Gå til innhold

Hvordan gjennomføre rask vask uten svamp?


Audiblb

Recommended Posts

Hei folkens :)

Jeg har liten tid for tida og da får jeg ikke vasket bilen som jeg ønsker, altså DCN style. Istedenfor å bruke svamp tenkte jeg å bare avfette og skumme bilen for så å spyle av. Vil det føre til et brukbart resultat? Har ikke tenkt til å tørke heller, skal la det lufttørke mens jeg kjører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var også i tidsklemma herom dagen og kun skummet og spylte. Sløyfet avfetting da jeg har opplevd at det legger igjen en grålig hinne uten berøringsvask. Resultatet var at bilen ble omtrent like grå, ble ikke ren og så ikke nyvasket ut. I tillegg tiltrekker våt bil seg støv og skitt mye lettere enn en tørr bil. Mulig forskjellige typer LSP fører til andre resultater enn mitt, men kan ikke tenke meg at det er som natt og dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg avfetter og eller skummer bilen min stortsett hver uke, uten berøringsvask, og det fungerer helt fint. Den blir sånn ok rein for å være no på vinteren. Den blir jo selvfølgelig mye blankere ved svamping, men eg har gjort det i mangen år, og kommer til å forsette med det. Har forresten fusso og SI3D på bilen, litt halvt om halvt, og det er ingen problemer.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist eg vasket den ene bilen ble det kun brukt Jula avfetting og Stjarnagloss kokos nøtt skum og det blei ganske greit.  Stjarna gloss skumet skal inneholdet litt voks og det tror eg fordi den blei noko blank, den ble tørket som vanlig etter på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vasker bilen hver uke nå på vinteren, den ene uken med berøring (DCN) og den andre uten. Når jeg ikke vasker med berøring bruker jeg kun skum, eventuelt en runde med Surfex 1:20 før skum. Blir helt grei uten berøring også, med Fusso som LSP.

Gtechniq certified detailer

Drop Off certified detailer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man gjort jobben før vinteren med LSP så blir resultatet ganske bra selv bare med spyling, det er hvertfall min oppfatning. 

Da må jeg nesten skryte av Swissvax Concorso, over hvor ren bilen holder seg selvom man ikke vasker den ofte. Etter en runde med prickbort, nerta active diamond/gyeon Foam, er det absolutt ikke mye som ligger igjen på lakken, og lakken perler som nylagt selv etter 1 mnd uten handvask. Selv etter en kraftig regnskyld blir bilen overraskende ren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...