott resultat på en lekker råtass. Ikke at jeg skal utgi meg for å være proff på foto, men det grunnleggende er å lære seg hva iso, blender og lukker er og hvordan det henger sammen. Fokusere kan man i værste fall gjøre manuelt. På 1D markIII kan du nok kjøre iso til både 3200 og 4000 uten at det blir skjemmende bilder av det. På min Sony A7II får jeg meget brukbare bilder selv på iso 8000 [emoji4] Takk for det, Reidar! [emoji4] Har drevet en del med foto før, men det er 10 år siden, så prøvde mest mulig auto denne gangen, men blir kanskje RAW og mer manuelle innstillinger neste gang! [emoji4] Super jobb på en nydelig bil [emoji4] Tenker meg eier ble like fornøyd nå som på de tidligere du har tatt for han [emoji6] Takk, Dennis! Ja, er ikke akkurat første! [emoji6] Tror det er bil 6 eller 7 for han! [emoji14] Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDD 1 604 Skrevet 22 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 22 April, 2016 Rålekkert, ble strøkent dette! Siter Ueland Bilpleie & Detailing v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714. Mine jobber Detailer-garasjen Vår Facebook side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jonlo 12 Skrevet 22 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 22 April, 2016 (endret) Har også reagert hvordan bilene hos AutoXO har sett ut i salgannonsene. Det forklarer jo litt at de klargjøres etter salgsavtale. Burde likevel kanskje hatt litt mer fokus på hvordan bilene ser ut når bildene tas, da med tanke på at AutoXO skal fremstå som såpass eksklusiv som de gjør. Edit: Glemte å si at det ble lekkert. Flott jobb. :-) Endret 22 April, 2016 av Jonlo 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic 623 Skrevet 22 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 22 April, 2016 å se FLEX'en med forlenger og spot pad varmer et raoray hjerte Kjempejobb utført! 14 timer siden, overlay skrev: Knall arbeid Jeg pleier å gremmes av de fleste annonsene til AutoXO, da de ofte er i forferdelig lakk tilstand . Disse er jo ikke inntr i å ha det til å se bra ut. De hadde vel en del bil inne på teppene på OMS i fjor å jeg har sett traktorer med renere hjul for å si det slik... 4 Siter E30 Turbo E34 Bi turbo bruksbil BMW 2002 Turbo under restaurering http://facebook.com/GusdalsCarCare Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 22 April, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 22 April, 2016 Rålekkert, ble strøkent dette! [emoji3] Takker! [emoji4] Har også reagert hvordan bilene hos AutoXO har sett ut i salgannonsene. Det forklarer jo litt at de klargjøres etter salgsavtale. Burde likevel kanskje hatt litt mer fokus på hvordan bilene ser ut når bildene tas, da med tanke på at AutoXO skal fremstå som såpass eksklusiv som de gjør. Edit: Glemte å si at det ble lekkert. Flott jobb. :-) Takk! [emoji6] å se FLEX'en med forlenger og spot pad varmer et raoray hjerte [emoji4] Kjempejobb utført! Disse er jo ikke inntr i å ha det til å se bra ut. De hadde vel en del bil inne på teppene på OMS i fjor å jeg har sett traktorer med renere hjul for å si det slik... Takk for det! Flex er digg! [emoji2] Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maitruckz 403 Skrevet 22 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 22 April, 2016 Satan for en bil! Nå ble den blank i tillegg Siter -Eskil- S&S Audi A4 Quattro 2004 S&S Audi A4 MY04 Black Edition S&S Moccamaster Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 22 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 22 April, 2016 Nydelig! Timene flyr når man holder på med disse her ja. Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Freakshow 724 Skrevet 22 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 22 April, 2016 Fantastisk S&S! herregud der har du drømmebil ja! og fantastisk god jobb du gjorde ^^ må si jeg fikk hakeslepp når jeg så de hadde borra i bakfangeren! skulle vært skutt og hengt! Siter Max Protect Certified Detailer Freakshows E39 530DAT Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mantis 508 Skrevet 23 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 23 April, 2016 (endret) WOW! Fantastisk arbeid på en fantastisk bil! En av mine drømmebiler. Rålekkert design og helt korrekt ferrarifarge! Endret 23 April, 2016 av Mantis Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DavidRS 2 248 Skrevet 23 April, 2016 Forfatter Rapporter Share Skrevet 23 April, 2016 22.4.2016 - 20.18, maitruckz skrev: Satan for en bil! Nå ble den blank i tillegg Takk for det! 22.4.2016 - 20.40, Robin S skrev: Nydelig! Timene flyr når man holder på med disse her ja. Takk skal du ha! Tida går altfor fort! 23 timer siden, Freakshow skrev: Fantastisk S&S! herregud der har du drømmebil ja! og fantastisk god jobb du gjorde ^^ må si jeg fikk hakeslepp når jeg så de hadde borra i bakfangeren! skulle vært skutt og hengt! Takk så mye! 16 timer siden, Mantis skrev: WOW! Fantastisk arbeid på en fantastisk bil! En av mine drømmebiler. Rålekkert design og helt korrekt ferrarifarge! Takk for det! Siter Et utvalg S&S: Ferrari 458, Lamborghini Gallardo 1 og 2, Lamborghini Murcielago LP640-4, Porsche 911 996 GT2, Tesla Model S P85D Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.