Gå til innhold

Hjelp! Problem med folie


Olsen166

Recommended Posts

Har problem med at lakkforseglingen jeg brukte på folien har lagt igjen stygge merker. lakkforseglingen er Chemical guys jetseal matte som er designet for folie og matt lakk. Jeg gjorde som instruksene sa på flasken og fra videoen men det funket ikke. jeg prøvde først på ett forsøkspanel og alt virket greit så jeg fortsatte med hele bilen. jeg fjernet det med en mikrofiber klut og Meticulous Matte Detailer og fikk fjernet alt trodde jeg. Neste dag ser jeg at bilen har masse poleringsmerker. Har prøvd å fjerne det med og vaske bilen med Zalo, CG Degreaser, litt Korosol og Kondensfjerner(pga isopropanolen) 

 

Vet noen om en måte å fjerne merkene på? 

IMG_5510.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan hende det hjelper med et nytt lag jetseal, men denne gangen ta et og et panel, og ikkje vente for lenge før du tørker av.

Eg ville da prøvd og buffe med fuktig klut for så og gå over med tørr klut. Å bli ferdig med et og et panel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida var ikke sol på bilen når jeg påførte produktet. 

 

har prøvd veldig forsiktig med clay og det ser ikke ut som det funker. 

har dere noen andre forslag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I de aller fleste tilfeller løser likt likt, så å gå med enda en runde å være nøyen ved påføring at det blir jevnt, og være nøyen når du buffer.

Nå har du jo prøvd masse, men sterk surfex skal jo ta det aller meste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde først med Chemical guys jetseal matte med din teknikk Ivar, det funket ikke, såg kanskje litt bedre ut med det første men det kom tilbake etter en stund. Prøvde så med Ammo Skin, det ga folien en veldig fin shine og den ser litt bedre ut. Men den er fortsatt ikke perfekt dessverre. 

 

Har dere noen andre forslag? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...