Dette er et populært innlegg D.Mikalsen 3 072 Skrevet 10 April, 2016 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 Tesla Model S - P85+ Detailed by Mikalsen Da var det dags for den halvårlige Tesla jobben. Jeg tar på meg en tesla pr. halvår sånn ca. Eier ønsket å friske opp bilen sin da den skal gå som brudebil senere nå i April måned og ville ha den enklere å vaske sånn generelt sett. Eier ønsket å ha en god beskyttelse og da ble valget selvfølgelig produkter fra Max Protect som jeg liker veldig godt. Jobben omhandler egentlig en 1-stegs jobb, men vi ble enige om å ta litt 2-stegs her og der hvis det var nødvendig. Bilen har lagt ned 44000 km på veien. Ble betraktelig bedre, men noe småplukk ble igjen. Ankomst: En liten antydning til beskyttelse: Vasketeamet linet opp: Starter med prickbort fra vinduene og ned, virketid ca 3-4 min: Bilen blir så dynket med Surfex HD 1:5 (blandet med vann), virketid ca 4-5 min: Jeg skummer så ned hele bilen med autofoam blandet 50 / 50 med vann og en liten kork med citrus såpe: Etter skummet har fått stått litt, begynner jeg å spyle av nedenfra og opp: Spyler godt av overalt: Jeg tar så Iron X på felger - Lakken får også fra vinduer og ned, virketid ca 6 min: Spyler så av felgene og lakken nedenfra og opp: Avspylt igjen, helt dødt her nå: Blander såpen til berøringsvasken og skummer opp: Vasker alltid fra toppen og ned: Jeg pleier aldri å vise dette, men hadde mulighet nå med kamerastativ uten at det skulle bli så stress. Skyller mitten innimellom panelene: Når man håndvasker så er det lurt å "soake" panelet før man vasker det - endelig mulighet til å vise dette også med kamerastativ: Fortsetter berøringsvasken: Spyler av når jeg har tatt halve bilen: Vasker alltid nederste del på sidene og baken sist pga her er det som regel mest skit som jeg ikke har lyst å ha med i hele vasken min fra start: Spyler godt av igjen: Bilen blir så clayet - her begynner jeg også på toppen og jobber meg nedover - claybar før: Claying underveis: Ikke så mye drit, clay etterpå: Spyler så godt av bilen igjen: Avspylt: Inn til tørk: Maskerer opp: Går litt rundt med lyktene for å se tilstand til lakken: For å vise dere hva jeg så: Liten ripe her: Noen dypere riper her som trenger tilsyn: Litt illustasjonsbilde på lakkmåling: Her er en måling - bilen hadde gode målinger alt fra 120 - 200 um: Jeg tester ut sort waffel og menzerna FF 3000 på det øverste testpanelet og orange uber med menzerna PF 2500 - begge komboene kjørt med kestrel maskinen her (Kjøremønster var spre på lav hastighet i 1 x pass - opp på full hastighet i 4 x passes med litt press - så ned på middels hastighet i 2 x passes uten press): Tydlig at orange uber og PF 2500 tok mest, samtidig som det la igjen et holofritt resultat - utrolig nok på en tesla. Denne lakken var ganske grei å ha med å gjøre: Close up før - litt blurry: Close up etter - litt blurry: Tatt halve panser - disse nye spottene som er montert i taket er veldig kjekk å bruke som referanse, men lurt å ha lykt i bakhånd: Dypere ripe som trenger litt oppmerksomhet på panser: Det ble jaggu godt med kjørespor med roterende, her har jeg brukt metabo og menzerna FG 400: Rydder opp med 1-stegs komboen (Orange uber og PF 2500): Bedre: Tilstanden rundt bilen var ikke så bra - her jobber jeg med grovkombo: 50 / 50 av side som ble jobbet på, var godt slitt her på sidene i forhold til resten av bilen: 50 / 50 close up: Litt vanskelig å se, men ble en helt annen dybde i fargen også når ripene var vekke: 50 / 50: Etter 2 gode runder med roterende, fortsatt noe smått igjen som måtte få tilsyn: Her bak var det er mindre dyp ripe som trengte oppmerksomhet: Close up: Før: Etter: Her har jeg kjørt bort mot 3 runder med roterende for å rydde en del dypere riper: Før: Etter: Tester ut litt alternative polisher underveis også, denne var steike bra: Litt 50 / 50 fra andre siden, her var det også godt slitt: 50 / 50 på kamerastativ: 50 / 50 etter grovsteg - masse holos: Finsteg kjørt, kun småplukk igjen: Tester ut denne, meget god polish som er med på litt opprydding: Tester også ut denne som får være med å rydde opp kjørespor, steike god: Etter finsteget var kjørt sjekker litt jeg finish rundtom - Det ble ganske så bra: Close up - litt blurry: Åpner opp porten - Klar for å spyle vekk litt småstøv, det kom ikke så mye, men litt: Skummer ned med autofoam og spyler av: Tørk igjen: Hjulene blir tatt av: Solen titter fram også, kjekt å ha som et referanse punkt for å se etter kjørespor og annet, så veldig greit ut: Felgene får en runde med Iron X på framside og bakside, surfex HD 1:5 på dekksider, de blir også håndvasket med en pensjonert washmitt og en bøtte med citrus såpe i: Eier benyttet seg selvsagt av muligheten og stakk også innom med sommerfelgene, det ble mye felger og dekk her: Vasker også sommerfelgene, disse får samme runde som vinterhjulene - Iron X, surfex, og håndvask: Her er de mer eller mindre helt tørr: Jeg tar en lett runde med polish for hånd og setter de inn med Fusso voks: 1 ferdig montert, 3 igjen - vinterhjulene får seg også en kjapp runde med polish og en runde med Fusso voks: Etter alle var ferdig montert så vasker jeg dekkside med IPA og microfiber klut: Dekksidene blir satt inn med denne: Hjulene blir momenttrekt etter tesla specs: Ferdig med hjulene, ble litt bedre: Neste ut er rutene, jeg vasker så rutene ren med Water Spot Remover fra Max Protect: Klippet opp en klut i 4 deler: Tar litt WSR i kluten og jobber en halv rute omgangen i rette linjer hver vei til det blir helt rent - så buffer jeg av med litt IPA i en microfiberklut og buffer så av med en tørr - denne prosessen går på alt av glass og det var mye glass på denne teslaen: Her er et 50 / 50, her har jeg brukt WSR på venstre rute: Etter rutene var ferdig vasket med WSR, så tar jeg en solid runde med wipedown på lakken: Etter wipedown var ferdig så sitter jeg inn rutene med denne, Max Protect sin glass beskyttelse på vinduer, denne er meget solid og erstatter min bruk av Gtechniq sin G1 fra nå av: Denne har jeg dabbet 4-5 ganger i påføringspadden før jeg starter i et hjørne og jobber den i litt større sirkulære bevegelser over glasset - denne flasher raskt så man må være litt hurtig i bevegelsene: Etter alle rutene hadde fått en runde med denne så venter jeg 15 minutter før frontruten får enda et lag: Etter 15 minutter der igjen får frontruten enda et lag, så alle andre ruter har fått 1 lag med UGC, mens frontruten har fått 3 lag - det er ingen problem at denne ligger på ruten i flere timer: Forholdet i garasjen - Jeg skal nå legge Max Protect sin V1 som er basecoaten til beskyttelsen, denne er utrolig lett å ha med å gjøre - Jeg legger en halv bil om gangen før jeg buffer av - det er en fordel hvis denne blir litt sticky også når man buffer den, da har den fått skikkelig heft. I disse temperaturene som jeg har her nå så tar det muligens 15 minutter kanskje litt lengre før den blir litt sticky - Uansett veldig enkel coating å ha med å gjøre, lett å buffe: Her legger jeg coatingen - har dabbet 4-5 ganger i påføringsputen før jeg jobber et lite område, så dabber jeg på nytt etterhvert når den begynner å små lugge, ingen problem å dynke denne litt også: Her har jeg lagt V1 på hele bilen og ferdig å buffe: Denne skal nå få godgjøre seg i 10-14 timer før jeg skal legge UNC-R, jeg hever også temperaturen en del: Jeg begynner innvendig - rydder ut alt: Finner disse og sitter de på hjulmutterne: Litt tilstandsbilder - dette første var blurry: Rydder ut matter: Vasker godt med greenclean: Før: Etter: Vask underveis: Støvsuger: Etter vask og støvsuging var ferdig, så var det setene sin tur, jeg skal vaske de godt på sidene og setene med et godstoff og microfiber klut: Her vasker jeg også godt over, sitter inn med VRP dressing: Buffer av overflødisk VRP: Ferdig: Vasker også litt her: Pedalene får seg også en runde: Vasker ren vinduene med denne: Vinduene underveis: Pynter litt på disse med WSR - eier ville at disse skulle se bra ut: Setene får seg et lett lag med leather milk - overflødiske rester ble buffet av etter 30 minutter: Innvendig start (Klokke): Innvendig ferdig (Klokke): Etter innvendig var ferdig, og det var godt varmt her inne - så buffer jeg av glass coatingen med IPA og microfiberklut - dette er som smør å buffe vekk. Da har det fått stå i ca 10 timer - I teorien så kan denne egentlig ligge på hvis man legger Max Protect sin V2 eller UNC-R, hvis man er uheldig å får litt på glasset så gjør ikke det noe. Nå buffer jeg den av fordi jeg ikke fikk mulighet til å legge UNC-R som planlagt etter V1 hadde fått stått 10 timer og ville ikke la glass coatingen stå ytterligere 10 timer over natten der igjen - så denne ble buffet nå: Dagen etterpå legger jeg UNC-R - denne har fått stått i kjøleskapet i ca 4 timer før jeg skal bruke den - Denne coatingen er veldig grei å jobbe med, den krever kun litt mer buffing enn V1, værre enn det er det ikke - og det er en kjempe solid beskyttelse. Jeg deler panser inn i 4, men jeg tar gjerne en hel dør når jeg er varm i trøyen og i godt driv, dørene på teslaen er ganske stor så det er ingen problem å jobbe med denne - folk har gjerne blitt litt skremt med alle disse temperaturene som blir nevnt og slikt, men det er ingen problem å jobbe med denne i 15 eller 20 grader, det er bare at den blir enda lettere å jobbe med i lavere temperaturer: Forholdet i garasjen under legging av UNC-R: Her er det ferdig lagt: Alle alulister og slikt får også, disse håndtakene får selvsagt en runde UNC-R og: Alt plast og alu har fått V1 og UNC-R: Etter UNC-R er lagt så skrur jeg opp temperaturen godt, da denne skal stå minst 6-8 timer før den er ferdig herdet - jeg lar den stå resten av dagen og natten over: I mellomtiden gjør jeg ferdig mattene: Mattene blir satt inn med denne - eier ønsket ikke noe glossy saker, og denne gjorde jobben greit på mattene: Dagen etterpå får bilen seg en runde silk coat, denne sprayer jeg i kluten og tar 1 panel om gangen - buffer rent med en ren microfiberklut: God lukt til innvendig - noen sprayer med denne i hver brønn: Her har UNC-R fått stå i 6-7 timer, den skal stå over natten: Skifter også ut skiltplatene: Den ene skiltplaten var det noe kjemikalier som ikke gikk an å få vekk - derav nye plater: Lukker opp porten og klar til litt ferdigbilder: Jeg sitter meg inn her med blåsokker på: Ferdigbildene: Tidsbruk: 36 timer fordelt over 5 dager. Takk for at du tok deg tid til å se igjennom denne S&S 62 Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 10 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 plettfritt som alltid her Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
overlay 320 Skrevet 10 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 Utrolig bra arbeid, og ikke minst writeup! Imponert over at løfteren din klarte å løfte, veier trossalt godt over 2 tonn Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kontorpult (Øystein) 329 Skrevet 10 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 Som alltid, et godt stykke arbeid og en god logg! Vel verdt å bruke 20min av en søndagskveld på å lese og nyte Siter Mvh. Øystein Bilene mine: Citroen ZX 98' Saab 9-3 98' Saab 900 88' Mercedes-Benz E-Klasse 91' Saab 99 77' Peugeot 406 SW 03' Peugeot 406 SW 00' Citroen Xantia 99' VW Transporter 04' Citroen Xsara 00' Citroen C5 04' Ford Transit 02' Mazda B2500 4x4 97' Saab 900 87' Ford Transit 19' S&S: #1: Citroen ZX #2: Ford Focus #3: Saab 9-3 #4: Pontiac Trans Am #5: Mercedes-Benz E-Klasse #6: Cadillac De Ville #7: Toyota Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnera 1 291 Skrevet 10 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 Bildeserien minnet noe om Mikalsen minutt for minutt, blir det tv sending snart kanskje? Ellers ble det strøkent resultat og enda bedre detalj for detalj beskrivelser, du er rå! 1 Siter Certified Rupes Bigfoot System Specialist Se alt av Show and Shine tråder med mer i bilpleieloggen S&S: Honda Acura NSX Audi A6 BMW 520 Hvit Fiat Bobil Volvo XC90 BMW 740xd BMW 320i GT Volvo XC70 BMW 320d BMW 530i BMW Z4 Audi A5 Cab BMW 116i Volvo XC90 Volvo XC60 BMW 120d VW EOS Toyota MR2 BMW 740xd Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsen90 649 Skrevet 10 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 Godkjent dette kongen:)) Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Skydancer 162 Skrevet 10 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 Veldig bra jobbet, godt dokumentert og ikke minst mye bra produkter her Siter Max Protect Certified Instructor & Max Protect Certified Detailer Audi A4 2.0 Tdi, S-line, "09 modell.Skydancer Detail Skydancer Detail på Facebook Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 10 April, 2016 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 En helt herlig detail på alle måter! Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flintha 20 Skrevet 10 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 Perfekt resultat hvor får du tak i nummerskilt som det ikke står noe på? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ONYX 951 Skrevet 10 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 Helt nydelig Må nesten prøve disse produktene fra Max Protect på bilen min til høsten, det har forøvrig fristet lenge og med dine flotte oppskrifter og inspirasjon gitt, så er det på tide å hoppe ut i det Siter Gtechniq certified detailer Drop Off certified detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
alexanderst 1 918 Skrevet 10 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 Herlig, herlig, herlig. Sa jeg herlig? Cred er selvfølgelig gitt på en slik gromjobb. Du står på som vanlig Siter ✓ 18' Tesla Model S 75D X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance Alexander's bilpleielogg X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde Alexander's S&S oversikt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sortehaug 672 Skrevet 10 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 Herre min skaper for en bra s&s! Kjemperesultat! Du skriver veldig bra write up. Imponerende i alle retninger dette her mister! Cred i lange baner Siter Mvh Tobias S. - Mine Show & Shine - Siste: S&S - VW Golf Mk6 GTI Faller under "var mye mer aktiv før, men elsker fortsatt faget" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pejourdan 437 Skrevet 10 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 Å lese en slik S&S som både gir et fantastisk resultat og er så lærerik; applaus! Tar rett og slett med meg mye smånyttige ting som ikke alltid er lett å huske når man jobber selv. Cred! Siter It´s all about the details! BilpleieloggJourdan´s Automobile Spa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 10 April, 2016 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 10 April, 2016 Så usannsynlig bra skrevet s&s! Og kanon resultat! We have a new sheriff in town! Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
anders1 7 Skrevet 11 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 11 April, 2016 Denne gikk fra kjedelig grå til wow-grå! Fantastisk forskjell! cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cheffen 237 Skrevet 11 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 11 April, 2016 Toppklasse som vanlig! Hvilken pad brukte du sammen med HD Polish? Siter "Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Schmidt 21 Skrevet 11 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 11 April, 2016 Nydelig jobb! Siter BMW 520D 2011 VW Passat 1998 BMW 520D 2010 VW Polo 1995 Volvo 850 1994 VW Golf GTI 1995 VW Golf 1991 Volvo 242 1980 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NeDD 1 604 Skrevet 11 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 11 April, 2016 Meeeget nice Strålende gjennomført og flott S&S! Siter Ueland Bilpleie & Detailing v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714. Mine jobber Detailer-garasjen Vår Facebook side Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JohanR 169 Skrevet 11 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 11 April, 2016 Kjempegod lesing til mandagsfrokosten, takk for en god start på dagen! Du skriver utrolig bra og bildene er veldig gode, og i tillegg har du gjort en sinnsykt bra jobb keep up the good work! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Reidar 2 446 Skrevet 11 April, 2016 Rapporter Share Skrevet 11 April, 2016 Ypperste klasse dette!!! Nydelig resultat Siter Daglig leder Automotive Detailing AS Håndverksvegen 15 3917 Porsgrunn Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.