Jump to content
Sign in to follow this  
Josruu

Misfornøyd med karcher k5

Recommended Posts

Josruu

Etter å ha blitt godt brukt i nesten 11 år så fant jeg ut at jeg skal bytte ut min karcher k5.20 i noe nytt. Valget falt på nyeste modell av karcher k5 full control. Prøvde den for første gang i dag og må si det var en gedigen skuffelse! Nå skal det nevnes at jeg måtte bruke ca 25-30m med hageslange fra ei kran inne for å få vasket bilen i dag da det tydeligvis er en ispropp i utekran systemet mitt enda....

Jeg håper at det vil hjelpe å få på utekranene for dette var dårlige saker....

Full control systemet er en vits,eneste innstillinga som kan brukes er på hard. Da er det i tillegg så dårlig trykk at jeg kan holde hånda 10cm unna dyse åpningen uten at det gjør vondt....

Med den gamle vasker en og samme lengden på slangen så er det betydelig mer trykk i sakene. Noen som vet om det er angrerett hos coop? Da blir den i tilfelle brukt over helga....

• DCN Point 1

MKLars1

Vet ikke, men gi gjerne videre info om denne saken!

Johans

Rop ut om dem har angrerett, jeg er forsåvidt fornøyd med min da jeg ikke har noe tilsvarende og sammenligne med med ser Felleskjøpet har kampanje på nilfisk med stålarmert for noen hundrelapper ekstra.

Josruu

Ringte coop og de har kun angrerett hvis produktet ikke er testet....

Prøvde på nytt i dag med utekran på så jeg slapp 30m slange. Det ble nok en del bedre men jeg fikk ikke den store aha opplevelsen allikevel. Er fremdeles litt skuffet over at en så gammel vasker som jeg hadde skal være like bra som en ny en som attpåtil skal levere 80ltr mer. Men de to bilene jeg har vasket har da blitt rene. 

Bruker hard på dysa for hvis ikke så er trykket en vits. Og med dysa på hard så tror jeg heller ikke jeg har noe mulighet til å kunne skade noe lakk nesten uansett hvor tett på jeg vasker. 

Men siden den er åpnet og prøvd så får jeg ikke byttet så da får den bli. Men jeg tror det er siste gang jeg kjøper karcher vasker. 

Polsokk

Før i tiden var Kärcher et tysk kvalitetsmerke med kvalitetsprodukter. Nå er alt laget av plast i Kina og det er bare logoen som er den samme.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Josruu

Pratet med en på jobb i dag som har forrige modell K5 og han er kjempefornøyd med sin! Den er det visst skikkelig trykk i også.

Jeg tror jeg må ta med vaskeren tilbake til coop så kan de prøve den for å se om det er noe galt med den. Det er ingen problem å ha den på hardeste stråle og holde hånda 20-30cm unna....Det kan vel kansje tyde på at det er noe galt med den. Håper nesten det!

• DCN Point 1

Toro

Jeg har akkurat kjøpt K4 premium, og er veldig for nøyd med den. Synes trykket i den er såpass bra at jeg ikke vil prøve å holde hånda 20cm foran strålen :)

Så er nok ikke umulig at det er noe galt med din.

Johans

Syns også trykket i min er bra, k5 det da. Blåste ut senterkoppene i felgene på en liten meter avstand når jeg vaska dem sist.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Josruu

Da vil jeg tro det er noe galt med min ja. Skal prøve å få tatt den med til coop for å teste den en dag. 

Pop

Fikk min K5 i fjor, modellen før din altså. Nesten skummelt trykk for billakk. Vil tro det er noe feil i spyleren eller tilførselen hos deg.

Nilfisk styrer jeg langt unna. Verre kundeservice når noe er ryker, innenfor garanti eller reklamasjon, skal man lete lenge etter. Virkelig ille.

• DCN Point 1

Josruu

Tok med spyleren til svigers i dag, han bor 150m unna og får vann fra samme ledningen og der var det ett helt annet trykk i vaskeren! Hadde den vært slik hos meg så hadde jeg vært fornøyd!

Så da kan det tyde på at det ikke er nok trykk hos meg til at den klarer å levere det den skal....Men samtidig så har jeg bra vanntrykk inne.

Skal prøve på en av de andre utekranene og se om det er noe forskjell der.

Har lagt den ut for salg på FB, ingen vits med en sånn en når jeg ikke får brukt potensialet i den. Hadde kansje fungert bedre med en K4 hvis den får det vannet den trenger. 

Josruu

Fikk løsnet en propp i den ene utekrana i dag (har 3 utekraner på samme ledning ut av huset) og da skjedde det noe med trykket i krana jeg har ved garasjen. Vasket begge bilene nå og nå er jeg mer Fornøyd! Bra trykk og bra vannmengde på den nå:) slik er det når man stresser og ikke tar seg tid til å gjøre ting ordentlig med en gang....

ODDATLE

Bra det løste seg. Karcher skal ikke være såååå dårlig :shocking2:

Josruu

Nei det var det jeg syns var så rart å,ihvertfall etter å ha lest diverse tester av den. Men da vet jeg at det må tas tak i litt problematikk angående utekranene her....

Aero
13. april 2016 - 10.25, Pop skrev:

Fikk min K5 i fjor, modellen før din altså. Nesten skummelt trykk for billakk. Vil tro det er noe feil i spyleren eller tilførselen hos deg.

Nilfisk styrer jeg langt unna. Verre kundeservice når noe er ryker, innenfor garanti eller reklamasjon, skal man lete lenge etter. Virkelig ille.

Sikkert pga det er så få spylere det er reklamasjon på, at de ikke har lært seg det enda, dette er karcher svært erfarne på :P

• DCN Point 3