Gå til innhold

Uante muligheter for bilpleieprodukter


sw77

Recommended Posts

Adressa.no

Rengjøring av grillen.

"Svi av grillen før bruk. Vil du gi grillen en blank og fin overflate som er lett å holde ren, kan du bruke bilpolish."

Blir sikkert blankt og pent. Frem til man fyrer opp ihvertfall. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
pOwerslave

hittill har jeg polert: varmtvannsberederen, vask x ant ganger, toalett, komfyr, kaffekanne (crome), Rain repeal på hele dusj kabinettet. Har matboks i alu som skal få seg en runde med fin stålull og autosol, en dag jeg kjeder meg :lol: . Alt som har lakk eller er av metall kan poleres...har enda ikke tatt steget å polert ølbokser...svart fargen på Aass bayer boksene kan bli bra tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
sw77 har undervurdert oss, Bernhard. Det er ikke en ting som slipper unna bilpleierne, om det mangler glans.

Jeppjepp, lurer på åssen det ser ut hjemme hos han :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hittill har jeg polert: varmtvannsberederen, vask x ant ganger, toalett, komfyr, kaffekanne (crome), Rain repeal på hele dusj kabinettet. Har matboks i alu som skal få seg en runde med fin stålull og autosol, en dag jeg kjeder meg :lol: . Alt som har lakk eller er av metall kan poleres...har enda ikke tatt steget å polert ølbokser...svart fargen på Aass bayer boksene kan bli bra tror jeg.

Har du ikke polert sikringsskapet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

pOwerslave
Har du ikke polert sikringsskapet...

crap...har ikke testa det enda...står for høyt oppe til at det er noe særlig komfortabelt. kjøleskapet har jeg også glemt...får ta det til vinteren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sw77 har undervurdert oss, Bernhard. Det er ikke en ting som slipper unna bilpleierne, om det mangler glans.

Jeppjepp, lurer på åssen det ser ut hjemme hos han :huh:

Tullinger! hehe :P

Etter å ha hengt her inne snart et år, så er det lite (om noe i det hele tatt) som overrasker meg lenger.

Så neida undervurderer ingen med denne (p)sykdommen.

Jeg tenkte heller mer:

Etter polering benytter man seg av et LSP. Det være seg en sealer eller en voks... nei... sealer OG voks. :D

Hva skjer med den stakkars LSP'n når du fyrer opp og grillen nærmer seg 200-300 grader C?

Så det var nok ikke tanken på at noen brukte bilpleieprodukter på annet enn bil jeg reagerte på.

Jeg gjorde det på grillen utvendig ifjor, ble bra det :D

Men Bernhard, hvordan var holdbarheten mtp. temperatur da?

Kan ikke se for meg annet enn at varmen vil drepe LSP rimelig kjapt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Brenner den fast... permashine...he he

men den nye vosken fra Swissvax kan jo være en ide å teste der da, den skal ha varme for å herde... do it do it do it.... grillen har jeg ikke tatt gitt, den er mattsvart den jeg har...

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Brukte Glare sine produkter på grillen... Vokser ikke grillen, da blir det når jeg kjøper den heftige Webersaken med kyllinggriller og en hel haug med brennere.. men den kommer ikke til å brukes da, bare være vokset og pen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
hittill har jeg polert: varmtvannsberederen, vask x ant ganger, toalett, komfyr, kaffekanne (crome), Rain repeal på hele dusj kabinettet. Har matboks i alu som skal få seg en runde med fin stålull og autosol, en dag jeg kjeder meg :lol: . Alt som har lakk eller er av metall kan poleres...har enda ikke tatt steget å polert ølbokser...svart fargen på Aass bayer boksene kan bli bra tror jeg.

Takk for tipset!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke bruke hva som helst på grillen, kjøpte Weber stålbørste med treskaft og en sånn fin liten tann til å skrape av rillene på rista med, samt egen Weber grill-avfetting. Stod at den ikke må brukes på lakkerte flater, så jeg regner med den er ganske sint..

mvh
Torbjørn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo ikke bruke hva som helst på grillen, kjøpte Weber stålbørste med treskaft og en sånn fin liten tann til å skrape av rillene på rista med, samt egen Weber grill-avfetting. Stod at den ikke må brukes på lakkerte flater, så jeg regner med den er ganske sint..

Weber rensen syntes jeg er dårlig.

Prickbort funker mye bedre på grillrista. Ihvertfall på støpejernsristene mine. :)

Når det er sagt: Weber er grill, alt annet er "grill"

--Vw Sharan 2.0 Tdi 170 HK 2013--

-- Vw  E Up 2015 --

-- Vw Touran 2.0 Tdi 170 HK 2011 varebil--

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Weber rensen syntes jeg er dårlig.

Prickbort funker mye bedre på grillrista. Ihvertfall på støpejernsristene mine. :)

Når det er sagt: Weber er grill, alt annet er "grill"

Billberry fungerer også bra. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...