Gå til innhold

Blåmandag


sw77

Recommended Posts

Hans Marius
wreckmaster
Dekker forsikringen slikt?

Uannsett ville jeg ikke ha kommet ut for noe så dumt.Hva skriver man i skademeldingen? hehe

Forsikringen dekker den! Vel og merke hvis du har kasko forsikring :thumbs: Men E.A tilkommer selvfølgelig.... Hvis du bare har delkasko er det kun bergningen som blir dekket( som oftest 500 i e.a) Hvis bare ansvar er det ingenting som blir dekket( untatt hvis du bergningsmedlemskap).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

huff og huff... stod den i gear da? skeptisk ;)

men jeg har hørt at en aldri skal benytte håndbrekk når en parkerer flatt, samt at en skal (om en står på h side av veien) vri hjulene innover (v) om en står i nedoverbakke og utover (h) når en står i oppoverbakke (mye mht fortauskant da)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff og huff... stod den i gear da? skeptisk ;)

men jeg har hørt at en aldri skal benytte håndbrekk når en parkerer flatt, samt at en skal (om en står på h side av veien) vri hjulene innover (v) om en står i nedoverbakke og utover (h) når en står i oppoverbakke (mye mht fortauskant da)

Hvor har du det fra? det er flere som anbefaler t.o.m biler med automatkasse å sette på håndbrekket på flatt terreng for å unngå at wire og slikt ruster fast over tid.

Endret av Tiger
Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

Er en grunn til du har håndbrems i bil. Risikere bilen fordi du stoler på en liten metalldings i automatkassa eller satse på at motoren klarer å holde igjen bilen med manuellkasse visst den ikke hopper ut av gir da... blir bare dumt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

tja, kjør bil med låste bakhjul er sikkert ikke artig.. Har hørt det bestandig jeg mht håndbrekket (fryse fast etc) skjønner det er der av en grunn ja ;) men ikke på "flata", har ikke benyttet det jeg i allefall annet en med bilen i fri/motor igang etc.. mer skeptisk til varme dekk og isunderlag jeg en håndbrekket på flata.

Sikker feil informert/vranglært jeg :)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk hånbrekket HELE tiden, da fryser det ikkke.. Og gir, og stoppekloss og svingen rikting og fallskjerm:P

Ja, jeg har lært den harde veien selv.. 20.000kr fattigre etter at bilen hadde trilla seg en tur.. Ny støtfanger,panser, lykt + lakk. Lykka i uhellet var at når jeg parkerte bilen (trudde jeg) så var parkerings plassen FULL.. Det har den tydelig vis ikke vært når bilen har vært på vift:P ingen lapper på ruta. Jeg fant igjen bilen 30 meter lengre ned med fronten planta i en gjerde stople av stål:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er skikkelig kaldt så er det kjipt å ha parkert med håndbrekk på, hadde en leiebil for et par år siden på jobb i Finnmark,

parkerte bilen for natta i Kautekeino i minus 7-8 grader, når jeg sto opp var det minus 30 og jeg kjørte laaaangt før bakhjula slapp...hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikkert ganske kjedelig for bileieren det der ja.

Ikke skrem meg med ikke å bruke håndbrekk da.

Hadde håndbrekk som virka i 2 uker kanskje, så blei den fiksa på verksted og varte i 3 dager eller noe i sommer en gang. Siden har jeg parkert på gira, litt skummelt siden akkurat nå står bilen ved vannet og jeg må nesten dra for å se at den står der enda hehe.

Endret av Terjeo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...