Gå til innhold

Nylakkerte deler , hvordan beskytte?


RobinHalvis

Recommended Posts

RobinHalvis

Hei! 

Driver å holder på å shine en hiace, å flere deler på venstre side er lakkert for ca 1 uke siden. 

Tenkte bare gå over me 2500zerna å grønn uber eller 3500, ser hva som blir best.

MEN! spørsmålet mitt er, siden lakken må gasse ut i noen uker er det noe man kn bruke som lsp uten at det holder igjen for gassene ?:) 

har bare fusso, autoglym  hd wax å Gyeon Wetcoat tilgjengelig . 

Eller burde jeg bare la det være etter jeg har kjørt me fin polering ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trodde en uke var i tidligste laget å bruke mye mer enn vann og mild såpevask. Mulig dette er gammel lærdom og verden har gått videre ☺ Garantert noen med mer erfaring på det enn meg 😉

via TapaTalk på mobil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det nødvendigt å polere dei lakkerte delene allerede? 

Går greit å polere nylakka lakk, men hugs at den er mjukere no, enn når du venter ei stund. (Trur eg, men andre veit vel dette)

Er nok litt tidligt å legge på voks enno. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Og på polere en ny lakk er ikke noe problem så lenge den er tørr.. noe den burde være før man tar i bruk bilen ;)
Når jeg har fått lakkert deler har de blitt polert rett etterpå.
Men å bruke noe form for LSP før det har gått 30 dager er ikke anbefalt siden den må gasse ut som du sier.

Jeg ville ha polert det du skal som normalt, så ventet til det har gått 1mnd ca så ta en grundig vask å legge LSP da. 
Med forbehold at produktene dine ikke innholder noen form for filler, eller lsp i selve polishen

Endret av Concker
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...