Jump to content
Sign in to follow this  
AreJJ

Bilxtra blir scandicshineforhandler.

Recommended Posts

AreJJ

Dette blir interresant. Hva skjer med priser og sortiment. Har fått beskjed at de får pakkeløsninger og kan bestille forskjellige pakningen etter ønske. Uansett flott hvis en går tom og trenger noe omg. Dette er helt nytt fra idag av ifølge inside info. Spanande:-))

Edited by AreJJ

ALFRED

Bilextra fekk SS portefølje I Haugesund i høst, har ikkje handlet der ennå då eg stort sett handler på nett men spennende med SS sortemang.

AreJJ

Fant ut at dette er en lokal avtale som ser ut til å være veeeeldig lokal. BilXtra på Sotra og vestkanten. Dvs Bergen vest får dette. Har nettopp snakket med en på bilxtra Kokstad og han viste ingenting. :huh::huh:

Ingolf

Bilxtra har muligheter for å ta inn lokalt sortiment, så det spørs egentlig var butikksjefen tør å prøve seg på.

Jeg ble ganske så overasket når jeg kjente godlukta fra korrosol på bilxtra strømmen for noen år siden mens jeg var på vei inn i nabobutikken, og fant wetcoat etc i sortimentet dems :P 

Noe av det var så klart dobbel pris, men hadde jeg manglet noe en lørdagsmorgen så...

Erik S
53 minutter siden, AreJJ skrev:

Fant ut at dette er en lokal avtale som ser ut til å være veeeeldig lokal. BilXtra på Sotra og vestkanten. Dvs Bergen vest får dette. Har nettopp snakket med en på bilxtra Kokstad og han viste ingenting. :huh::huh:

Dette er avtaler som blir inngått mellom hver enkelt butikk og Scandicshine. Er derfor ikke slik at det vil dukke opp i alle butikkene. Det er et par butikker på Østlandet som allerede har en slik avtale.

Som jeg sa til deg, da du var innom oss på Vestkanten i dag, så er dette veldig ferskt og vi vet ikke alle detaljene rundt dette selv enda. Det er alltid litt forberedelser og ting som må avklares før man tar inn nye varer. 

Vi lover å oppdatere tråden her med info når vi vet noe mer og det har begynt å komme produkter inn i butikk.

I Bergen gjelder dette Sartor og Vestkanten, så vil tiden vise om det blir like mye i hver butikk eller om det justeres i forhold til størrelse på butikkene.

Edited by Erik S

Christer

BilXtra Os (i Hordaland) trenger også en slik avtale, kjenner jeg. :)

AreJJ
2 timer siden, Erik S skrev:

Dette er avtaler som blir inngått mellom hver enkelt butikk og Scandicshine. Er derfor ikke slik at det vil dukke opp i alle butikkene. Det er et par butikker på Østlandet som allerede har en slik avtale.

Som jeg sa til deg, da du var innom oss på Vestkanten i dag, så er dette veldig ferskt og vi vet ikke alle detaljene rundt dette selv enda. Det er alltid litt forberedelser og ting som må avklares før man tar inn nye varer. 

Vi lover å oppdatere tråden her med info når vi vet noe mer og det har begynt å komme produkter inn i butikk.

I Bergen gjelder dette Sartor og Vestkanten, så vil tiden vise om det blir like mye i hver butikk eller om det justeres i forhold til størrelse på butikkene.

Supert. Veldig kjekt at dere holder oss oppdatert. Var nok litt kjapp i avtrekkeren, å trodde det gjaldt alle. Uansett så er det topp at blir mulig å handle over disk i bergensregionen.:D

Johans

Har hatt div scandicshine sortimang på bilextra i Kristiansund siden i sommer. Veldig kjekt om man plutselig skal mangle noe, er jo litt dyrere men i nødstilfelle går det greit:) Også kjekt å dra opp å se (og lukte:lol:) en dag man kjeder seg. Kan også bestille det man ønsker fra scandicshine derifra og få det fraktfritt, men til bilextra priser seff. 

freddyg91

Da ser det slik ut i hyllene mine på sartor :) er fortsatt litt småting (accessories stort sett) som ikke har fått plass enda.

d8a3f1db2aac117ebe0d52a2b6405445.jpg

• DCN Point 13

hgnubel

Nesten litt ufint å få slikt tilgjengelig for impulskjøp... Får vi tilsvarende bilde fra Vestkanten også etterhvert? :)

Bilxtra Kokstad har faktisk hatt noe CG og Meguiars proffserie tidligere, sto noen rester nederst i en hylle en gang jeg var innom for noen år siden. Men regner med alt er borte nå. Jetseal til 500kr og omtrent tilsvarende for en liter ferdig utblandet Megs APC i original sprayflaske vitnet ikke om noe særlig salgsvolum :)

Erik S
4.3.2016 - 9.29, hgnubel skrev:

Får vi tilsvarende bilde fra Vestkanten også etterhvert? :)

Skal få bilde fra Vestkanten i morgen B) Har fått produktene til lager, men må lage hylleplass :)

Kan også legge til at både Sartor og Vestkanten har samme priser på disse produktene som Scandicshine har i nettbutikken sin :)

Edited by Erik S
  • DCN Point 1

hgnubel
Skal få bilde fra Vestkanten i morgen B) Har fått produktene til lager, men må lage hylleplass 

Kan også legge til at både Sartor og Vestkanten har samme priser på disse produktene som Scandicshine har i nettbutikken sin 

Har dere VIP-rabatt? :)

Erik S
2 timer siden, hgnubel skrev:

Har dere VIP-rabatt? :)

Nei det har vi ikke.
Vi holder oss på utsalgsprisene til Scandicshine, og har ikke anledning til å gi noe rabatt på denne varegruppen dessverre :(

CFM

BilXtra i Halden har noe Swissvax, CarPro og noe annet. Mulig de tar inn noe Scholl i løpet av våren. :)

hgnubel
Nei det har vi ikke.

Vi holder oss på utsalgsprisene til Scandicshine, og har ikke anledning til å gi noe rabatt på denne varegruppen dessverre 

Det var egentlig ikke forventet heller, egentlig imponert over at dere matcher Scandicshine. Men hadde ikke jeg spurt ville noen andre gjort det

longbow
‎08‎.‎03‎.‎2016 - 11.01, Erik S skrev:

Kan også legge til at både Sartor og Vestkanten har samme priser på disse produktene som Scandicshine har i nettbutikken sin :)

Eg var innom sartor i går, og mener at neo stod til 250 kr der, den koster 199 eller noe sånt hos SS. Er det eg som har sett på feil eller er den dyrere?

Erik S
2 timer siden, longbow skrev:

Eg var innom sartor i går, og mener at neo stod til 250 kr der, den koster 199 eller noe sånt hos SS. Er det eg som har sett på feil eller er den dyrere?

Du har helt rett. Denne står til 249 kr i systemet. Dette skyldes nok en enkel tastefeil. Den er lagt inn til 199 eks.mva. nemlig.

Det er litt det som kan skje når vi sitter og puncher inn mange priser og åpner en haug med helt nye artikkelnumre i systemet. Har fikset det nå  :)

Edited by Erik S

Erik S
2 timer siden, hgnubel skrev:

Det var egentlig ikke forventet heller, egentlig imponert over at dere matcher Scandicshine. Men hadde ikke jeg spurt ville noen andre gjort det emoji6.png

Er alltid lov å spørre :)
Vi er klar over at mange har avtaler med Scandicshine gjennom både DCN og bilklubber, men det tillater ikke marginene oss å ha.
Vi håper allikevel at vi kan lokke litt med at man sparer frakten og ventetiden hvis man bare skal ha litt B)

Det berømte bildet jeg lovet i går ligger selvsagt på PC`en på jobb. Blir et par ekstra timer ventetid da før det bildet kommer ut her :blush:

Christer

...og ingen pausefisk til å underholde oss med mens vi venter? Skandaløst! :)