Gå til innhold

Osteduden's Octavia MK3 2016


Osteduden

Recommended Posts

Etter å ha brukt mangfoldige timer på å lese på DC forumet og har handlet diverse utstyr så var det på tide med en egen tråd.
Etter å ha eid diverse Audi og VW så var det på tide med en ny bil. Siden Skoda valgte å ansette en designer som hadde litt mer sportslig smak så falt valget på en ny Octavia.

16.10.2015 Ble denne hentet hos forhandler Gumpens Auto Lyngdal.

12064001_10156112355840324_584156432_n_z

12167748_10156112355440324_1307677564_n_

 

Specs:
Motor: TDI 150HK 4x4
Farge: Quartz Grey Metallic
Sportstoler i delskinn Sort
Memory i førersete
230V og varme i baksetene
Ryggekamera
Ryggesensor framme og bak
3 Eikers multifunskjonsportratt
Skjerm/GPS/Bluettoth
Fjernstyrt webasto

 

Mods:
Ny leppe (montert av forhandler)
Svart grill (Montert av forhandler)
Lastebeskytter Sort (Montert av forhandler)
Skvettlapper bak
Nøkkel Upgrade
Mørke emblemer
Svart "N" merker
Panser løfter

DSC_0067%201%202_zpsaxgqbfqi.jpg

DSC_0007%202_zpsbu7s9llg.jpg

keyupgrades_zpso4q7sjto.jpg

DSC_0049%202_zpsfufrplj1.jpg

12650556_1235424699804193_1137080254_n_z

DSC_0057%202_zps9r7ggilx.jpg

 

 

 

 

 


 

Endret av Osteduden
  • DCN Poeng 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med bil! Jeg venter på nesten lik bil selv, dog 1,4l bensin med "sportsunderstell" og uten 4x4. Jeg har også lurt på å montere leppe og større spoiler bak, hvor mye kostet det du har gjort hos forhandler? Ble det gjort før eller etter at du fikk bilen levert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Håper du får fram bilder i tråden, dette virket som en meget interresant Skoda. De har fått det til med den nye designlinjen sin synes jeg. "Hvorfor kjøre skoda, når man kan gå da" er et uttrykk som har falt helt vekk i mine øyne. 

Dette blir knall å få fram på bilder. 

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tilbakemeldinger. Ikke lett dette med bilder på forumet.
Håper de er synlige nå. Skal få tatt noen bedre bilder når snø å regn forsvinner.

Jeg er kjempe fornøyd med det nye utsenet. mye bil for pengene :)
 

Kjøpte leppa på superskoda.com og fikk den lakket hos forhandler. De monterte denne og grillramma før jeg hentet bilen. Kostet et par 1000, usikker på hvor mye, må finne kvitering.
 

Hva syns folk om svarte emblemer? Er selv fornøyd, men er usikker på om det hadde vært enda tøffere / renere å fjerne dem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal fjerne 4x4 emblemet bak. Så for jeg se hva jeg gjør med resten.

Sjekket priser på å få listene rundt vinduene foliert og det kom på 3500,- eks mva.
Syns selv dette var noe dyrt, hva synes dere?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vudert å ta det selv med plastidipp. Folie er uaktuelt da jeg ikke e trygg til å springe rundt med en kniv å skjære rundt vinduene.
Ble en del små plastidipp prikker rundt på bilen så må få tak i en hall og noe plast eller papp rull. sånn at jeg for dekket til hele bilen.

Selv om jeg helst skulle ha sett at dette ble foliert og da av noen som kan dette. Kvalitet og garanti er jo fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Osteduden skrev:

Har vudert å ta det selv med plastidipp. Folie er uaktuelt da jeg ikke e trygg til å springe rundt med en kniv å skjære rundt vinduene.
Ble en del små plastidipp prikker rundt på bilen så må få tak i en hall og noe plast eller papp rull. sånn at jeg for dekket til hele bilen.

Selv om jeg helst skulle ha sett at dette ble foliert og da av noen som kan dette. Kvalitet og garanti er jo fint :)

Ikke gå for plastidip. Holdbarheten er så dårlig. Og når du begynner med kjemikaliene så slipper det veldig lett. Avfetting før det til å stivne og sprekke opp. 
Foliering vil se bedre ut og være mye mer holdbart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meget pen bil. :) 

Venter på en Octavia 4x4 180hk TSI i samme farge, håper den blir levert i neste uke. 

 

Hva måtte du ut med for svart grill?   Panser løfter fra Superskoda ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

13 timer siden, KjetilR skrev:

Utrolig fin bil dette! :thumbup::thumbup:

Mange takk :D

 

1 time siden, Shjer skrev:

Meget pen bil. :) 

Venter på en Octavia 4x4 180hk TSI i samme farge, håper den blir levert i neste uke. 

 

Hva måtte du ut med for svart grill?   Panser løfter fra Superskoda ?

Gratulera og lykke til med ny bil :) Prøvde selv 180 TSI, sparket godt unna, desverre så ble forbruket for høy på alle småturer.

grillrammen, panser løfter og lappe kommer fra superskoda ja. bare å sjekke prisen der pluss toll.
Anbefaler panserløfter da den orginale løsningen ikke er bra nok. Der er jo stangen i veien når du skal fylle spylerveske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
DSC_0126%202_zps1cro01zs.jpg

DSC_0123%202_zpsft0wwlts.jpg

Naiice!

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...