Gå til innhold

Dekkstrekk med felgkantbeskytter


johanzen

Recommended Posts

johanzen

Hei

vet ikke om det er riktig plass dette havner på men prøver...

 

Skal kjøpe nye sommerdekk nå, skal ha 235/35-19 på 9.5" felg så blir litt strekk, men blir det bra å ha felgkantbeskytter på dekkene? har fått tilbud på ett sett med felgkantbeskytter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er vel at å ha felgkantbeskyttelse blir litt som å beholde plasten på den nye sofaen man kjøper seg. Kjør forsiktig og pass på kantene og vis frem de nye felgene med stolthet. Tilhører den klassen som synes strekk er kledelig også så kjør på [emoji4][emoji106][emoji106]

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

johanzen

Greia er at jeg bare lurer på om det blir å ser bra ut med slik beskytter? beskytteren har ingen funksjon når det er litt strekk, det er jeg klar over.. men bare tenkte på om det blir å se rart ut med slik beskytter... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johanzen
3 timer siden, IvarB skrev:

 

Hvilken merke? Er faktisk utrolig forskjell i bredde på merker.

Men uansett er det ikkje ekstrem strekk med 235 på 9,5.

Continental sport contact 5p... har ikke så mye erfaring med dette dekket så vet ikke hvor bra det er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johanzen
3 timer siden, Nabon skrev:

Min mening er vel at å ha felgkantbeskyttelse blir litt som å beholde plasten på den nye sofaen man kjøper seg. Kjør forsiktig og pass på kantene og vis frem de nye felgene med stolthet. Tilhører den klassen som synes strekk er kledelig også så kjør på emoji4.pngemoji106.pngemoji106.png

Planen var å kjøpe dekk UTEN beskytter men så fikk jeg tilbud på noen MED beskytter så lurte bare på om det blir å se rart ut med beskytter på dekk som er litt strekt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, QuattroSoiner skrev:

Planen var å kjøpe dekk UTEN beskytter men så fikk jeg tilbud på noen MED beskytter så lurte bare på om det blir å se rart ut med beskytter på dekk som er litt strekt..


Det kommer til å se greit ut. ;)

  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er mine 235/35-19 på 9,5". Jeg mener på disse har kantbeskyttelse. Hakkapeliitta R.

 

IMG_2828_zpsrdkxn0j9.jpg

 

Har forøvrig byttet til 8,5" felger nå, da jeg hadde 8,5" framme med samme dekk, noe som ble litt rart. :)

- 07 Opel Astra 1.4 - 15 BMW X4 30d -

Min garasje - Mine biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Continental sport contact 5p... har ikke så mye erfaring med dette dekket så vet ikke hvor bra det er

Eg har nett byttet vekk fra conti sport 5p, utroligt gode dekk, men støyer litt. Veldig avrundet kant på dekkene så de sporet ikkje i 255 engang(dette er jo avhengig av veistandard og bredden på bilen også)

Med tanke på bredden så er conti ganske medium, nangkang er smale, og om eg husker riktigt er yokohama bredt, ergo 235 er ikkje nødvendigvis 235

https://tyrestretch.com/9.5-235-35-R19/

Bildet her viser 245 på 10" felg, ergo 10mm breiere dekk og 0,5" breiere felg(1,29?cm)

Sommerfelger.jpg

Å med Federal var det lite strekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johanzen
13 minutter siden, IvarB skrev:

 

Eg har nett byttet vekk fra conti sport 5p, utroligt gode dekk, men støyer litt. Veldig avrundet kant på dekkene så de sporet ikkje i 255 engang(dette er jo avhengig av veistandard og bredden på bilen også)

Med tanke på bredden så er conti ganske medium, nangkang er smale, og om eg husker riktigt er yokohama bredt, ergo 235 er ikkje nødvendigvis 235

https://tyrestretch.com/9.5-235-35-R19/

Bildet her viser 245 på 10" felg, ergo 10mm breiere dekk og 0,5" breiere felg(1,29?cm)

Sommerfelger.jpg

Å med Federal var det lite strekk.

Okei, ikke helt fornøyd med contidekka? :) her er de jeg har nå, 235/35-19 federal 595 evo som forresten er noe dritt på våt vei... skal bytte de ut selv om det ivertfall er 2 sesonger igjen på de... men vil ikke risikere livet pga de dekkene ikke holder mål på våt..

20150823_222422.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, fornøyd med de, men dekk har jo også et slitasjetall som viser kor fort det slites, der trur eg conti sliter litt fortere enn en del andre merker. Men til gjengjeld supergode på veien.

Nå hadde eg også for lite luft samt litt camber som tok livet av de på to sesonger.

Har hatt nok sesonger med federal(ikkje evo) å det er gode dekk i forhold til pris, men så som så på våt vei, og de har en tildens til å bli slitt i trappetrinn, å dermed bråker voldsomt. A6'en hørtes ut som et fly over 80km/t.

A5'en hadde elstrem camber så da telles ikkje det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var å kjøpe dekk UTEN beskytter men så fikk jeg tilbud på noen MED beskytter så lurte bare på om det blir å se rart ut med beskytter på dekk som er litt strekt..

Nå tenkte jeg på noe helt annet en kantbeskyttelse jeg gitt. Mulig det heter felgbeskyttelse det jeg tenkte på... [emoji6]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...