Gå til innhold

Green Clean og flekker i sete


Mats

Recommended Posts

Hallo kjære entusiaster!

Jeg har noen flekker i framsetene mine som jeg ikke får bort, som jeg gjerne vil ha bort! Har prøvd med en Turtlewax greie (høhø) Autoglym interiør shampo uten noe som helst forbedring. Bare for og presisere så var det før jeg kom på forumet her :P

Men så kom Green Clean i hus for ikke så lenge siden, har blandet den ut 1:12 og fått fjerna en god del men enda så er ikke alt borte. Hvilken fremgangsmåte skal jeg bruke for og få det bort? Jeg har hittil gjort dette:

Starter med og støvsuge setene, for og så spraye på greenclean 1:12 og jobbe det inn med CG børste for og så støvsuge igjen. Det blir som sagt bra, men det sitter litt igjen. Kan jeg prøve og blande sterkere utenom at det går utover setene? Tenker da på om den tar fargen eller lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Hans Marius

Som bernhard sier, spray på noen flere ganger på flekken og jobb godt inn med kosten. Eventuelt kan du prøve å legge det på å la det ligge å virke et par minutter før du går på med kosten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

General Lee

SV Fabric er gode greier det og. Ikke så galen pris heller når jeg regner kjapt over det og finner ut at jeg brukte 5 dl 1:16 med Green Clean når jeg vaska teppa i Dodgen og 2 dl Fabric 1:16 på samme jobb. ;)

Men er det fastgrodd skitt er nok avfetting bedre ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor sterk er Green Clean i forhold til andre konkurrenter? Tenker da på sammenligning me denne populære 1:15/16 blandingene jeg ser flere kjører.. Vil det si at 1:3/5 er grov? Er jo veldig mye sterkere enn 1:15/16 uansett.

Kan sterk GC-blading skade fargen i stoffet f.eks? Farge av? Elle etterlate seg såpe i stoff osv? Noen som vet noe?

Ueland Bilpleie & Detailing
v/ Kenneth Ueland - Mob. 93096714.

Mine jobber

Detailer-garasjen

Vår Facebook side
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

GreenClean er vannbassert, den kan du vel bare spraye på tekstiler, og så tørke over etterpå, om det er noe igjen is toffet skal ikke være farlig, den etterlater ikke farlige rester i stoffet som missfarger eller "morkner" stoffet.. står litt på flaska ang dette, men husker ikke alt som stod der

Hvor bra den er i forhold til osv vet jeg ikke eksakt, Meguairs Carpetclaener er også knall syntes jeg, men den blir en del dyrere i og med at GreenClean funker bra 1:10 og 1:15 feks.. så 0,5 l blir fort 5 liter + av den..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Dæven jeg er imponert over Green Clean! Flekkene i sete er forresten borte, og jeg klarte ikke og dy meg. Så jeg gikk ifra interiør til eksteriør og alt ifra panser låsen til inni dørene, baklukelåsen, motorrommet etc etc og alt av interiøret er nå gullende rent. Spiser jo møkk den her!

Endret av Mats
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Dæven jeg er imponert over Green Clean! Flekkene i sete er forresten borte, og jeg klarte ikke og dy meg. Så jeg gikk ifra interiør til eksteriør og alt ifra panser låsen til inni dørene, baklukelåsen, motorrommet etc etc og alt av interiøret er nå gullende rent. Spiser jo møkk den her!

Når du brukte den i dørhenglser og låser osv, hvor sterk hadde du blandingen da? 1:12?

Funker den bra til motorvask oxo?

Hvordan er den i forhold til prickbort?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du brukte den i dørhenglser og låser osv, hvor sterk hadde du blandingen da? 1:12?

Funker den bra til motorvask oxo?

Hvordan er den i forhold til prickbort?

Står vel egentlig at den ikke skal brukes på lakk?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil tro advarselen vedrørende lakk er typisk amerikansk ansvarsfraskrivelse. De risikerer vel søksmål i millionklassen dersom noen kan påvise at produktene har den minste mulighet til å skade lakk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvor sterkt jeg blandet når jeg tok dørhengsler og lignende med green clean, men jeg har funnet noe som er mye bedre på dørhengsler og møkk inne i dørene og det er Surfex HD :)

Men green clean er helt konge den også på interiør og sånt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker ikke helt hvor sterkt jeg blandet når jeg tok dørhengsler og lignende med green clean, men jeg har funnet noe som er mye bedre på dørhengsler og møkk inne i dørene og det er Surfex HD :)

Men green clean er helt konge den også på interiør og sånt :)

Then Surfex HD it is.... ;)

Blandingsforhold brukte du da?

Endret av Arild81
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg vaska den gamle festbilen før salg så var det mildt sagt noen vanskelige flekker der, så der brukte jeg blandingsforholdene 1:16, 1:6 og 1:1 faktisk, de to siste hadde ikke stort forskjell i hvor bra de var, ettersom at 1:6 var ganske sterk blanding, klarte å ta så og si alt ;)

Edit: Glemte å si at det var GreenClean det var snakk om..

Endret av Popp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slet litt med noen flekker i et lyst bagasjerom og prøvde forsiktig med en spruk prickbort etter flere forsøk med 1:16 GreenClean. Den gjorde susen den, men måtte ta en omgang med GC etter også. Ikke noe jeg vil anbefale på andre steder enn bagasjerom selvfølgelig. Dette var oljeflekker vel og merke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oljeflekker på lyse tepper. Da er 3M Citrus spray gull. Bare spray på og tørk vekk. ;) .

Ved bruk av Greenclean og andre interiør renser er skylling med vann svært viktig for å få vanskelige seter skjoldfrie. Se svaret jeg ga Petter i Petter's Triatlon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

GreenClean er vannbassert, den kan du vel bare spraye på tekstiler, og så tørke over etterpå, om det er noe igjen is toffet skal ikke være farlig, den etterlater ikke farlige rester i stoffet som missfarger eller "morkner" stoffet.. står litt på flaska ang dette, men husker ikke alt som stod der

Hvor bra den er i forhold til osv vet jeg ikke eksakt, Meguairs Carpetclaener er også knall syntes jeg, men den blir en del dyrere i og med at GreenClean funker bra 1:10 og 1:15 feks.. så 0,5 l blir fort 5 liter + av den..

Hvordan er det med Megs APC? Må den suges opp igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...