Gå til innhold

..endelig litt tid til familiebilen!


offroad

Recommended Posts

Etter å ha planlagt en makeover på legacy`n i lengre tid var det nå ingen vei utenom. Bilen blei stående i ro ettpar uker grunnet en større bremserep. så da var det bare å finne fram mitten og sette i gang: Ikke mye innbydende etter en vinter i salt og slaps..Bare bilder fra kompaktkamera dessverre..post-567-1240602261_thumb.jpgpost-567-1240602353_thumb.jpg

Første steg var Prickbort, lot det virke i ca 5 min, skumla så bilen met NXT gen shampo. Virka i ca 5 min, spylte av med HT. Vaska over med mitt og NXTgen shampo. Spylte av og gikk så over nederst på sidene og bak med litt AG Tar remover på en svamp. Spylte reint og tørka over med CG miracle dryer. Så FANTASTISK mye bedre enn Megs. Watermagnet!!

Så var det fram med Megs. clay og Qd, men det var nesten overflødig etter Ag tar remover. Clayen var nesten like rein etterpå..

Dette er en bil som har gått nå 240`km og lakken bærer preg av dette.. post-567-1240603360_thumb.jpgpost-567-1240603447_thumb.jpg

Gikk så på med scholl S17 på blå pute..post-567-1240603588_thumb.jpg

men siden S40 og orange likevel tok det meste gikk jeg over til å bare bruke det på resten av bilen.. Er igjen noen riper, men alt av vaskeriper forsvant, samt en god del riper etter hoppende glade hunder... Ingenting å si på glansen etter S40 og orange pad..

post-567-1240603779_thumb.jpg

Tørka så over med vestfrost og vann.. (2-propanol i den).

Siden panseret er pepret med bitte små steinsprut brukte jeg (vet nesten ikke om jeg tør si det.. :unsure: ..)Turtle med fargepigment på panseret. Resultatet blei faktisk veldig blankt, men for et SLIT å få av den voksen når den hadde tørka!! :blink: blei vel siste gangen den var i bruk tror jeg, men skal bli artig å se holdbarheten kontra Megs. Nxt gen wax. Resten av bilen blei behanlda med Megs. DC step 1 og 2, også blei det NXT gen på toppen. Har planer om å legge på ett lag med DC step 3 når NXTgen. Har herda ett døgn. Til slutt fikk hjula litt Optimum tire shine på seg.

Syns resultatet blei bra jeg, selv om lakken er slitt og noen dypere riper finnes fortsatt hvis du går tett innpå og leiter godt. :) Brukte lang tid på denne, men det var bare kosejobb siden bilen likevell sto inne å venta på deler i påska.post-567-1240604906_thumb.jpgpost-567-1240604940_thumb.jpgpost-567-1240604994_thumb.jpgpost-567-1240605019_thumb.jpgpost-567-1240605059_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig resultat :)

Ossen gjorde du det med Ag tar remover? spruta på svampen eller rett på bilen?

Riper ikke dette noe jævlig hvis man skal gni med svampen? eller går det rett av??

Upåklagelig resultat foresten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Uber...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig resultat :)

Ossen gjorde du det med Ag tar remover? spruta på svampen eller rett på bilen?

Riper ikke dette noe jævlig hvis man skal gni med svampen? eller går det rett av??

Upåklagelig resultat foresten :)

Heller litt på en liten pad/svamp og stryker lett over der det sitter igjen asfalt. Gjør det bare når bilen er vaska først, deretter er det bare å spyle av.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Så jo meget bra ut Espen! Ser ikke ut som den bilen har gått 240k på etterbildene gitt! Blank blankt blank ;)
Takk takk! Har så bra produkter å jobbe med veit du! :D
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...