Dette er et populært innlegg D.Mikalsen 3 072 Skrevet 27 Januar, 2016 Dette er et populært innlegg Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Audi 80 Cab - 2000 mod. Detailed by Mikalsen En jobb som har lagt på planen en stund. Ble enig med eier å ta en 1-stegs jobb med coating, samt å rense opp skinnsetene litt. Jobben denne gang omhandler mer eller mindre en 3-stegs jobb med skinnrens og en lett innvendig jobb, jeg hadde god tid og ønsker alltid å gjøre det beste for bilen som er på besøk. Ankomst: Fikk med en liten lapp av eier om litt ting å være obs på, jeg skrev disse på tavlen min. Min skrift er ikke perfekt...: Gjør klart vasketeamet: Noe beskyttelse var det i hvert fall her: Starter med prickbort fra vinduer og ned, virketid ca 5 min: Felgene får iron x, virketid ca 5 min: Dynker så hele bilen i Surfex HD 1:5, virketid ca 5-6 min: Alt blir så skumlagt med autofoam blandet med litt såpe: Spyler så av nedenfra og opp for å ha kjemikaliene mest mulig i sving, ingen fare for at de tørker i dette været: Ferdig avspylt: Måtte være litt forsiktig rundt denne låsen og listene her ved avspyling: Blander citrus såpe fra chemical guys i bøtten: Skummer opp: Starter alltid fra toppen og ned: Avspylt igjen: Iron X på lakk og felgene får seg enda en runde: Spyler så av bilen igjen og gjør klart for en runde med clay: Etter clay spyler jeg av bilen igjen: Inn til tørk: Inspeksjon, her et bilde av den omlakkerte siden: Veldig dype riper på bakluke, disse informerte eier meg om og ønsket selvfølgelig å få disse fjernet: Hardtoppen var godt slitt, fikk egentlig beskjed om å droppe denne da den kun er i bruk på vinteren: Finner fram rupes lykten for å se litt nærmere på lakken: Høyre side var omlakkert for ikke så mange måneder tilbake, denne siden hadde mer eller mindre kun lettere vaskeriper: Resten var det litt værre med, litt tilfeldige bilder rundt på bilen: Kalibrerer lakkmåleren og måler litt lakktykkelse for å se hva jeg har som utgangspunkt, måler alt fra 130 - 230 my: Her kan man se riper rundt måleren: Kjøpt meg ny lampe, denne kom godt med: Kombotesting på panser. Prøver grønn uber sammen med Menzerna FF 3000, også prøver jeg orange uber med Menzerna PF 2500, begge komboene blir testet med den trofaste kestrel das-6 pro maskinen min. Kjøremønster er 1 pass på laveste hastighet for å spre produkt, så opp på full hastighet i 4 passes og litt press før jeg går ned til middels hastighet i 2 passes og ingen press: Før (Grønn / FF 3000): Etter (Grønn / FF 3000): Før (Orange / PF 2500): Etter (Orange / PF 2500): Panser foran i annen vinkel (Grønn / FF 3000) før: Panser foran i annen vinkel (Grønn / FF 3000) Etter: Panser midt på i annen vinkel(Orange / PF 2500) før: Panser midt på i annen vinkel(Orange / PF 2500) etter: Ligger fortsatt litt igjen, jeg prøver å legge til en ert med FG 400 på padden. Her tar jeg å kjører med orange uber og PF 2500, dette tok mest og enda litt mer med en ert med FG 400, men sitter fortsatt noen dype riper igjen: Jeg ble ikke helt fornøyd og var ikke planen om å ta noe mer, men jeg endte opp med å kjøre metabo maskinen min (roterende), sammen med gul uber og Menzerna FG 400 for å ta de fleste ripene. Kjøremønster var laveste hastighet for å spre produkt, så 3 solide passes med godt press og middels hastighet på maskinen, før jeg slapp opp alt press og kjørte 2 passes med lav/middels hastighet. Noe 50 / 50 fra dette: Et dårlig uklart etterbilde av panser: Jeg fortsetter med grovkomboen, høyre forskjerm før: Høyre forskjerm etter: Bakluken så ikke pen ut: De dypere ripene: De dypere ripene med direkte lys: Her jobber jeg godt med denne komboen. Jeg kjører bakluken i 4 omganger før jeg blir helt fornøyd, da fikk jeg med alle de dype ripene også. Buffer av når det er avkjølt: 50 / 50 bakluke: Den dårlige side av streken: Den rette side: Closeup bilde av bakluke før: Closeup bilde av bakluke etter: Ekstra closeup bilde av bakluke etter: Litt mer 50 / 50: Bakluke ferdig. Det er ikke alltid en får tatt vekk alle de dype ripene, men denne bakluken var mer eller mindre 99 %: 50 / 50 hardtopp: Grovsteg ferdig på hardtopp: Enda et bilde av hardtopp med diffust lys før: Etter: Her har jeg kjørt 2-stegs komboen, kestrel med orange uber og menzerna PF 2500. Her hadde jeg planer om å ta et 50 / 50, slik gikk det: Ripene lo av meg, så jeg tok fram grovsteget: Kjørte hele bilen utenom høyre side med grovsteget, så gikk jeg over med orange uber og PF 2500. Kontrollerte noen paneler underveis i prosessen, det så ganske greit ut. Tar en runde med monopol og det så ganske greit ut, noe få antydninger til hologrammer her og der. Med andre ord, jeg var egentlig ikke helt fornøyd med finishen. Jeg tok så fram sort waffle putene og menzerna FF 3000 og ga den en skikkelig omgang med denne, det ble rett og slett lekkert: Etter jeg hadde kjørt finsteget så tok jeg en rask runde inni dørhåndtakene, her før: Etter: Jeg tar en ekstra runde med wipedown og kontrollerer finishen litt rundtom, her er 3 tilfeldige bilder tatt rundt på bilen, closeups: Klar for å ta seg en tur ut for å spyle vekk litt polish støv og diverse rester mellom panelene: Tar en runde med autofoam, kjekt med skum bilder: Vasker rutene litt ekstra da disse skal behandles: Over til den innvendige jobben, jeg skulle egentlig bare ta setene men jeg tok en rask runde med støvsuging, vasket litt, spylte av mattene og tørket over rutene: Veldig krakelerte seter, så her må man være varsom, er ikke all drit man får fjernet hvis det er altfor slitt: Litt videre inspeksjon: Jeg vasker av inne i dørene først med greenclean og microfiber: Steamer litt innimellom trange plasser: Innimellom pakningei dør før: Innimellom pakning i dør etter: Tar en lett runde med støvsugeren: Så over til skinnrensen, her bruker jeg leather cleaner fra swissvax og litt steam innimellom: Jeg holdt nøye oversikt med sprekkene i setene mens jeg førte kosten forsiktig over, det var like før de kom til å gi etter helt å lage hull, så det ble renset veldig lett og fikk dessverre ikke renset skikkelig vekk all drit: Noen gode 50 / 50 ble det der skinnet var inntakt: Her er kun sitteplassen på høyre side tatt: Det gikk litt av disse og mye drit som ble trukket ut: Setene settes inn med leathermilk fra swissvax som skal få stå til dagen etter, setene foran trengte 1 ekstra runde da de sugde til seg litt ekstra: Motorrommet blir vasket med greenclean og microfiberklut: Plastdeksler og gummipakninger får seg en runde med VRP dressing: Motorrom før: Motorrom etter: Dekksidene får denne: Så var det klart for å legge beskyttelsen, ingen andre en Max Protect sin V1 som skal toppes med Max Protect sin UNC-R. Forhold i garasjen: Åpner porten for å senke temperaturen litt ekstra, jeg vil nærme meg 10 tallet: Tar to skikkelige runder med monopol mens temperaturen synker: Det ble ikke kaldere enn dette, 11,6 grader er ok: Her er coatingen og påføringspadsene, jeg har gjort meg litt kjent med denne nå så tar litt bilder underveis: Tar 2 dabs i påføringsputen og tar en liten del av bakluken som test for å se at alt stemmer og at lakken liker coatingen. Her påfører jeg: Påfører i raske rette linjer: Begynner kl. 20:00, jeg venter 7 minutter før jeg buffer nøye av og kontrollerer at det ser bra ut før jeg hiver meg rundt på hele bilen: Viktig å ha masse lys, jeg har noen arbeidslamper, samtidig som jeg sjonglerer 2 forskjellige lykter underveis: Det så bra ut, så jeg fortsetter og er nådeløs ettersom denne coatingen er helt fantastisk å jobbe med, her har jeg påført hele panseret og venter 7 minutter før buffing: Jeg har laget meg en veldig effektivt system når jeg jobber med denne coatingen, når jeg har påført 1 panel så venter jeg 3,5 minutt, så begynner jeg direkte på neste panel på hin side av bilen. Med andre ord så har jeg coating igang på 2 panel om gangen, så når det panelet jeg først påførte coatingen på har stått 7 minutter, så har det andre panelet stått 3,5 minutt og jeg bare starter direkte på neste, dette krever at en har en god rutine og er helt fokusert. Her er V1 ferdig: Jeg har brukt 1 time og 50 minutter på å legge V1: Et ekstra kosebilde før jeg trekker meg tilbake og skrur opp temperaturen til ca 30 grader. Da skal denne få stå og godgjøre seg til dagen etterpå: Forhold før jeg skrur på ovnene: Her sjekker jeg innom dagen etterpå og jeg har truffet ganske bra på den mekaniske termostaten: Når V1 har fått stått ca 14 timer, så vil jeg ha ned temperaturen igjen til mellom 5-15 grader da UNC-R skal på: Måler litt temperatur på panel, fikk det ikke kaldere enn ca 13 grader: Starter kl. 11:00 på dagen, UNC-R og påføringspadsene har lagt i kjøleskapet ca 1 døgn i forveien, jeg dekker også unc-r med alufolie når jeg skal jobbe med den. Microfiber kluter og lys blir funnet fram. Padsene og coatingen blir oppbevart med garasjenporten der det er kaldest under hele prosessen: Fikk til 12,9 grader før jeg starter: Ingen bilder av påføring av UNC-R. Jeg brukte ca 2 timer på denne prosessen og merket at temperaturen hadde mye å si i forhold til sist jeg jobbet med den. Denne gangen var det litt varmere og jeg måtte ta litt mindre paneler om gangen. Etter påføring av UNC-R, så øker jeg temperaturen i garasjen igjen, jeg lar så bilen få stå i 6 timer før jeg fortsetter å ferdigstille interiøret. Jeg buffer av overflødisk leather milk fra skinnsetene: Sprayer 3 ganger i hver brønn med denne: Rengjør vinduene innvendig med denne: Mattene blir tatt ut, dynket i greenclean blandet 1:15 og spylt: Mattene til tørk: Går over rutene med G4 glass polish fra gtechniq: Her har jeg påført G1 i små sirkulære bevegelser, bakrute får 2 lag, siderutene får 2 lag, mens frontrute får 3 lag: Her holder jeg på med G2 som er residue remover, denne går jeg over med etter at G1 har fått stått i 8-10 minutter. Jeg har laget meg en god teknikk her da jeg fører bomullpadden med residue remover på i rette bevegelser, samtidig som jeg buffer i rette bevegelser rett bak: Her er to bilder av prosessen, her har jeg startet med bomullspaden på bunn av ruten og jobbet meg oppover: Kunde ville ha nye skiltplater, her sitter jeg de inn med UNC-R: Etter alt var ferdig, så går jeg over bilen med Max Protect sin Silk Coat: Ferdigbilder interiør: Ferdigbilder eksteriør inne: Ferdigbilder eksteriør ute: Tidsbruk: 30 timer fordelt over 3 dager. Takk for at du tok deg tid til å se igjennom denne S&S 72 Siter Mine jobber: Show and Shines Garasjen min: Mikalsens garasje 7x7 Showcase: Mikalsens Audi A3 Coupè - 1.8 TFSI - 2009 mod Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
9stad 127 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Nydelig arbeid, som alltid ! Cred gitt. Siter Max Protect Certified Car Care Center Max Protect Certified Detailer Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier. Bilpleielog : http://www.detailersclub.no/forums/topic/25261-nistads-bilpleielog/ Instagram : j9stad Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
johnsen90 649 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Deilig!:) flink gutt!;) Siter Facebook & Hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Polsokk 355 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Nydelig jobb! Siter Estelle - Sølv '87 Peugeot 309 gti, Blue Velvet - Måneskinnsblå '16 Audi A6 allroad quattro 3.0 tdi, Sugarbabe - Teak brown '13 Audi A5 SB 1.8 TFSI, Bleieraceren - Hvit perlemor '10 Peugeot 5008 1.6 tdi Snødronninga - Ibishvit '08 Audi A4 2.0 tdi, Den Røde Fare - Brilliant rød '04 Audi A3 1.6, Veltepetter - Grønn Metallic '98 MB A Klasse 1.8, Trillebåra -Blå metallic '95 Peugeot 306 Gocarten 88 (2stk) Rød Peugeot 205 XS Raggarvogna 72 Grønn metallic Volvo 164 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nemiarwen 142 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Helt konge, cred ! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
duddi 175 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Dette så ut som et pent eksemplar! Og jobben/S&Sen er strålende utført Siter ** S&S: LR Range Rover 1995 ** S&S: BMW E46 320iA 2003 ** S&S: Honda Civic 2006 ** S&S: Mercedez-Benz S211 2004 ** S&S: Audi A4 2006 ** S&S: Subaru Impreza 2011 ** Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Robin S 2 059 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Godt jobbet som vanlig mr. Digger eldre Audi! Siter Swissvax Certified Detailer NAD - Nanolex approved detailer Certified Bigfoot System Specialist DCN Approved detailer Rob's bilpleielogg (S&S samling på side1) soon-autospa.no / www.facebook.com/soonautospa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pejourdan 437 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Fantastisk flott arbeid og resultat (as usual)! Cred! Siter It´s all about the details! BilpleieloggJourdan´s Automobile Spa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Forhandlere polishduden 2 641 Skrevet 27 Januar, 2016 Forhandlere Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Se her ja, det var et skikkelig løft. Regner med at eier ble rimelig fornøyd! Siter Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor 2001 Porsche 911 Turbo 2014 Volvo XC70Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bayerische87 111 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Imponerende og inspirerende! Bra jobbet! Som alltid! Siter "There's a gallon of fuel gone there, and another there...and yet another there. As a matter of fact, the only way this car could be less annoying to eco-mentalists is if its engine ran on sliced dolphin." Jeremy Clarkson about the BMW X5 M Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
DBP 55 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Gjort en utrolig bra jobb cred Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Belle 739 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 En gammel sjarmør som fikk nytt liv, ser meget bra ut Angående V1 kan du fint tøye strikken mye, mye mer i 20 grader legger jeg hele bilen før jeg begynner og buffe der jeg begynte Siter LKBDetailing på FacebookLKBDetailing hjemmeside Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ONYX 951 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Denne ble jo strøken! Veldig flott og gjennomført S&S Siter Gtechniq certified detailer Drop Off certified detailer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MBjoel 161 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Kanon bra, ble heftig forskjell på både lakk og skinn her Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Knutmyr 348 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Flott utført jobb og S&S som vanlig Siter Kjæreng Bilspa Max Protect Certified Car Care Center, Max Protect Certified Detailer Nettside Facebook Min logg Min E61 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Roald Schmidt 21 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Flott jobb på en pen bil! Siter BMW 520D 2011 VW Passat 1998 BMW 520D 2010 VW Polo 1995 Volvo 850 1994 VW Golf GTI 1995 VW Golf 1991 Volvo 242 1980 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mikeb 600 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Wow wow wow resultat! Kjempeløft på en [detailingvis] uelsket audi Siter Not certified at anything really Showcase Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hmsilset 3 855 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Knallbra bilder og write up Kjekt med så gode forklaringer, særlig på lsp! Siter Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene 10 timers detail som nybegynner.Facebook-hmsilset-bilpleie Twitter-@fastdetail Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kontorpult (Øystein) 329 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Fantastisk! Like nydelig som alltid, bare et nytelse å bla gjennom Siter Mvh. Øystein Bilene mine: Citroen ZX 98' Saab 9-3 98' Saab 900 88' Mercedes-Benz E-Klasse 91' Saab 99 77' Peugeot 406 SW 03' Peugeot 406 SW 00' Citroen Xantia 99' VW Transporter 04' Citroen Xsara 00' Citroen C5 04' Ford Transit 02' Mazda B2500 4x4 97' Saab 900 87' Ford Transit 19' S&S: #1: Citroen ZX #2: Ford Focus #3: Saab 9-3 #4: Pontiac Trans Am #5: Mercedes-Benz E-Klasse #6: Cadillac De Ville #7: Toyota Avensis Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Christer R 2 171 Skrevet 27 Januar, 2016 Rapporter Share Skrevet 27 Januar, 2016 Det er jaggu høyt nivå på jobbene dine,du gjør en knall jobb :-) Siter Rasmussen Auto Spa på Facebook Swissvax Certified Detailer http://www.rasmussenautospa.no/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.