Gå til innhold

Mercedes E-klasse CDI


kris1986

Recommended Posts

kris1986

Da var det (for meg) den femte jobben på fem dager, og idag fikk vi æren til å jobbe på en Mercedes E-klasse type "Brilliant Silver", eller noe. Lakken på disse bilene er kjent for å være ganske så hard, så hadde noen vonde tanker i hodet om en lang kveld, på oss begge.. Snakket med eier, sa at bilen var sølv og at fanger skulle lakkeres, så den var det ikke nødvendig å prioritere, ellers var det snakk om en enkel eksteriørjobb, 1-stegs. Da ble tankene litt bedre med en gang.

Utstyr:

Vask, tørk clay:

Prickbort

Meguiars Wheel Brightener 1:6

CG CW+G rema1000 washmitt, funker veldig bra!

Sonus Green Clay m/ NoRinse

Miracle Dryer

Eksteriør

Menzerna 106FA (Kris1986) og Menzerna 106FF (Petter)

Meguiars Deep Crystal "1"

Meguiars Soft Buff Polishpad

Scholl Polishpad, ble kjapt byttet ut til Menzerna Polishpad pga Scholl likte seg ikke med Menzerna 106-serien, som tidligere erfart.

Metabo bakplate, liten

Scholl medium bakplate

Cyclo gul pad

MG#16

Diverse applicator

Diverse microfiber

Bilen så "vanlig" ut når jeg hentet den, så sprayet den ned med Prickbort, spylte av, vasket den, clayet og tørket den. "Beading" og "sheeting" var det ikke akkurat mye av på denne! Felgene var rene, men Wheel Brightener gjorde det gullende rent uten berøring, det liker vi! Bilder....

Før vask

P1010293.jpg

P1010294.jpg

P1010296.jpg

P1010297.jpg

P1010298.jpg

P1010299.jpg

P1010300.jpg

P1010301.jpg

Etter vask og clay

P1010302.jpg

P1010303.jpg

Trodde ikke at Menzernas 106-serie skulle være så bra på denne lakken, men den gjorde en brukbar jobb! La oss si 80% korreksjon, det er "bra" for en "billigjobb". Bilder ser dere her, før og etter i "serier"

P1010306.jpg

P1010307.jpg

P1010308.jpg

P1010309.jpg

P1010312.jpg

P1010313.jpg

P1010314.jpg

Petter prøver ut Menzerna polishpad, denne har litt kutt, men avslutter bra og er veldig stabil og god, tror han likte den ;)

P1010317.jpg

Jeg brukte dette idag, som jeg vet er en sikkert vinner!

P1010319.jpg

P1010323.jpg

P1010325.jpg

P1010329.jpg

P1010331.jpg

Dagens voksvalg var igjen MG#16, den leverer varene utrolig bra, tenker da på utseende, holdbarhet og økonomi, hvor alle tre faktorer spiller en stor rolle for oss OG eier av bilen. Kjørte 3 lag med denne, hvor vi kjørte "split/spit-shine"-metoden mellom lagene (med litt herdetid da..)

P1010334.jpg

P1010335.jpg

Bilder etter vi var ferdig, enjoy!

P1010336.jpg

P1010337.jpg

P1010338.jpg

P1010339.jpg

P1010340.jpg

P1010345.jpg

P1010346.jpg

P1010347.jpg

Alle kommentarer, spørsmål taes godt i mot!

Hilsen Petter og Kristoffer B)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Swissvax / Dag

Dere/du holder jo rene kaninfarten på detailing jobbene om dag... :lol:

Upåklagelige resultater iaf - veldig bra :D

Endret av Dag/Swissvax

www.swissvax.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Vakkert som vanlig... fått sansen for MG16 skjønner jeg..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Må jobbe så man ikke glemmer hvordan ting gjøres da vettu ;) Mye jobber på oss fremover nå hvis vi vil... moro at folk er fornøyde med jobbene vi gjør da :)

Takker for alle hyggelige kommentarer! :)

Vakkert som vanlig... fått sansen for MG16 skjønner jeg..

Jupp, etter jeg har sett hva den leverte over vinteren, så er det en veldig fin voks å legge på biler for mannen i gata som synes det blir pent om man ikke vokser eller om man legger på solaris.. hehe :) Men skal ikke klage på utseendet på den heller!

Men skal sies at min bil ikke har MG#16, liker tanken på Victoria der :wub: (har nattys red nå da)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hans Marius
Trond Erik

Det der så jo meget bra ut :thumbs: Bare så synd med fargeforskjellen på dørene kontra forskjerm. På den forrige merca mi, måtte de lakkere dørene tre ganger før jeg ble fornøyd :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986
Det der så jo meget bra ut :thumbs: Bare så synd med fargeforskjellen på dørene kontra forskjerm. På den forrige merca mi, måtte de lakkere dørene tre ganger før jeg ble fornøyd :P

Takker! Kjipt det der ja..

Flott jobb som vanlig gutter! :) Har du kuttet ut Hitachi'en kris?

Nei, har ikke det, men har bare hatt til vane med den fra marineshop, egentlig ett fett hvem jeg bruker :) Men blir vel Hitachi neste jobb.. fin den ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Takker!

Ja, folk sier at Merce og BMW er hard, da har ikke ikke prøvd en Bora.. de andre er jo omtrent myke i forhold, og da tuller jeg ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...