Gå til innhold

Overhaling Av Felger! Update 19.04


Larsen-Racing

Recommended Posts

Larsen-Racing
ok....pusset og klare for lakk?

bildet med vannet som beader er screansaver verdig....digger det.

skål

Fikk gjort dem ferdig i kveld. Akuratt ferdig å matte ned senteret på sisste felgen. Så nå leverer jeg dem i morgen.

Ble jo veldig bra den kanten der da! Me like :D

Ble faktisk bedre enn forventet!

Godt jobba det der ;)

Men hva skal du gjøre med den store ripa i felgen?

Den har jeg gitt faen i. Det er litt sånn små hakk her og der, men det er LANGT mye bedre enn det var før! Satt i nesten 1.5 time med 80 pappir på den med stripa på, da hadde jeg ikke mer 80 pappir igjen og alt var stengt så... Bilen gjikk på tomgang i 5. gir, 40kmt på speedometeret.

Legger opp bilder senere i kveld, men nå skal jeg ha meg en god og næringsrik Dolly pizza! Velfortjent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Da fikk jeg levert dem til lakkings i dag! Så da er det bare å vente. Blir syregrunnet og lakkert med brilliant silver i senter, klarlakk på hele felgen.

DSC02319.jpg

FØR:

DSC02321.jpg

ETTER:

DSC02320.jpg

DSC02322.jpg

I bilen på vei til lakkering:

DSC02332.jpg

DSC02333.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette ble jo kjempebra! ;)

Men hvis jeg var deg, ville jeg ha prøvd å tørke over kanten med alcohol eller noe lignende, de voksene som blir igjen etter autosol kan dekke over endel saker og ting..

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Kantene er vasket med Kleenspray S som vi bruker på jobb til å vaske sensorer med. Vasket til kluten ikke ble sort. Pluss at lakkereren vasker jo av dem med silikonfjerner før han sprøyter de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Da hentet jeg felgene mine i går:) Men det var litt bad news... Klarlakken begynte å koke på kanten. Mest sansynlig Autosolen som har fucket det til. Jeg vaska godt reint før jeg leverte dem, og lakkereren vasket dem to ganger før han lakket.

Så jeg tok felgene med meg hjem, satte de på bilen bak og pussa bort all klarlakken på kanten og polerte den opp igjen. Så nå er det ikke klarlakk på kanten. Jeg skal prøve et par uker å ser hvordan det går med oksidering og eiring av aluminiumen. Viss det blir for jævlig så får jeg rett og slett prøve å få lakt klarlakk på ny.

Tenkte jeg skulle gå over kanten med Meg's DC Paint Cleaner, Polish og SW Autobahn, kanskje de holder seg litt lenger da.

Ellers så ble senteret meget bra. Veldig fornøyd med resultatet og brilliant sølv fargen. Tre lag klarlakk og greier! Skal gå over dem med cleaner og polish samt Autobahn etter 3-4 uker når lakken er ferdig å herde. Så foreløpig er det kun vasking med vann og en ren fille.

Har tatt bilder, men er på jobb så jeg får ta det senere i kveld om jeg får tid... Har noen felger som skal rubbes og polerest før de skal på Audien til pappa:)

Jeg fikk og med en del Meguiar's#85 på et glass;)

Endret av Larsen-Racing
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var leit å høre da.. Du skulle egentlig ha tatt av dekkene, og vaska dem med steamer, og kanskje noe silikonfjerner eller noe slikt?

Men få ut noen bilder da, er spent å se ;)

Scandicshine Detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Viss jeg hadde hatt av dekkene så hadde jeg syreduppa dem, men måtte jo fortsatt polert kanten med noe...

Jeg vaska dem med Kleenspray S og en Spies/Hecker silikonfjerner som jeg fikk av lakkereren, og han som maskerte litt mer på felgene vaska dem og lakkereren vaska dem med en annen type silikonfjerner etter han hadde tatt dem inn i boksen.

Godt mulig at Autosolen ikke har tålt varmen som kan ha oppstått under poleringen, at den sitter godt nedi aluminiumen. Men jeg får se hvordan det går etter et par uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Bare å dra over den ulakkerte delen med all metal polish innimellom så holder de seg pene de...

gleder meg til bilder av de...på bilen..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing

Tenkte kanskje å kjøpe noe som er litt bedre og dyrere enn Autosol, kanskje slik som du brukte på de felgene som hadde ligget ute..

Fikk ikke tid til å sette meg ned med dataen i går å legge inn bilder heller, måtte jo vaske bilen:) Har vaska den 4 ganger siden sisst søndag, og da fikk jeg felgene på nå i helga:D hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen gjikk på tomgang i 5. gir, 40kmt på speedometeret.

Sånn har jeg også planer om å pusse felgene.

Hvordan kom du til med papiret helt inntil kanten uten å ødelegge fingrene på ventil og eiker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Larsen-Racing
Sånn har jeg også planer om å pusse felgene.

Hvordan kom du til med papiret helt inntil kanten uten å ødelegge fingrene på ventil og eiker?

Tok av mutteren som sitter rundt ventilen slik at den ikke bygde så mye, men var borti den et par ganger uansett. Gikk helt fint sånn ellers. Litt vanskelig å pusse bort alt på den "kanten" som liksom skiller eikene og der jeg har polert. Da måtte felgen så i ro og det måtte bli tatt manuellt for å si det sånn, men det er fort gjort. Brukte hansker så fikk ikke et eneste sår på nevene selv om jeg va borti ventilen hundrevis av ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 years later...

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...