Gå til innhold

a|ex: Volvo S60 T5 BSR


a|ex

Recommended Posts

Sort S60 T5 BSR 01'

ce32008123107489b.jpg

Bilens historikk: Førstegangsregistrert i Tyskland i november år 2000, deretter importert av Bilia Økern i 2004 hvor den ble kjøpt av en Volvoentusiast. Vedkommende byttet den inn i en V70 R AWD hos en Volvo-forhandler i Bergen i juni 2007. Like etter kjøpte jeg bilen samme sted, som tredje eier. Bilen hadde da gått 119.000 kilometer. Alle intervallservicer er gjennomført på autorisert Volvoverksted, alle i Norge på Bilia-konsernet. Bilen har en "fullspekket" utstyrsliste og har aldri vært karosseriskadet.

Visjon for bilen: Planen for denne bilen er å holde den mest mulig lik slik den er i original utførelse, men med noen små modifikasjoner og oppgraderinger som gjør mye for både utseende og ytelse - og som kjennerne legger merke til. Etter min mening er disse bilene så pent designet i utgangspunktet, at overdådig "pimping" ødelegger bilens diskre, men elegante og sportslige fremtoning. Med riktige felger, noen små lakkeringsjobber og noen andre smådetaljer er mye i havn.

Motor / drivlinje: Femsylindret 2,3 liter med høytrykksturbo og geartronic automat

Ytelse / prestanda: 300 hk/400 nm / 0-100 km/t: Ca. 5,7 sek / Toppfart: Ca. 260 km/t

Vekt: 1500 kilo

Karosseri / understell: Leveres fra fabrikk med 30mm senk levere enn standardbilene, og har i tillegg til stivere krengningstabilisator, fjærer og dempere, og ventilerte 302mm bremser

Felger / dekk: Sommer: Originale 8"x18" Pegasus "R" Silver med Goodyear F1 Eagle GSD3 i 235/40-18-dimensjon. Vinter: Originale 8"x18" Pegasus "R" Silver med Nokian Hakkapellitta "R" i 225/40-18-dimensjon

Utstyr:

- Geartronic femtrinns automatkasse m/ manuell sjalting, vinterfunksjon og "lock-up"

- DSTC antispinn/antiskrens

- Sportsseter i grått skinn

- HU803 Premium Sound lydanlegg m/ 13 høyttalere, CD-veksler og rattbetjening

- Tosoners ECC m/ Air Quality System

- Integrert originaltelefon med rattbetjening og telefon i armlenet

- Kjørecomputer

- Cruisekontroll

- Automatisk avblendbart bakspeil

- Elektrisk innfellbare sidespeiler med bakkebelysning og minnefunksjon

- Elektrisk justerbart førersete m/ minnefunksjon

- Elektrisk soltak

- Elektrisk nedfellbare hodestøtter

- Laminerte vinduer

- Alarm med bevegelsessensor

- Bensinvarmer med timer og restvarmefunksjon

- Kurve/tåkelys foran

- Solgardin i bakrute og på bakruter

- Vendbar bagasjeromsmatte med tekstil/gummi

- Nettinglommer i bagasjerom

Modifikasjoner/oppgraderinger:

- PPC-tuning

- Montert US-style blinklys foran

- Fjernet skiltholder foran og montert "Volvo Car Special Vehicles AB" bak

- Lakkering av alle lister, sidekanaler og frontlykteviskere

- Lakkering av turborør i motorrom

- Lakkering av calipere i aluminiumsfinish

- Montert "R"-rattkringle

- Fjernet emblemer på bakluke

- Fjernet lydisolasjon under panseret

- Fjernet plombering og satt inn to tåkelys bak

Planer for 2009:

- Oppgradere til brembo "R"-bremser (330mm) på hele bilen, stålomspunne slanger og ny bremsevæske

- Bytte ut radiatorslangene i motorrommet til blå silikonslanger "Evolve-style"

- Racingpedaler i aluminium fra Evolve

- Dørterskellister i børsta aluminium "Volvo"

- Innvendige dekorlister i børsta aluminium "type R"

Annet: Stor takk til Brynjar her på forumet som har gitt bilen profesjonell lakkbehandling, noe som gav et varig, knallbra resultat..! Poleres og vokses forøvrig jevnlig ved behov. Bruker stort sett Meguiar's-produkter til vask og shining.

Endret av a|ex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Admins
truhaa

Strøken denne her.....Morro at du kom innpå her også, mangler bare Stefan her nå... he he

Bra Guide ang bilpleie inne på volvoforumet også så jeg...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nais Volvo!

Tror det kan ta sin tid før Stefan (hvis vi snakker om samme Stefan) kommer seg inn her, truhaa.. Han bare flirer av meg hvetfall :P Er du også mote-pusher, alex?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Strøken denne her.....Morro at du kom innpå her også, mangler bare Stefan her nå... he he

Bra Guide ang bilpleie inne på volvoforumet også så jeg...

Hehe. Stefan er riktignok bilinteressert, men noen detailer tror jeg vel aldri han kommer til å bli. Er vel litt usikker på om jeg kan kalle meg det selv enda, all den tid jeg (foreløpig) ikke er så veldig avansert når det kommer til bilpleie. Gjør f.eks. foreløpig alt for hånd når det kommer til rensing og polering..

Men, for å se hvordan bilen min fikk seg en skikkelig detailer's treatment i fjor anbefales lesning av nevnte guide (som det ikke er jeg som har skrevet, men Brynjar som postet lenger oppe i tråden):

http://forum.volvoforum.no/viewtopic.php?f=22&t=34046

Nais Volvo!

Tror det kan ta sin tid før Stefan (hvis vi snakker om samme Stefan) kommer seg inn her, truhaa.. Han bare flirer av meg hvetfall :P Er du også mote-pusher, alex?

Veldig langt i fra....har aldri i hele mitt liv solgt et klesplagg, eller noe som helst over disk for å si det sånn :lol:

Halla alex. Du kom deg hit du også... hehe.... Synes du bilen din har vært strøken til nå. Vent etter 3-4 mnd her inne.... DA!!!

Ja, er ikke godt å si hvor dette bærer... :D

Se her ja:-) Fin denne...

Jo takk, mister. Har på følelsen at du har noe å bidra med på dette forumet, også ;)

X2!

Nydelig kjerre.. men hvor er interiørbildene? B)

Underveis :P

Og hvorfor kjører du med sånn sivilpolizei-skiltplate? :huh:

Mest for morro skyld... mer artig enn en bilia-skiltholder, for å si det sånn B)

Ellers mange takk for mange hyggelige tilbakemeldinger! :D

Endret av a|ex
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...