Gå til innhold

Hva er dette?


Peavey

Recommended Posts

  • Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i dette emnet

  • Reaper

    10

  • Tiger

    6

  • Peavey

    5

  • F34Johnny

    4

Mest aktive i dette emnet

Bilder i dette innlegget

Sorry at jeg kupper tråden din, men er litt krise.

Skulle vaske bilen i stad, på med prickbort, skulle til å spyle av. Og da hadde det blitt sånn som på bilen din, over alle de nedre sorte panelene. Ser ut som PB har reagert med lakken på de panelene, så nå er jo det sorte, grått/hvitt :o Prøvde å vaske det bort, ble bittelitt bedre, men det ser jo overhodet ikke ut!!!!

WHAT TO DO???

Nedre sorte panelene..er det plastikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedre sorte panelene..er det plastikk?

Jeg er ikke helt sikker på om det er glassfiber eller hva det er, men det er metall under det sorte noen steder også. Så det er tydeligvis den sorte lakken som har reagert med PB.

Lakkrens/polering. Spørs om det har tørket inn.

Hum, pokker..

Jeg spylte det jo bort med en gang(det tørket ikke inn) men det ble fortsatt sånne merker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags lakkrens/polish bør jeg bruke? har ikke maskin, så må gjøre det for hånd og rekker ikke å bestille noe fra nettet, så må være noe jeg kan få tak i på bilxtra eller mekonomen eller noe sånt:/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig ikke pb liker crom eller at det har oppstått en eller annen reaksjon slik at den har tæret på krommen og rent nedover panelet.

Aner ikke jeg altså:( Men det ser helt vanvittig jævli ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen andre med samme problem når det gjelder PB eller??

Akuratt bestilt en dunk å bruker ikke dette på bilen om jeg risikrerer samme problemer..

Tror ikke du trenger å være redd for det, med mindre bilen din er som min. Stylingen på bilen (frontfanger, sideskjørt og bakfanger) er lakket svart med noe ala biltema spraybokslakk tror jeg. Ikke klarlakk eller noe sånt på det. Er kun dette som har reagert på PB, ikke noe annent på bilen. Når jeg ser nøye på det, ser jeg at det er ikke noen form for etsing som jeg kan se. Er noe som har lagt seg utenpå..

Her er bilde, alt det sorte utenom panseret har reagert.

Foto0068-1.jpg

Endret av Reaper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brukte PB på en gammel girkasse (sort) for et par dager siden, dynket i PB også fortsatte jeg med noe annet og glemte selvfølgelig helt av girkassen.

Den fikk stå 30 min før den ble dynket i PB igjen, venta 5 min og spylt med HT og det var ikke et eneste spor igjen etter PB`n :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
  • Admins
truhaa

Noen som sier: samme fjerner det samme, så kan være at det kan lønne seg å ta en rundet til med Prickobert, la den virke i 3-5 min (ikke la den tørke) og så spyle over, alternativt vaske over om bilen er vasket før du tar det på.. se om det hjelper da..

Har vært borti dette selv, har nok noe med omlakkerte flater å gjøre (sett det på V40n), eller møkk som renner nedover, Avfetting skal generelt legges på bilen NEDENFRA og opp, ikke ovenfra og ned... da renner møkka over allerede våte/behandlede områder og ikke rett over tørr lakk...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som sier: samme fjerner det samme, så kan være at det kan lønne seg å ta en rundet til med Prickobert, la den virke i 3-5 min (ikke la den tørke) og så spyle over, alternativt vaske over om bilen er vasket før du tar det på.. se om det hjelper da..

Har vært borti dette selv, har nok noe med omlakkerte flater å gjøre (sett det på V40n), eller møkk som renner nedover, Avfetting skal generelt legges på bilen NEDENFRA og opp, ikke ovenfra og ned... da renner møkka over allerede våte/behandlede områder og ikke rett over tørr lakk...

Har prøvd prickbort på nytt, funket ikke. Har også prøvd å vaske over uten noe annet, men funker ikke det heller.

Som sagt tidligere, det er ikke en omlakkert flate det er snakk om til meg i allefall. Stedet der det oppstod er orginallakk.

Har alltid PB nedenfra og oppover ;)

Skal prøve å få tatt område med maskin og se om det kan hjelpe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Dro over noen rennemerker her på V40n i dag med lakkrens og det så ut som det "løste" det opp, ble i allefall mye hvit når jeg renset der, så får en se om det kommer tilbake.. har du feks meguiars DC1 eller Duragloss 101 tilgjengelig hadde jeg testet det etter neste vask

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått det bort:D:D:D

Polert det for hånd *sliten i armen* men det ble helt bra!! Brukte Scholl s3+ og stylingen ble bedre etterpå enn den var før jeg brukte prickbort!

Skal legge ut bilder om en times tid;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nice! Det var godt å høre :)

Ja, gjett om jeg er lettet nå :blink:

her kommer noen bilder, før og etter.

Synes ikke resultatet ble så veldig ille, med tanke på det jævlige utgangspunktet <_<

IMGP4486.jpg

IMGP4487.jpg

IMGP4510.jpg

IMGP4506.jpg

IMGP4497.jpg

IMGP4496.jpg

Clayen etter et lite stykke av bakfangeren :rolleyes:

Endret av Reaper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...