Gå til innhold

Peuogot 406 Blå- søndagsprosjektet


Petter

Recommended Posts

Petter

Med BMWens lakk godt i minne, angret vi vel litt på at det var to biler på planen denne helga... Men var bare gyve på idag også....

Vask:

Naturen avfetting

Naturen Felgsyre- pga gule felger

HT

Bøtte + grønn Mitt

20ml NXT car wash

HT

Clay:

CG everyday use clay

No rinse lube

Tørk:

Kremt ripeskinn- Blien var TOTAL flat

CG Miracle dryer

Nå var klokken 9:30 Kristoffer annkom og bilen ble flyttet fra vaskehall til verksted...

Jeg fikk i oppdrag å øve på ripefjerning, og gikk løs på panseret med Meguiars Rød ullpad og Scholl s03.

Dette fjernet mye. Kristoffer var da på bakskjermen med Meguiars #83 for gamle dagers skyld vistnok...

På pansetet var det noen litt størrer riper, så der fikk vi testet s0 og foam appicator. Den var rå!!!

IMG_6955.jpg

Gikk så over til Scholl orange pad og Merzerna 106FF. Kris titta på det og vi ble enig om at 106FF og 106FE(kris) ble dagens middel

IMG_6952.jpg

IMG_6961.jpg

IMG_6977.jpg

IMG_6969.jpg

IMG_6962.jpg

IMG_6972.jpg

IMG_6958.jpg

Hellbilies fra nettauksjon radioen må til

IMG_6971.jpg

IMG_6982.jpg

IMG_6976.jpg

IMG_6959.jpg

IMG_6983.jpg

IMG_6984.jpg

IMG_6954.jpg

Så ble det IPA wipedown, etterfulgt av et lag Vertura Bond

IMG_6987.jpg

IMG_7000-1.jpg

På lister

IMG_6986.jpg

Dagens voksvalg var DP Max Wax. Den må jo brukes denne også.

Ettersom den ikke holder så lenge ble det lagt 3 lag med isvann wipedown mellom lagene

IMG_6996.jpg

IMG_6998.jpg

IMG_6989.jpg

Ferdigbilder

IMG_7002.jpg

IMG_7003.jpg

IMG_7004.jpg

IMG_7005.jpg

IMG_7007.jpg

IMG_7008.jpg

IMG_7012.jpg

Endret av Petter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

fy f så mye bedre den ble! Ble jo blå igjen... Håper eier ble fornøyd da ;) Gikk fort også, halv ti til 14.30? sånn grovt

Når jeg kom hadde Petter skrudd på radioen, det var ikke køntri da nei, han hørte (og danset) etter Hannah Montana.. Men det er hysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

Pent stykke arbeid dette..

og den bukken misunner jeg fortsatt....

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

Jobber går så mye enklere når man jobber to og to sammen, og når begge kan jobben, da går det jo som en lek ;)

+ det er mye artigere da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kris1986

106FA/FF med polishpad funka veldig bra som ett steg, så den var jo da ganske myk i forhold til VAG, men vil si den er litt som typisk Ford, Opel osv. Grei å ha med å gjøre ;)

Bra jobba jenter :mellow:

Thanks Miss ;)

Endret av kris1986
Lenke til kommentar
Del på andre sider

106FA/FF med polishpad funka veldig bra som ett steg, så den var jo da ganske myk i forhold til VAG, men vil si den er litt som typisk Ford, Opel osv. Grei å ha med å gjøre ;)

Rart for min 206 CC er steinhard i lakken....., men så skal det sies at min forrige (95-mod 306 cab PH 1) var veldig myk, så det er tydeligvis store variasjoner innenfor merket..... Har ikke noe særlig greie på dette, men bare deler mine begrensede kunnskaper og observasjoner ! Håper ikke det bare blir som forumfyll å regne :unsure: .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...